Gå til innhold

Vista, Telenor WLAN og problemer


Anbefalte innlegg

Har akkurat hatt bredbåndspatruljen her og de har fått meg på nett så godt de kunne.

 

Problemet er at jeg ikke kommer på internett trådløst. Har en Zyxel 660HWT (Telenor trådløst ADSL) og en ny HP med Vista. Når jeg kobler meg opp med kabel så fungerer det fint. (Andre kan også koble seg på mitt trådløse nettverk med XP maskiner.)

 

Problemet:

 

Jeg får koblet meg opp mot nettverket, men kommer ikke på internett. Altså, jeg finner det trådløse nettverket når jeg søker opp, og det er full signalstyrke.

 

Det står bare at jeg har lokal tilgang på ikonet for den trådløse oppkoblingen ellers så står det tilkoblet med begrenset adgang.

 

OBS: Jeg får koblet meg til et annet WLAN i nærheten med svak styrke.

 

Hva kan dette være? Tror dere det ligger i maskina eller i oppsettet på routeren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å legge inn WEP nøkkelen på nytt...

8251946[/snapback]

 

Takk for svar. Jeg tror ikke det ligger noe WEP nøkkel der nå. Tror den står som et usikret trådløst nettverk. Må WEP kryptering være på?

 

Det er jo merkelig at andre kommer seg innpå mitt trådløse nett også da?

Endret av stramund
Lenke til kommentar

Zyxel 660HWT kommer som standard med WEP nøkkel. Det står en klistrelapp under Zyxel'n med SSID og WEP nøkkel.

 

Zyxel 660HWT står også med kanal scan påslått, noe som betyr at den kan legge seg på kanalene 12 og 13, som ikke er tilgjengelig for deg hvis du f.eks har amerikansk WLAN driver installert(De benytter bare kanalene 1-11, vi benytter 1-13).

 

Bytt til europeisk WLAN driver eller log på Zyxel 660HWT og sett en statisk kanal.

 

EDIT: leste ikke posten godt nok. Se bort fra alt etter WEP nøkkel over :)

Endret av JaViZ
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Hei

 

Ja, jeg er klar over at tråden er fra 2007, men jeg opplever akkurat det samme problemet med helt nye maskiner som kjører Vista. Er problemet routeren til Telenor?

Jeg ringte Telenor support og de sa de ikke hadde fått rapportert noen problemer med denne routeren og Vista.

 

Er det virkelig ingen måte å løse dette på?

Tenkte å teste Win7, kanskje det fungerer bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...