Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

(..)chelsea boots pga. deres allsidighet (kan bruke skinnjakke og bestefarsgenser en dag, for å gå over til en v-hals med blå oxford neste dagen). Det jeg har lyst på er et par som ser røffe ut, og ikke har en polert look (noe som http://www.unionmade...lsea_Boot_0.jpg)

 

 

Jeg vurderer i hvert fall disse:

 

Sebago

61824-b.jpg

Wolverine

81661-b.jpg

Johnston & Murphy

65473-b.jpg

Gant

67056-b.jpg

Clark

108723-b.jpg

 

Sorry, men ingen av disse var overhode noe pene. Anbefaler heller å kjøpe noen fra Herring:

Herring-Herring%20Coltham-Brown%20Waxy%20Calf-3044-435-1.jpg

Herring-Herring%20Coltham-Cigar%20Suede-5251-2751-1.jpg

Lenke til kommentar

Nja. Riktignok enig i at Gant og Wolverine sine ikke er av de peneste, men de andre er bra. Selv om det er Herring er de ikke nødvendigvis penere.

 

Når det er sagt synes jeg Herring har mye bra. Har et par med desert boots jeg er veldig fornøyd med. Det eneste "plagsomme" er klakkelyden når du går. Hele Universitetet hører når jeg kommer i gangene.

 

Edit: Må legge til at jeg må tenke på pris i tillegg til hvor pene de er. Legger en til frakt og toll blir alt så mye dyrere når en bor i Norge.

Endret av oholles
Lenke til kommentar

Nja. Riktignok enig i at Gant og Wolverine sine ikke er av de peneste, men de andre er bra. Selv om det er Herring er de ikke nødvendigvis penere.

Nei, for da hadde jeg ikke postet de... de fra Herring er i en annen liga enn de du postet. Anbefaler også RM Williams, Meermin eller Loake.

 

De Johnston & Murphy chelsea bootsene du postet er dyrere enn de fra Herring, selv etter frakt og moms.

 

Sum før fortolling 1 477,32 norske kroner

Toll 0,00 norske kroner

Merverdiavgift (25%) 369,33 norske kroner

Sum etter fortolling 1 846,65 norske kroner

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

De Johnston & Murphy chelsea bootsene du postet er dyrere enn de fra Herring, selv etter frakt og moms.

 

Sum før fortolling 1 477,32 norske kroner

Toll 0,00 norske kroner

Merverdiavgift (25%) 369,33 norske kroner

Sum etter fortolling 1 846,65 norske kroner

 

£170 blir i overkant av 2000 kr av det jeg ser vha. importkalkulatoren toll.no.

 

Andre bra nettbutikker enn Herring?

Lenke til kommentar

De Johnston & Murphy chelsea bootsene du postet er dyrere enn de fra Herring, selv etter frakt og moms.

 

Sum før fortolling 1 477,32 norske kroner

Toll 0,00 norske kroner

Merverdiavgift (25%) 369,33 norske kroner

Sum etter fortolling 1 846,65 norske kroner

 

£170 blir i overkant av 2000 kr av det jeg ser vha. importkalkulatoren toll.no.

 

Andre bra nettbutikker enn Herring?

Og?... Det er med britisk moms, noe som blir trekt i fra når du bestiller fra Norge, står jo tydelig på siden til Herring... da blir det £140.

 

RRP £170.00 (ex VAT £141.67)

 

Ikke glem at Herring setter ned prisen med 50% når en bestiller, så mommsen blir liten (dette har de hvertfall gjort hver gang jeg har bestillt uten at jeg har spurt om det).

Setter de verdien på pakken lavere enn det du betaler pga. toll?

Fant forresten disse: http://www.brandos.n...th-brown/a21298

Loake Chatsworth er de beste skoene av de du selv har funnet.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Ikke glem at Herring setter ned prisen med 50% når en bestiller, så mommsen blir liten (dette har de hvertfall gjort hver gang jeg har bestillt uten at jeg har spurt om det).

Jeg tror ikke at de gjør det lenger. Jeg spurte dem om å gjøre det tre måneder siden, og de sa at det var imot britiske lover.

Lenke til kommentar

Jeg pleier å kjøpe Sebago skoene mine fra Amazon US. Kommer på ca. 700kr pr par inkludert express levering og avgifter. Brukte bare bildene fra ronniefieg.com pga de er så bra.

Bruker du noen spesiell selger der eller bare amazon?

 

btw hva betyr dissse størrelsene?

8 (b) (n) us

8 (d) (m) us

8 2E us

8 3E us

 

vet at jeg skal ha 8 fra da jeg prøvde dem i butikken :)

Lenke til kommentar

Jeg pleier å kjøpe Sebago skoene mine fra Amazon US. Kommer på ca. 700kr pr par inkludert express levering og avgifter. Brukte bare bildene fra ronniefieg.com pga de er så bra.

Bruker du noen spesiell selger der eller bare amazon?

 

btw hva betyr dissse størrelsene?

8 (b) (n) us

8 (d) (m) us

8 2E us

8 3E us

 

vet at jeg skal ha 8 fra da jeg prøvde dem i butikken :)

Alt annet enn 8 i størrelsene over er bredden. En del sko blir lengre dess bredere. Altså at 8F er kortere enn 8G (G er bredere enn F), slik jeg har skjønt det.

Hvis du søker etter skostørrelser tar det ikke så lang tid med en linjal å finne riktig størrelse både i lengde og bredde, hvis du er nervøs. Det vanligste (mener Adrian Herring skrev 70 % av kundene til meg i en epost) er britisk F i bredde. Det finnes skjema for å regne om fra britiske bredder til amerikanske også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...