Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp med eksternt skrivebord


Anbefalte innlegg

Hei!

Har satt opp en LAN-server, men bruker hovedsakelig min bærbare til å kontrollere denne via eksternt skrivebord. Det jeg trenger hjelp til, er når jeg skal skru på musikk på serveren via eksternt skrivebord (eller film), så vil jeg at dette skal spilles på serveren (og videre ut til de tilkoblede høytalerne), og ikke på den bærbare, som nå er det som skjer. Hvordan får jeg fikset dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har satt opp en LAN-server, men bruker hovedsakelig min bærbare til å kontrollere denne via eksternt skrivebord. Det jeg trenger hjelp til, er når jeg skal skru på musikk på serveren via eksternt skrivebord (eller film), så vil jeg at dette skal spilles på serveren (og videre ut til de tilkoblede høytalerne), og ikke på den bærbare, som nå er det som skjer. Hvordan får jeg fikset dette?

8272586[/snapback]

 

Ta en titt på instillingene før du kobler til, det er vel en avansert meny før du skriver inn IP'en og kobler deg til. Der kan du velge hvor du vil at lyden skal komme ut av etc.

Lenke til kommentar

Regner med at du kjører windows sin innebygde eksternt skrivebord?

 

Dersom du bruker VNC i stedenfor vil det være standard at lyden spilles ut gjennom serverens høyttaler. Det finnes mange gode VNC-varianter, og de lar deg også logge deg inn på en ekstern maskin selv om det allerede er en bruker som er logget inn. I motsetning til windows sin innebyggede. Man kan også fjernstyre samtidig som en annen fysisk styrer med mus/tastatur på maskinen. Genialt ved fjernhjelp.

Lenke til kommentar

Jeg bruker realvnc og ultravnc.

 

Realvnc har minst latency, men gratis-varianten har ikke filoverføring og scaling

Ultravnc har endel mer funksjoner, men kan være veldig tregt til tider.

 

PS. Slå av all grafikk-akselerasjon på serveren. Da blir vnc betraktelig mye bedre.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Herregud magnus. Gjør sånn som det står i første post.

 

"Ta en titt på instillingene før du kobler til, det er vel en avansert meny før du skriver inn IP'en og kobler deg til. Der kan du velge hvor du vil at lyden skal komme ut av etc."

 

Drit i Teamviewer eller whatever !

 

Du skulle bare ha ringt tobbi, njoy :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...