Gå til innhold

Overfalt og frastjålet kamera i dag


Anbefalte innlegg

Kl 6.30 i dag gikk jeg ut for å ta bilder. Med en gang kamera var satt opp på stativ kom 3 menn i 20-årsalderen bort, og jeg ble helt uten forvarsel slått ned. Kunne ikke gjøre annet enn å stikke av så fort som mulig, siden dette var feige idioter som går 3 mot 1. Ringte politiet mens jeg var på vei vekk, og de var på plass 2-3 minutter etterpå. Kamera, optikk, stativ, batterigrep og fjernutløser var naturligvis vekk. Kun solblenderen lå igjen på bakken, siden stativet veltet samtidig som meg.

Ble deretter sendt til sykehus, måtte sy pga et 2-3cm kutt over øyet.

 

Dette skjedde på Strømmen, like ved Stalsberg kirke/krematorium. De kjørte en nyere sølvgrå bil, ukjent merke.

 

Jeg vil oppfordre alle til å holde øynene åpne på bruktmarked rundt omkring etter følgende:

 

Canon EOS 350D kamera

Sigma 17-70 objektiv

Manfrotto 728B stativ

BG-E3 batterigrep

RS-60E3 trådutløser

 

Hvis noen har tips, uansett hvor lite eller ubetydelig; ta kontakt. Det er lettere å vinne i lotto enn å finne igjen utstyret, men jeg skal lete overalt, og gir meg ikke før disse idiotene er tatt. Saken er naturligvis anmeldt, og jeg har beskrevet alt så detaljert jeg kan.

 

mvh

Eks-fotograf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wow! Trodde jeg skulle finne en reiserapport fra utlandet nå, ikke at slike folk finnes i nabolagene våre her hjemme. Hva pokker har fått sånne simple mennesker opp og ut av senga på den tiden av morgenen..?

 

Med mindre utstyret blir brukt eller solgt til bekjente/helere, er nok de lokale brukthandlerne en plass jeg ville gitt beskjed om at utstyret er stjålet.

Lenke til kommentar
Wow! Trodde jeg skulle finne en reiserapport fra utlandet nå, ikke at slike folk finnes i nabolagene våre her hjemme. Hva pokker har fått sånne simple mennesker opp og ut av senga på den tiden av morgenen..?

 

Med mindre utstyret blir brukt eller solgt til bekjente/helere, er nok de lokale brukthandlerne en plass jeg ville gitt beskjed om at utstyret er stjålet.

8318752[/snapback]

 

Fy flate, det var en kjip handling, synd du måtte oppleve dette.

Jeg bor selv bare noen få hundre meter fra stedet du beskriver, jeg ble skikkelig paff når jeg leste dette. Slik har det ikke vært på Strømmen tidligere, noe må gjøres!

Lenke til kommentar

Takk takk.

Med tanke på forsikringer, jeg har ingen. Med de blodprisene er det umulig når man lever under fattiggrensen og har brukt alle penger på å kjøpe utstyr. Ergo ingenting å hente der.

Stjålet utstyr er naturligvis registrert. Jeg har mer jeg skal legge inn i registeret nå med en gang.

Lenke til kommentar

Synd det der, men det kunne vært så mye verre.

 

På LCP, universitetet jeg studerte ved i London, var det to studenter som året før glemte to av skolens Hasselblad-kits igjen på bussen. Hvert kit hadde kamerahus, filmmagasin, og tre objektiver (50mm, 80mm og 150mm). De ble aldri sett igjen. (kameraene altså... :p)

 

PS! Du har ikke noe reiseforsikring av noe slag heller?

Lenke til kommentar
Synd det der, men det kunne vært så mye verre.

 

På LCP, universitetet jeg studerte ved i London, var det to studenter som året før glemte to av skolens Hasselblad-kits igjen på bussen. Hvert kit hadde kamerahus, filmmagasin, og tre objektiver (50mm, 80mm og 150mm). De ble aldri sett igjen. (kameraene altså... :p)

 

PS! Du har ikke noe reiseforsikring av noe slag heller?

8319294[/snapback]

 

Fryktelig synd! Jeg tenkte også på om du har eventuelt forsikring. Jeg fikk forsikring på ei linse som ble ødelagt på byen, gjenom Reiseforsikringa.

Lenke til kommentar

Hei,

Høres forferdelig ut det som skjedde der. Men du var sikkert klok som kom deg unna. Håper at disse toskene blir tatt.

Du sier at du ikke har forsikring, men du har ikke en gjeldende reiseforsikring, da? Reiseforsikringen begynner jo å gjelde straks du går ut ytterdøren din.

Lenke til kommentar

Kjipt dette riktig...

 

Blir så forbanna av å høre om slikt. Senest i går kveld hadde vi besøk av et vennepar som kunne fortelle at datteren deres hadde vært i midtbyen (Trondheim) men en venn som var homo. Så hadde en gjeng på 30-40, 13-14åringer kommet å banket han. Voksne menn løp for livet, jævla pingler!

 

Så dette at flere rotter seg sammen er ikke noe nytt.

Personlig tror jeg at jeg hadde slått tilbake samme faen, men det er jo lett å si her i pc-stolen.

 

Eneste mulighet er vel å begynne på kampsport, selv da skal man trene lenge for å takle mange på en gang. Om det er rusmissbrukere/uteliggere som overfaller en har de sikkert en kniv de ikke er redd for å bruke, så du gjorde sikkert rett i å stikke.

Lenke til kommentar

Min sympati til Riktig. :ohmy: Håper minnekortet nylig var tømt...

 

Er jo for sent for deg (Riktig) nå, men jeg anbefaler verdigjenstandforsikring. Har nettopp fått ordnet det på mitt kamera (350D inkl. 2 objektiver m.m., totalverdi på 13.000). For det fikk jeg forsikring på 288,- pr år. Egenandelen er på 10%, minimum 500,-.

 

Mulig det blir litt dyrere hvis man ikke har andre forsikringer i samme selskap, men for meg er det i alle fall mer enn verdt det.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Min sympati til Riktig.  :ohmy: Håper minnekortet nylig var tømt...

 

Er jo for sent for deg (Riktig) nå, men jeg anbefaler verdigjenstandforsikring. Har nettopp fått ordnet det på mitt kamera (350D inkl. 2 objektiver m.m., totalverdi på 13.000). For det fikk jeg forsikring på 288,- pr år. Egenandelen er på 10%, minimum 500,-.

 

Mulig det blir litt dyrere hvis man ikke har andre forsikringer i samme selskap, men for meg er det i alle fall mer enn verdt det.

8321727[/snapback]

 

Får man spørre om hvilket selskap du har kjøpt forsikringen i? :blush:

Lenke til kommentar
Min sympati til Riktig.  :ohmy: Håper minnekortet nylig var tømt...

 

Er jo for sent for deg (Riktig) nå, men jeg anbefaler verdigjenstandforsikring. Har nettopp fått ordnet det på mitt kamera (350D inkl. 2 objektiver m.m., totalverdi på 13.000). For det fikk jeg forsikring på 288,- pr år. Egenandelen er på 10%, minimum 500,-.

 

Mulig det blir litt dyrere hvis man ikke har andre forsikringer i samme selskap, men for meg er det i alle fall mer enn verdt det.

8321727[/snapback]

 

Får man spørre om hvilket selskap du har kjøpt forsikringen i? :blush:

8323149[/snapback]

 

Den er i Gjensidige. Vanlig verdigjenstandsforsikring.

 

Sikkert andre selskaper som kan gi samme tilbud.

Lenke til kommentar

Føler med deg trådstarter.....

 

Angående kameraforsikring:

Jeg har forsikret kameraet mitt (Canon Powershot S3 iS) i Gjensidige,forsikret alt utstyr med verdi opp til 4500,- og det koster meg 113,- i året.

Anbefaler alle som har kamera,selv om det er et kompaktkamera til 2000,- å forsikre det. :thumbup:

Det koster så lite.....

Endret av naits81
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...