Gå til innhold

Overfalt og frastjålet kamera i dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

For det første, det var trist at De ble frastjålet Dere`s utstyr.

 

Og det finnes altfor mange som sier takk til "billig" utstyr. Så vi alle må melde ifra om vi blir "tilbudt" utstyr av alle slag. Og holde utkikk.

 

Og så har jeg qoutet "Eneste mulighet er vel å begynne på kampsport, selv da skal man trene lenge for å takle mange på en gang. Om det er rusmissbrukere/uteliggere som overfaller en har de sikkert en kniv de ikke er redd for å bruke, så du gjorde sikkert rett i å stikke."

 

Nå har jeg jobbet innen sikkerhet i noen år, og jeg har lært at de snilleste menneskene oftest er de som allerede er nede i rennesteinen. (Alkoholikere og Narkomane).

 

Og med en viss fare for å "henge" ut noen, så er det altfor ofte ikke etniske nordmenn som drar kniv / våpen først. :hrm:

 

Og bruk av kampsport gjør det bare verre for den av "oss" som bruker det. Bruk heller Nødrett og Nødverge om enn annen, så kan ingen si noe på det :ph34r:

 

Vi alle kan bidra, om ikke økonomisk, men ved å ta "tak" i helere.

 

La oss SI NEI til billig gods.

 

Og kvitteringer kan forfalskes, så sjekk med butikken og innehaveren.

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

Lenke til kommentar
Makan til skry da :blush:  Takk!

 

Kan jeg ta i mot penger da? Dere er altfor snille jo :cry:

8369746[/snapback]

 

Se på det som en gave fra forumets sine aktive brukere som er interessert i at du fortsetter å vise frem dine bilder og sprer din kunnskap.

 

Hvis jeg hadde hatt utstyr å donere så skulle jeg gjerne donert. Såfremt du ikke har lyst på ett kitobjektiv fra ett 300D? :D

Lenke til kommentar

All heder til stoners, tusen takk. Makan til snille folk her på siden :cry:

 

Marius: Tja.. hvor går man når man skal selge bilder? Vet ikke hvor mye mine selvportretter er verdt, akkurat. Det er jo ikke legendariske bilder, så det måtte være for spesielt interesserte mennesker. Avisene finner neppe bruk for dem til nyhetssaker.

Lenke til kommentar

Siden jeg ikke har vært aktiv på en stund, så fikk jeg nettopp denne nyheten på PM fra riktig. Det gjør meg oppriktig vondt å lese at min gamle våpenbror er ubevæpnet for tiden. Heldigvis er ny gunner på vei, og vi ser nok alle frem til at du er skyteklar igjen.

Min dypeste medfølelse går til deg, riktig. Med bakgrunn i musikkbransjen har jeg opplevd at slikt har skjedd med sjeldne instrumenter. Som musiker så vet du altfor godt hvor tragisk slike hendelser er for en aktiv kunstner. Mitt oppi denne triste hendelsen kan vi prise oss lykkelige over at våre "instrumenter" er masseproduserte produkter, som ikke har et unikt uttrykk som ikke kan erstattes. Selv fikk jeg også mitt første digitalkamera stjålet av en tidligere oppvekstvenn. Selv om jeg kunne få samme tilbake, så stakk det ganske dypt likevel, og jeg tvang ham til å skaffe det tilbake, godtok ingen erstatning. Han fikk litt av en forklaringsjobb overfor speedpusheren sin, for å si det slik, men jeg fikk kamera tilbake til slutt.

 

Måtte alle som stjeler verktøyet til kunstnere brenne i den varmeste avkrok av helvete, når dommens dag kommer.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
All heder til stoners, tusen takk. Makan til snille folk her på siden  :cry:

 

Marius: Tja.. hvor går man når man skal selge bilder? Vet ikke hvor mye mine selvportretter er verdt, akkurat. Det er jo ikke legendariske bilder, så det måtte være for spesielt interesserte mennesker. Avisene finner neppe bruk for dem til nyhetssaker.

8377649[/snapback]

 

Det må jeg bare innrømme at jeg ikke vet. Men om du drar på kritikksiden kan du sikkert finne en som har fått 4000,- for et bilde (Gummitrykk) men han vet sikkert om noen som kunne vært interessert i noen av bildene dine.

 

Selv leter jeg etter potensielle kjøpere, men det er nok ikke slik at de flagger rundt på nette å leter etter deg.

Lenke til kommentar
All heder til stoners, tusen takk. Makan til snille folk her på siden  :cry:

 

Marius: Tja.. hvor går man når man skal selge bilder? Vet ikke hvor mye mine selvportretter er verdt, akkurat. Det er jo ikke legendariske bilder, så det måtte være for spesielt interesserte mennesker. Avisene finner neppe bruk for dem til nyhetssaker.

8377649[/snapback]

 

Det må jeg bare innrømme at jeg ikke vet. Men om du drar på kritikksiden kan du sikkert finne en som har fått 4000,- for et bilde (Gummitrykk) men han vet sikkert om noen som kunne vært interessert i noen av bildene dine.

 

Selv leter jeg etter potensielle kjøpere, men det er nok ikke slik at de flagger rundt på nette å leter etter deg.

8379215[/snapback]

Hva med å oppsøke forskjellige blad?

 

Mange frilufts-blad ville vært interessert i fugle-bilder, tror jeg.. :)

 

Eller så kan du nok få noen tusen for et bilde av Spiderman.. :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest denne tråden før nå, men jeg vil bare henge meg på alle sympatierklæringer. Dette var i alle fall en tankevekker, og jeg skal straks undersøke hva mine forsikringer dekker og ikke dekker. Skulle dette hendt meg og ikke fått dekket noe på forsikringer, tror jeg at aldri kunne blitt meg selv igjen... Skulle gjerne bidratt med økonomisk støtte jeg også, men det har jeg dessverre ikke mulighet til. Nå har jeg nettopp brukt de siste sparepengene på dette objektivet...

 

Når det gjelder tyverigodset, så er sikkert tyvene ikke så dumme at de selger alt samlet. Men et tips kan kanskje være at vi krever å se kjøpskvittering før vi evt kjøper brukt utstyr?

 

Lykke til i alle fall, håper i alle fall ting løser seg for deg!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei Espen.

 

Jeg blir noget forbannet når jeg leser slikt. Du har min fulle sympati, både for tapet av utstyret og situasjonen i seg selv. Det er ikke maken til frekkhet noen utviser. Men igjen, det vil alltid finnes mennesker som er villige til å skade andre mennesker for vinningens skyld.

 

Hadde jeg hatt økonomi til det, skulle jeg utvilsomt sponset deg litt. Dessverre er ikke det mulig, vi får heller ta en øl utpå sommeren. :)

Lenke til kommentar

Øl er det beste forslaget jeg har hørt på lenge, det fikser vi! :w00t:

Det eneste de folka har opnådd er å skape den maskerte hevneren. Om natten tar jeg trusa utenpå buksa, b-gjengen-maske og generelt teit antrekk, og tar knekken på folk som plager fotografer.

 

Grattis med mod-status, forresten. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er litt på etterskudd, men så signaturen din først nå.

Har aldri opplevd å bli frastjålet noe, men når jeg hører den triste historien din er jeg glad jeg har forsikret kameraet mitt for det det er verdt og vel så det.

Hvor mange deler har du fått på plass nå?

Lenke til kommentar

Tja, jeg har jo kamera og 10-22, samt 50-millimeteren og blitz som jeg hadde fra før. Jeg trives godt i det vide området, så jeg får gjort ganske mye med dette.

Trenger en normalzoom i tillegg, men stativ først. Behovet er desperat for å få gjort de tingene jeg driver med. Burde få tak i det i løpet av de neste månedene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...