Gå til innhold

Hvordan går dere fra photoshop til css?


Anbefalte innlegg

Når jeg lager en layout i PHOTOSHOP CS2 så pleier jeg å dele den opp med slice så save for web også rename bildene og lage en style.css fil og kode det sammen.

 

 

Har aldri lest noen guide/tutorial om dette så jeg føler at jeg gjør d så annerledes i forhold til alle andre :p

 

Lurer bare på om det er slik dere gjør det?

Har hørt at PS kan generer CSS istede for tables, men at koden blir helt for J**lig

 

Vis dere gjør det sånn som meg, hvordan formulerer dere da koden?

 

Er ikke proff i css men si jeg hadde en layout(bilde)

 

| Si dette er headeren |

| : |

| Vis jeg har linker her: |

| Link Link |

| |

| |

 

Hvis jeg har linker mitt i headeren hvordan får jeg dem klikk bare? eks :S

 

 

 

Takk for all hjelp! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg koder alt fra bunn, så simpelt altså ;)

Deler opp bildene jeg føler jeg trenger. Men prøver å dele dem smart, slik som dette:

top_gradient.gif

Trenger ikke mer for å lage en gradient, og så repetere den bortover.

 

Jeg koder alt fra bunn av den enkle grunn at jeg vil ha full kontroll, og missliker måten andre programmer (som PS) gjør mitt bilde om til HTML.

Lenke til kommentar

Ett glohett tips til alle som slicer i PS: Lag skikkelige navn på slicene (høyreklikk på slicen -> Edit slice options) når du lager de.

 

Deretter når man skal save for web, bruk custom settings/other... i "save optimized as"-boksen (etter man har klikket Save) - som standard blir filnavnene et salig rot med slice-navn, underscores og gudane vet hva. Jeg anbefaler at man velger kun slice name + .ext under file naming. Kan også være greit å deaktivere "copy background image" og evt. justere "Put images in folder" til det som måtte passe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...