Fulgu Skrevet 27. mars 2007 Skrevet 27. mars 2007 Ettersom min Norton er gått ut tenkte jeg å teste de to største gratisalternativene der ute, AVG og Avast antivirus. AVG funket, men ikke helt optimalt i mine øyne. Så jeg skulle teste Avast da. Formaterte Pcen og la det inn på en clean XP install med Adobe Acrobat, uTorrent, Opera og MSN Live Messenger som ENESTE tileggsprogramvare på PCen. Like etter at programmet var installert begynnte CPUen min å hoppe rundkast på 100% usage. Oppgavebehandling viste at det var ett utall prosesser som forårsaket dette, noen var avast, andre fra systemet og Opera var også blandt dem. Disse 6-7 aktive prossesene byttet mellom 0 og 60 % flere ganger i sekundet og opptok sammenlagt alltid 100%. Ofte var det 4 stk med 25% eller 5 stk med 17%. Litt googling viser at mange har hatt liknende opplevelser og uTorrent nevner tillogmed dette i FAQen sin. Fett nokk, Avast var ikke noe for meg. Så jeg avinstallerte det. Og uTorrent. Reboota PCen, la inn uTorrent på nytt, og like etter var CPU bruken på fullt. Fjernet uTorrent og reboota, og alt er normalt. Legger inn Azureus, og vips 100% igjen. Fjerner den og og må reboote for at cpuen skal chille. Nå orker jeg ikke prøve flere klienter. Hva er det Avast har gjort med PCen min? Befølt den på upassende steder? Mobbet torrentklientene til det nivået hvor de ble usikkre på seg selv og stresser konstant?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå