Gå til innhold

Spill Med Best Soundtrack

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg sier Jesper Kyd sine mesterverk i Hitman serien, og Amon Tobin's bidrag til Splinter Cell spillene (Ninja Tune FTW!) Det er ialtfall den spillmusikken jeg hører mest på.

For å nevne noen klassikere: Deus Ex soundtrack'et (som jeg hører på stadig vekk, og regner vel som favoritten min enda) og LucasArts "The Dig" soundtrack (som jeg fremdeles eier på original soundtrack CD). Begge var forut for sin tid når det gjaldt spillmusikk (mye takket iMUSE programvaren/teknikken som var utviklet på den tid av LucasArts).

Skrevet

-Red Alert (Hellmarch på det første spelet til dømes)

-Max Payne (Hugsar berre den melodien på menyen)

-Half-life

OG

Halo-serien - Utruleg mykje bra musikk der! Gjer spelopplevelsen enda bedre :yes:

Skrevet

Musikken i Shadow of the Colussus er veldig bra, det er et eller annet trist ved den som får den til å passe perfekt inn i spillet. Samtidig drar den seg fint opp i kampsekvensene.

Tittelmusikken i Morrowind liker jeg også veldig godt, også her på grunn av den virkelig setter stemningen til spillet.

Skrevet
Musikken i Shadow of the Colussus er veldig bra, det er et eller annet trist ved den som får den til å passe perfekt inn i spillet. Samtidig drar den seg fint opp i kampsekvensene.

Kunne ikkje vert meir enig. SotC i sin heilhet er fantastisk, men det er virkelig musikken som gjøre underverker her.

Skrevet

Shadow of the Colussus må vel sies å ha det beste ingame soundtracket. Musikken der kan danke ut det meste av både spill og film musikk.

En annen sikker vinner er Metal Gear Solid musikken, spesielt den til Snake Eater. Zelda musikken er jo også en favoritt.

Den enkelte sangen som jeg syntes er nesten best ifra et spill tror jeg er intro sangen på Oblivion.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Eg syns spillet Black til Xb og ps2 har ufattelig bra hovedsoundtrack. Instrumentalen i menyen e episk:) Ellers e jo d verdt å nevne Max Payne, Halo og Gears of War.

Skrevet (endret)

Painkiller

Splinter Cell-serien

The Elder Scrolls 4: Oblivion

Hitman-serien

Rayman 1

Ble lei av Oblivion soundtracket den perioden jeg spilte Oblivion 5-8 timer om dagen, but anyways, soundtracket er jo konge da :)

Endret av U-F!G
Skrevet (endret)

På den lisensierte så er det ssx3 og burnout 3 som gjelder for meg.

Siden det er flere her som allerede er nevnt når det gjelder orginal soundtrack så vil jeg peke ut noen få: rayman 2 hadde et utrolig soundtrack og passet alltid perfekt til omgivelsene. Det var mye variasjon i musikken, men man kunne alltid kjenne igjen noen få melodier i hver låt, noe som gav musikken en sammenheng, dessuten var musikken dynamisk og forandret selg mens du spilte på sammen bane. Halo 1 hadde veldig mye kul musikk også, som var veldig orginal.

Endret av gormers
Skrevet

For min del må det bli Darklands Soundtracken. Det var også med en jukebox til det spillet hvor man kunne spille av sangene. CIV4 har også veldig catchy musikk, særlig den som spilles av i "Main-menu".

Skrevet (endret)
Hvilket spill har best soundtrack?

Jeg liker soundtracket til Motorstorm.

MGS, Zelda, Mario og Uncharted.

EDIT: Glemte "the Witcher"

Endret av Jakoozie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...