Gå til innhold

Hjelp til konfiguering av PC (5 skjermer)


Anbefalte innlegg

Skal bygge ny arbeids PC. Jeg bruker jobber innenfor spill industrien og bruker derfor en del ressurs krevende program. Vanligvis 1-2 instances av Visual Studio, IDA Pro, 1-2 spill og en del andre programmer kj0rer samtidig.

 

Jeg har bestemt meg for denne skjermen http://www.digitaltigers.com/zenview-power...e-ultrahd.shtml

 

men jeg har aldri bygget et system for 5 skjermer f0r.

 

Hva er valgene mine for hovedkort grafikk kort, er det noen kort med 4x PCI-E og kan jeg isaafall kj0re mideterste skjermen i SLI og et grafikk kort paa deling paa hver av de 2 side skjermene. Hvis det er mulig er gjerne 4x gf8800 det beste valget mitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MSI P6N Diamond har i alle fall fire fysiske PCI-E x16 slotter, men jeg er usikker på om alle fire støtter skjermkort. Jeg ville ha gått for 2x 8800GTX i SLI til 30" skjermen og 2x 8600-baserte skjermkort til 20" skjermene.

 

Når det gjelder resten av oppsettet hadde en Intel Core 2 Extreme QX6700 gjort seg, gjerne med overklokking til 3,4 GHz+.

 

På minnesiden er det ikke vits å gå helt over alle hauger, to sett Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB bør duge.

 

En 150 GB Raptor eller to kan gjøre nytten som systemdisker, og som lagringsdisker ser TB-diskene til Hitachi ut til å få en fantastisk ytelse.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar
MSI P6N Diamond har i alle fall fire fysiske PCI-E x16 slotter, men jeg er usikker på om alle fire støtter skjermkort. Jeg ville ha gått for 2x 8800GTX i SLI til 30" skjermen og 2x 8600-baserte skjermkort til 20" skjermene.

 

Når det gjelder resten av oppsettet hadde en Intel Core 2 Extreme QX6700 gjort seg, gjerne med overklokking til 3,4 GHz+.

 

På minnesiden er det ikke vits å gå helt over alle hauger, to sett Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB bør duge.

 

En 150 GB Raptor eller to kan gjøre nytten som systemdisker, og som lagringsdisker ser TB-diskene til Hitachi ut til å få en fantastisk ytelse.

8221768[/snapback]

 

Takk for tips. Skal sjekke MSI kortet.

Lenke til kommentar
Hørtes ut som en morsom "pc-bygge jobb" å få :D

 

Slenge på vannkjøling og? ^^

 

Beklager lite konstruktivt :p

 

-Bountyhunter

8228565[/snapback]

 

Har ikke bestemt meg ennaa. Har funnet et par hovedkort med 4 PCI-E express slotter, men da kan jeg ikke kj0re noen av kortene i SLI saa da trenger jeg jo bare 3.... Hvorfor skal alt vaere saa vanskelig? :p

Lenke til kommentar

De fleste nVidia nForce 680i SLI har jo tre PCI-E x16-slots, hvor av ett er x8 elektrisk. Er fortsatt ikke sikker på om du vil kunne kjøre et skjermkort i x8-sporet, men i prinsippet skal det funke. Uansett, i utgangspunktet bør du ha 2x 8800GTX i SLI hvis målet er å kunne kjøre alle spill i 2560x1600.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...