Gå til innhold

Ubuntu-kompatibel USB-adapter for trådlaust nett.


Anbefalte innlegg

Denne posten burde kanskje vore posta i eit hardware-forum, men eg trur eg finn fleire med Linux-erfaring her.

 

Eg har ein 3 år gammal bærbar datamaskin utan innebygd trådlaust nettverk. Ettersom ikkje alle hardware-produsentane er like spreke på linux-fronten lurer eg på om nokon veit om ein USB-adapter for trådlaust nettverk som fungerer godt med Ubuntulinux?

 

Helst ikkje dyraste sorten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg prøver også å finne et usb-wlan-adapter nå, frekke karen på [email protected] påsto at de ikke hadde noen som fungerte i linux.

8347789[/snapback]

 

Lol! Snakker om inkompetanse blant egne slagsfolk. De har jo til og med skrevet at denne støtter Linux.

 

Det er den jeg har, og den funker bra i Ubuntu Edgy etter å ha installert de offisielle Linux-driverne fra Ralink. Prøvde å installere driverne i Ubuntu Feisty, men det funket ikke. Det var noe trøbbel med den nyere kernelen, men det er vel slikt som rettes på etterhvert.

Lenke til kommentar
Jeg prøver også å finne et usb-wlan-adapter nå, frekke karen på [email protected] påsto at de ikke hadde noen som fungerte i linux.

8347789[/snapback]

 

Lol! Snakker om inkompetanse blant egne slagsfolk. De har jo til og med skrevet at denne støtter Linux.

 

Det er den jeg har, og den funker bra i Ubuntu Edgy etter å ha installert de offisielle Linux-driverne fra Ralink. Prøvde å installere driverne i Ubuntu Feisty, men det funket ikke. Det var noe trøbbel med den nyere kernelen, men det er vel slikt som rettes på etterhvert.

8350700[/snapback]

 

Jeg sendte klage til kompletts ris/ros-epost, og fikk en unnskyldning av selgeren etter en kort stund. Det nytter ikke å jobbe som selger hvis man skal gjette hva som er støttet og hva som ikke er støttet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...