Gå til innhold

Spill Med Best Soundtrack

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
battlefield 1942 theme song

9542729[/snapback]

Kan jeg skrive under på. Får frysninger av BF1942-inrosangen. Må bare høre den innemellom. Er til å få frysninger av.

Ellers er Zelda av glede, samt WoW og Warcraft 2, 3 og Starcraft.

Endret av Snorre
Skrevet

9542729[/snapback]

Kan jeg skrive under på. Får frysninger av BF1942-inrosangen. Må bare høre den innemellom. Er til å få frysninger av.

Ellers er Zelda av glede, samt WoW og Warcraft 2, 3 og Starcraft.

9582268[/snapback]

Zelda? seriøst? :!:

Aldri hørt 1942 introsangen? vet du hva den heter?

Skrevet

9542729[/snapback]

9582268[/snapback]

Da er vi to

Skrevet
Hva er galt med introsangen til Zelda serien?

9582581[/snapback]

Nå husker jeg ikke akkurat intro sangen til zelda, tror ikke jeg eller noen andre har siktet til akkurat denne sangen heller :hmm:

Men jeg syns generalt zelda musikken er gjentagende, kjedelig og irriterende. Nå har ikke jeg spilt ferdig hele spillet. Grunnen til dette er faktisk mye musikk, men det jeg har hørt av zelda musikk syns jeg er tragisk!

Det er min mening ihvertfall :D

Skrevet

Kan snakke for meg selv og jeg snakker om intro sangen. Er ingen intro sang annet enn BF 1942 som kan matche Zelda intro sangen, uansett Zelda spill. Min personelige favoritt dog er introen til Ocarina of Time som er en av de beste intro sangene i et Zeldaspill, kanskje med unntak av A link to the past.

Ser ikke noe galt i Zelda sangene, har hørt de som værre er f.eks introen til Teenage mutant ninja turtles på NES. Makan til makkværk.

Skrevet

9542729[/snapback]

9582268[/snapback]

Da er vi to

9582775[/snapback]

count me in! :D

Skrevet

9542729[/snapback]

9582268[/snapback]

Da er vi to

9582775[/snapback]

count me in! :D

9582987[/snapback]

Noen av dere som har navnet på denne sangen`?

Skrevet

Må nesten nevne Castlevania: Symphony of the Night. Utrolig godt soundtrack, som jeg virkelig anbefaler at dere hører på.

Skrevet
red alert,  quake, icewind dale og Baldurs gate,,, som jeg kommer på i farten,, tror jeg har svart dette før en plass, men jaja

9552800[/snapback]

Baldurs Gate ja helt utrolig bra! Komponisten heter forøvrig Michael Hoenig. Ellers syns jeg musikken i Master Of Magic var sjarmerende :yes:

Skrevet
Noen av dere som har navnet på denne sangen`?

9583006[/snapback]

"Theme - Battlefield 1942"

9583456[/snapback]

Ganske åpenbart egentlig :D

Skrevet (endret)
Bf vietnam har mye godmusikk.. :)

9583318[/snapback]

Indeed. Med mye god 60-tallsrock er "soundtracket" i BF Vietnam direkte genialt. Men til gjengjeld er det ikke spillmusikk. ;) Men det er alltid like gøy å suse rundt i et Huey på en av de store banene med Flight of the Valkyries på full guffe i skikkelig Acopalypse Now!

Anngående repetivitet i Zelda-soundtracket (OOT) er jeg delvis enig og delvis uenig. Det kommer helt ann på hvilken sang det er snakk om. Joda, når du løper rundt i "byene" om man kan kalle dem det repterer jo "musikken" seg. Men dette er altså bakgrunnsmusikk som er ment til å skape en viss stemning av hva slags sted du befinner deg på.

Andre sanger på mer spesifikke sanger som Lost Wood (Sarias Song), Gerudo Village (fine gitarriffet), og på diverse andre steder tar musikken seg betraktelig opp. Spesielt når man har rundet spillet og man kommer til credits/sluttsekvensen hvor man får se alle de viktigste karakterene en gang til. Da ruller flere av de fineste sangene som Zeldas Lullaby og Saria's Song mf, etterhverandre arrangert som et sluttstykke. Jeg får tårer hver gang jeg ser sluttsekvensen, da mest pga. den vakre musikken. Og det faktum at all musikken er lagret i midi-format og skaper en slik følelse er intet mindre enn imponerende.

Men dette er min mening altså, såklart ingen fasit. :p Eneste jeg vet er at gleden av å spille flere Zelda-låter på pianoet er fantastisk.

Endret av Snorre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...