Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows starter ikke - booter ved oppstart


Anbefalte innlegg

Flyttet nettopp maskinen fra en leilighet til en annen, og har siden ikke kommet inn på maskinen. Den starter normalt og går til vinduet der jeg kan velge mellom å starte windows i sikkerhetmodus, sikkerhetmodus med kommandolinje osv.

 

Uansett hva jeg velger, går det tre sekunder og når windows skal starte å loade, restarter maskina automatisk. Dette skjer konstant. Hva skyldes dette?

 

 

Specs:

MSI KT400 ultra

Corsair 512mb pc 2100

Amd xp 2400+

Ati Raedon 9800pro

Endret av Lond
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt sitter som det skal. Maskina kan stå i timesvis på menyen der en velger oppstartsmetode for windows, men med en gang jeg prøver å starte windows, slår den seg av.

 

Er det windows som er vrang, eller er det noe galt med maskinvaren? Har ikke xpcd liggende her jeg er nå, og jeg vil aller helst ikke formatere disken.

Lenke til kommentar

Prøvde å boote med windows-cden nå, programmet starter opp og den begynner å laste inn filer, men etterhvert stopper alt opp og får blåskjerm med feilmeldinga:

 

 

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

 

*** STOP: 0x00000050 (0x0000007E,0x80829105,0x8985420,0xF8985120)

 

 

Er det minnet som kan være ødelagt?

Lenke til kommentar

Og du har ikke koblet til noen ny maskinvare siden du flyttet pc'en, som kan skape en driverkonflikt? F.eks trådløst tastatur/mus, usb-kortlesere eller annet tilleggsutstyr?

 

Prøv å koble fra alt du måtte ha av ekstrautstyr, slik at du kun har det absolutt nødvedige for å komme deg inn i sikkermodus. Kommer du deg dit, er det mulig at man kan finne spor av problemet i event loggen.

Lenke til kommentar

Jeg har akuratt samme problemet.. Bare at jeg også har et defekt skjermkort også da.. Prøvde med kompisen min sitt skjermkort, da fungerte det, men det var sinnsykt mye artifacs der, så det viste seg at Hovedkortet er herpet.

Det er nok ditt også.. Har prikk likt problem som deg, og jeg har også prøvd med hovedkortet til kompisen min (prikk likt HK) i min, og da fungerte det.. Så det er nok hovedkortet ditt som er gåent... Sry mac =/

Lenke til kommentar

sjøl om du trur det var hovedkortet i ditt tilfelle er det ikkje sikkert det er hovedkortet i dette tilfellet...

 

det kan sjølsagt vere hovedkortet, men det betyr ikkje at det er det.

 

var det STOP: 0x00000050 (0x0000007E,0x80829105,0x8985420,0xF8985120) du hadde og? viss ikkje var ikkje problemet ditt det samme.

Lenke til kommentar
sjøl om du trur det var hovedkortet i ditt tilfelle er det ikkje sikkert det er hovedkortet i dette tilfellet...

 

det kan sjølsagt vere hovedkortet, men det betyr ikkje at det er det.

 

var det STOP: 0x00000050 (0x0000007E,0x80829105,0x8985420,0xF8985120) du hadde og? viss ikkje var ikkje problemet ditt det samme.

8344282[/snapback]

 

 

Sant det du sier.. Men kan være store sjangser siden det er samme problem, skjer ved samme tid også..

Den feilmld windows gir har jeg fått, men har aldri skjekket om det er den.. Men var sånn Stop: og mange 0000'er.. =P

Lenke til kommentar

Prøv å starte opp på en annen harddisk.

 

Har hatt samme problemet selv med xp en god del ganger (faen ta microsoft)

Jeg har en gammel 2gb harddsik liggende med kun xp innstallert som jeg bruker ved slike anledninger.

 

Når den har startet opp så setter du i gang diskkontroll på det som er den vanlige disken der xp ligger. Husk at den du nå har startet opp med heter C, så din gamle C disk har byttet navn.

 

Slik har jeg løst mine oppstarts problemer med XP :yes:

 

Får ikke til å reparer en xp installasjon med xp cdn, den bare installerer seg på en annen harddisk :no:

Lenke til kommentar
Har hatt samme problemet selv med xp en god del ganger (faen ta microsoft)

8348038[/snapback]

 

hehehe, det er nok ikkje kun microsoft sin feil det der....... :)

 

 

 

Får ikke til å reparer en xp installasjon med xp cdn, den bare installerer seg på en annen harddisk  :no:

8348038[/snapback]

 

hmmm, det var no rart. reparasjon skal jo ikkje installere nytt os..

Lenke til kommentar
Har hatt samme problemet selv med xp en god del ganger (faen ta microsoft)

8348038[/snapback]

 

hehehe, det er nok ikkje kun microsoft sin feil det der....... :)

 

Når jeg avslutter maskinen etter å ha surfet litt på nettet også dagen etterpå vil den ikke boote så skylder jeg på microsoft og xp :mad:

 

Det skal ikke være normalt at ting slutter å virke bare ved å slå av maskinen :nei:

Lenke til kommentar
du kan prøve å reparere windows eller bytte minnebrikkene

 

http://www.dougknox.com/xp/tips/xp_repair_install.htm

 

 

viss du har to minnebriker tar du ut den eine og prøver, får du feil då og byttar du om. det kan og vere lurt å prøve en anna kanal viss det er hovedkortet det er feil på.

8341610[/snapback]

 

 

Ja, er redd det er hovedkortet selv, men det er vel et fåtall socket A-kort tilgjengelige for tida, og jeg har lite lyst til å kjøpe nytt system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...