Gå til innhold

Overfalt og frastjålet kamera i dag


Anbefalte innlegg

Takk takk.

Med tanke på forsikringer, jeg har ingen. Med de blodprisene er det umulig når man lever under fattiggrensen og har brukt alle penger på å kjøpe utstyr. Ergo ingenting å hente der.

Stjålet utstyr er naturligvis registrert. Jeg har mer jeg skal legge inn i registeret nå med en gang.

8318859[/snapback]

 

Hvis du er student og siden du er under 25 år, så er det mulig at foreldrene dine kan ha forsikringer som dekker dette. Jeg hadde ihvertfall det når jeg ble fraranet endel klær for 4 år siden på en feriereise. Og du er vel heller ikke LO-medlem? (Med LO-favør så kunne det hende at du var dekket).

 

Så sjekk alle muligheter, selvom du sier at du ikke var forsikret, da det er enkelte medlemsskap pluss foreldres forsikringer som alikevel kan gi deg støtte.

8340946[/snapback]

Har sjekket, og det er ikke noe muligheter i de retninger heller. Er ikke medlem i noe som helst, ei heller student. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mange har en utenmerket reiseforsikring gjennom kredittkortet uten å være klar over det, selv bruker jeg kun den jeg har via VISA Gold når jeg er ute og reiser. Master Card har også tilsvarende.

8343785[/snapback]

 

Jeg har Vesta som forsikrings selskap. Reiseekstra som jeg har dekker opp til 25000kr med ingen egen andel. Min innbo forsikring har en uflaks bot som dekker opp til 20000kr per enhet og 1500kr i egenandel. Denne innbo-uflaks forsikring vil da også gjelde utenfor boligen faktisk. :) Så jeg er godt dekket ifølge dem, trenger bare å ta vare på kvitteringer, ta bilde av mitt utstyr etc for å bevise at jeg faktisk eier dette.

 

Så folkens, ta en telefon til ditt forsikrings selskap og hør om det dekkes av det man allerede har av forsikringer og evt hvor mye det koster å utvide eller lage ny avtale på sitt kjøre foto og PC utstyr.

 

Uannsett krysse alle fingre og tær på at jeg slipper det som Riktig har blitt utsatt for.

Lenke til kommentar

Fy faen! Dette er så jævlig gjort. De burde brenne i helvete. Å stjele er en ting. Å stjele KAMERA er værre. Å stjele kamera fra en dyktig og kreativ fotograf burde straffest ved dødstraff.

 

Hvis du ikke får igjen kamera innen et halvt år så skal vi sette i gang kronerulling for deg. Jeg vet jeg selv vil støtte den.

Lenke til kommentar

Jeg må bare takke for omtanken, setter pris på det.

 

Nytt kamerahus er allerede kjøpt, fant et bra tilbud. Har fått låne litt penger av en kompis, så huset bør være her snart. Jeg regner med at jeg aldri får se stæsjet mitt igjen, og jeg kan ikke vente på det heller. Da må jeg bare sulte og spare til optikk og stativ, så burde det være mer eller mindre som før igjen.

Lenke til kommentar
Kl 6.30 i dag gikk jeg ut for å ta bilder. Med en gang kamera var satt opp på stativ kom 3 menn i 20-årsalderen bort, og jeg ble helt uten forvarsel slått ned. Kunne ikke gjøre annet enn å stikke av så fort som mulig, siden dette var feige idioter som går 3 mot 1. Ringte politiet mens jeg var på vei vekk, og de var på plass 2-3 minutter etterpå. Kamera, optikk, stativ, batterigrep og fjernutløser var naturligvis vekk. Kun solblenderen lå igjen på bakken, siden stativet veltet samtidig som meg.

Ble deretter sendt til sykehus, måtte sy pga et 2-3cm kutt over øyet.

 

Dette skjedde på Strømmen, like ved Stalsberg kirke/krematorium. De kjørte en nyere sølvgrå bil, ukjent merke.

 

Jeg vil oppfordre alle til å holde øynene åpne på bruktmarked rundt omkring etter følgende:

 

Canon EOS 350D kamera

Sigma 17-70 objektiv

Manfrotto 728B stativ

BG-E3 batterigrep

RS-60E3 trådutløser

 

Hvis noen har tips, uansett hvor lite eller ubetydelig; ta kontakt. Det er lettere å vinne i lotto enn å finne igjen utstyret, men jeg skal lete overalt, og gir meg ikke før disse idiotene er tatt. Saken er naturligvis anmeldt, og jeg har beskrevet alt så detaljert jeg kan.

 

mvh

Eks-fotograf

8318613[/snapback]

 

Så jævli kjipt :( Idioter!

 

Følg med på www.finn.no og www.qxl.no er et godt tips!

Lenke til kommentar
Fy faen! Dette er så jævlig gjort. De burde brenne i helvete. Å stjele er en ting. Å stjele KAMERA er værre. Å stjele kamera fra en dyktig og kreativ fotograf burde straffest ved dødstraff.

 

Hvis du ikke får igjen kamera innen et halvt år så skal vi sette i gang kronerulling for deg. Jeg vet jeg selv vil støtte den.

8357223[/snapback]

 

Joiner inn på den kronerullingen, jeg. Tidsløpet er ikke så viktig, men et halvt år høres rimelig ut, kanskje mindre, hvis alt håp lakker.

8357231[/snapback]

 

Tar dere på ordet jeg! Men Riktig må jo spise noe før om et halvt år?

 

Riktig: Send meg en PM med navn adresse så sender jeg penger til pasta/avdrag på lån/øl/fotoutstyr eller hva du nå måtte finne på å bruke dem til. Fikk selv et kamera stjålet for noen år siden og vet hvor kjipt det er. Regner ikke med å kunne lyse opp din hverdag nevneverdig: "Munterhet i graven" , men kan sikkert avse nok penger til pasta i en ukes tid.

Lenke til kommentar
Tar dere på ordet jeg! Men Riktig må jo spise noe før om et halvt år?

 

Riktig: Send meg en PM med navn adresse så sender jeg penger til pasta/avdrag på lån/øl/fotoutstyr eller hva du nå måtte finne på å bruke dem til. Fikk selv et kamera stjålet for noen år siden og vet hvor kjipt det er. Regner ikke med å kunne lyse opp din hverdag nevneverdig: "Munterhet i graven" , men kan sikkert avse nok penger til pasta i en ukes tid.

8361985[/snapback]

:cry: Det var da snillt. Men slapp nå av da, jeg vil ikke om jeg kan si ja til noe kronerulling. Jeg er ikke døden nær eller noe.

 

Tilfeldigvis til 3800 inkludert 2 minnekort, veske, grep og 2 batterier? :ermm:

8369133[/snapback]

Mulig? :innocent:

Lenke til kommentar
Tilfeldigvis til 3800 inkludert 2 minnekort, veske, grep og 2 batterier? :ermm:

8369133[/snapback]

Mulig? :innocent:

8369378[/snapback]

Nå vet jeg hvem som stjal tilbudet fra meg.. :hmm:;)

 

Fikk bare beskjed om at kameraet var solgt til 3800..

 

Men jeg unner deg kameraet. Du er en fantastisk fotograf, og jeg fikk tårer i øynene når jeg leste at utstyret ditt var frastjålet.

 

Kroner skal du få, riktig.. :D

 

We love you.. :love::whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...