Gå til innhold

Er statskirken kristen?


Anbefalte innlegg

Nasjonen faller fra hverandre! Statskirken begår brølere i forhold til bibelen hver dag, og de vil til og med innføre en ordning som ifølge bibelen straffes med døden!

 

Hvor blir det av verdigheten, gudsfrykten og respekten for bibelen og troen landet vårt har? Statskirken er ikke lenger kristen - den opptrer i aller høyste grad ikke kristen iallefall. Det både skuffer og frustrerer meg, og kristendommen er nå på vei UT av nasjonen. Vi vil miste velsignelsen og mye mer om vi mister omdømme som en kristen nasjon.

 

Jeg viser som vanlig til 3 mosebok 18, 22 og 20, 13. Her står det svart på hvitt hvilket syn bibelen har på homofili. Men likevel har vi homofile prester og biskoper i kirken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skill stat og kirke så kan kirka gjøre som den vil for min del. Så lenge den er STATSkirka så har den med å respektere at homofile er mennesker.

 

Hvis du synes statskirka er for liberal så kan du melde deg inn i svevende ord eller lignende.

Endret av olsen
Lenke til kommentar
Jeg synes det!

 

 

Hadde forresten vært artig og sendt en email til Kvarme og spurt om det samme.

8210808[/snapback]

 

Gjør det. Hehe, hadde vært morsomt. Han synder jo grovt deluxe hver dag. Ser ikke bort ifra litt kosing mellom de to mennene der om kvelden, og de er ikke gift ettersom det selvsagt ikke er lov ettersom vi er en "kristen" stat. De bryter da TO regler hvorav den ene er dødsstraff og den andre er styggedom i aller høyeste grad.

Lenke til kommentar
Så lenge Statskirken er en statskirke så vil det være slik.

Norge er ikke ett "homofob-land".

 

Hvis kirken og staten "splittes" kan kirka få tro hva den vil for min del.

8210960[/snapback]

 

Men det er nå engang ikke slik, unge herre. Statskirken, det er en grunn til at det er sammenhengende ord. Nasjonen er kristen, den skal være kristen, men kirken driter seg ut ved å trosse selveste bibelen som er grunnlaget for hele opplegget.

 

Derfor blir folk frustrerte.

Lenke til kommentar
Ikke for å starte en ny diskusjon, lik den vi hadde i en annen tråd.

 

Men Norge skal ingenting det!

Norges innbyggere står helt fritt til og velge selv.

8210995[/snapback]

 

Norge som nasjon er en kristen STAT. Staten Norge er kristent. Regler i landet skal være forbeholdt kristne verdier. Egentlig...

8211002[/snapback]

Hvorfor skal en hel nasjon styres etter en kirke? og dens regler, hvis folk egentlig vil noe annet?

Lenke til kommentar
Ikke for å starte en ny diskusjon, lik den vi hadde i en annen tråd.

 

Men Norge skal ingenting det!

Norges innbyggere står helt fritt til og velge selv.

8210995[/snapback]

 

Norge som nasjon er en kristen STAT. Staten Norge er kristent. Regler i landet skal være forbeholdt kristne verdier. Egentlig...

8211002[/snapback]

Hvorfor skal en hel nasjon styres etter en kirke? og dens regler, hvis folk egentlig vil noe annet?

8211077[/snapback]

 

"Folk" vil jo ikke noe annet! Største delen er ute etter et kristent samfunn - muligens pga det gir trygghet. Samfunnet blir mindre truende osv.

Lenke til kommentar
"Folk" vil jo ikke noe annet! Største delen er ute etter et kristent samfunn - muligens pga det gir trygghet. Samfunnet blir mindre truende osv.

8211090[/snapback]

Så folk er ute etter, tvangsekteskap, voldtekt, massedrap, diskriminering osv..?

neppe.

 

Edit: kan legge til at Den norke kirke "tvangs inmelder" folk, uten at de selv veit det. derfor er det veldig vanskelig i norge å vite hvem som vil være medlem av kirken.

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar

 

 

Før en definerer statskirken som kristen eller ikke, må en først definere hva det vil si å være kristen. Det emnet du tar opp om homofile og 3 Mosebok er ingen hemmelighet, men Jesus erstattet moseloven.

 

Dette er Jesu ord.

I Matteus 22: 36 «Mester, hvilket bud er det største i loven?» 37 Han svarte: «' Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av all din forstand.' 38 Dette er det største og første bud. 39 Men det andre er like stort: ' Du skal elske din neste som deg selv.' 40 På disse to budene hviler hele loven og profetene.»

 

Kjærlighet til gud er nå det viktigste. Hvordan forklarer en kjærlighet til gud?

Lenke til kommentar
Seriøst, hva er de humanisitiske verdier? Kan jeg finne dem nedskrevet noe sted?

8211835[/snapback]

 

Siden du faktisk ikke klarte å svare på spørsmålet mitt, så kan jeg hjelpe deg med akkurat dette.

Her er en side med div. erklæringer og konvensjoner (FN)

Og her er en direktelink til Verdenserklæringen om menneskerettigheter.

 

For å gi deg en smakebit på de humanistiske verdier, som er ganske fine, så skal jeg sitere noen av de første fra verdenserklæringen om menneskerettighetene.

 

Artikkel 1.

 

Alle mennesker er født frie og med samme menneskeverd og menneskerettigheter. De er utstyrt med fornuft og samvittighet og bør handle mot hverandre i brorskapets ånd.

Artikkel 2.

 

Enhver har krav på alle de rettigheter som er nevnt i denne erklæring, uten forskjell av noen art, f. eks. på grunn av rase, farge, kjønn, språk, religion, politisk eller annen oppfatning, nasjonal eller sosial opprinnelse, eiendom, fødsel eller annet forhold.

 

Det skal heller ikke gjøres noen forskjell på grunn av den politiske, rettslige eller internasjonale stilling som innehas av det land eller det område en person hører til, enten landet er uavhengig, står under tilsyn, er ikke-selvstyrende eller på annen måte har begrenset suverenitet.

Artikkel 3.

 

Enhver har rett til liv, frihet og personlig sikkerhet.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...