Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

.

 

 

 

Sliter du med rygg/fot bør du oppsøke lege og bli henvist til spesialist som kan støpe såler som vill hjelpe deg med slikt.

 

Nei, det gjør jeg ikke...

 

Men jeg ville startet med å finne en god såle og se om dette forbedrer situasjonen.

 

Ja, det er jo akkurat dette jeg spør om...

Snakk om å være til god hjelp...

 

 

Du spurte etter tips, og det fikk du. Værsågod..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke vær så hissig da, er bare sånn folk er her inne. Men hvis jobben ikke er super-strict, kanskje et par Cole Haan LunarGrand kan være noe å vurdere? Hybrid mellom dress- og joggesko, som i alle fall i mine øyne, ikke ser så værst ut (mye bedre enn f. eks Ecco sine drittsko) og som antageligvis er en hel del mer komfortable enn ordniære "dressko".

 

Forresten, er det noen her inne som har sko fra Fracap? Helst Fracap Scarponcino. Som kanskje kan fortelle om størrelsen, kvaliteten osv.

Lenke til kommentar

Ikke vær så hissig da, er bare sånn folk er her inne. Men hvis jobben ikke er super-strict, kanskje et par Cole Haan LunarGrand kan være noe å vurdere? Hybrid mellom dress- og joggesko, som i alle fall i mine øyne, ikke ser så værst ut (mye bedre enn f. eks Ecco sine drittsko) og som antageligvis er en hel del mer komfortable enn ordniære "dressko".

 

Forresten, er det noen her inne som har sko fra Fracap? Helst Fracap Scarponcino. Som kanskje kan fortelle om størrelsen, kvaliteten osv.

Det var et kjempeflott forslag! Vet du hvordan de er på størrelsen?

Lenke til kommentar

 

Ikke vær så hissig da, er bare sånn folk er her inne. Men hvis jobben ikke er super-strict, kanskje et par Cole Haan LunarGrand kan være noe å vurdere? Hybrid mellom dress- og joggesko, som i alle fall i mine øyne, ikke ser så værst ut (mye bedre enn f. eks Ecco sine drittsko) og som antageligvis er en hel del mer komfortable enn ordniære "dressko".

 

Forresten, er det noen her inne som har sko fra Fracap? Helst Fracap Scarponcino. Som kanskje kan fortelle om størrelsen, kvaliteten osv.

Det var et kjempeflott forslag! Vet du hvordan de er på størrelsen?

 

Du kan også sjekke Be Positive Nevac Derby for noe lignende.

 

Sanders selger derbies i semsket skinn med crepe sole, som burde være ganske myke.

Endret av Mladic
Lenke til kommentar

 

Ikke vær så hissig da, er bare sånn folk er her inne. Men hvis jobben ikke er super-strict, kanskje et par Cole Haan LunarGrand kan være noe å vurdere? Hybrid mellom dress- og joggesko, som i alle fall i mine øyne, ikke ser så værst ut (mye bedre enn f. eks Ecco sine drittsko) og som antageligvis er en hel del mer komfortable enn ordniære "dressko".

 

Forresten, er det noen her inne som har sko fra Fracap? Helst Fracap Scarponcino. Som kanskje kan fortelle om størrelsen, kvaliteten osv.

Det var et kjempeflott forslag! Vet du hvordan de er på størrelsen?

 

Har dessverre ikke noe førstehåndserfaring, men du kan jo sjekke f. eks Zappos og se hva folk mener?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Hei alle!

 

Er på utkikk etter en erstatning for mine Clarks Desert Boots i semsket skinn. Elsker disse, men trenger en erstatning på litt våtere dager.

 

Tror jeg er på utkikk etter noe som ligner disse og kanskje nettopp disse. Disse er vel forholdsvis classy og går fint sammen med en losjakke? Tror dere de holde ute vann? Forventer ikke at de skal tåle pøsregn, men må være vannavvisende og tåle litt mer enn mine Clarks.

 

Prisen på Zalando var veldig hyggelig, men litt skeptisk til å bestille uten å prøve selv. Skulle gjerne kjøpt disse i Oslo om noen vet hvor de har de eller en plass som har noe som ligner i hvert fall.

 

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar

Hei alle!

 

Er på utkikk etter en erstatning for mine Clarks Desert Boots i semsket skinn. Elsker disse, men trenger en erstatning på litt våtere dager.

 

Tror jeg er på utkikk etter noe som ligner disse og kanskje nettopp disse. Disse er vel forholdsvis classy og går fint sammen med en losjakke? Tror dere de holde ute vann? Forventer ikke at de skal tåle pøsregn, men må være vannavvisende og tåle litt mer enn mine Clarks.

 

Prisen på Zalando var veldig hyggelig, men litt skeptisk til å bestille uten å prøve selv. Skulle gjerne kjøpt disse i Oslo om noen vet hvor de har de eller en plass som har noe som ligner i hvert fall.

 

På forhånd takk! :)

De skoene du linker til er rett og slett ikke pene, og jeg tror ikke de er særlig mer vannavstøtende enn dine Clarks heller. Hvis du har impregnert dem godt nok, burde de tåle en regnskur eller to.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

De skoene du linker til er rett og slett ikke pene, og jeg tror ikke de er særlig mer vannavstøtende enn dine Clarks heller. Hvis du har impregnert dem godt nok, burde de tåle en regnskur eller to.

 

 

Ikke? Jeg synes de så pene ut. Har du noen bedre forslag? :)

 

Problemet med mine Clarks er sømmen mellom skinn og såle. Har impregnert de godt og tror de er forholdsvis vannavvisende, men sålen er lav og sømmen virker nesten helt åpen, så blir veldig raskt våte.

 

Snakker ikke om å kjøpe vanntette støvler her. Bare noe som fungerer som en slags vintersko/høstsko som beskytter nok mot regn til å tåle byvandring på normale regnversdager.

Lenke til kommentar

 

De skoene du linker til er rett og slett ikke pene, og jeg tror ikke de er særlig mer vannavstøtende enn dine Clarks heller. Hvis du har impregnert dem godt nok, burde de tåle en regnskur eller to.

 

 

Ikke? Jeg synes de så pene ut. Har du noen bedre forslag? :)

 

Problemet med mine Clarks er sømmen mellom skinn og såle. Har impregnert de godt og tror de er forholdsvis vannavvisende, men sålen er lav og sømmen virker nesten helt åpen, så blir veldig raskt våte.

 

Snakker ikke om å kjøpe vanntette støvler her. Bare noe som fungerer som en slags vintersko/høstsko som beskytter nok mot regn til å tåle byvandring på normale regnversdager.

 

Jeg bruker disse som vinter-/høstsko, og de fungerer temmelig bra. Er helst semskede sko som fungerer best når det blir litt dårlig vær, fordi man altså kan impregnere dem, i tillegg til at de er ganske enkle å rengjøre hvis de skulle få hard medfart.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Jeg bruker disse som vinter-/høstsko, og de fungerer temmelig bra. Er helst semskede sko som fungerer best når det blir litt dårlig vær, fordi man altså kan impregnere dem, i tillegg til at de er ganske enkle å rengjøre hvis de skulle få hard medfart.

 

Jeg likte faktisk de ganske godt. Er vel ikke helt ulike mine Clarks når man får en bukse over de, om man ser bort fra fargen da. Hvor kjøpte du de?

 

Men er de tette? Og da særlig i sømmen mellom såle og skinn? Og er ikke de et helvete i slaps/nysnø?

 

Har aldri før hørt at semsket er bra i dårlig vær.

 

Så langt har jeg ikke en gang turt å gå med mine Clarks annet enn på kalde dager med klart opplett. Bruker mine grove Caterpillars på drittdagene som jeg helst vil erstatte nå. De er rett og slett ikke pene nok.

Lenke til kommentar

 

Jeg bruker disse som vinter-/høstsko, og de fungerer temmelig bra. Er helst semskede sko som fungerer best når det blir litt dårlig vær, fordi man altså kan impregnere dem, i tillegg til at de er ganske enkle å rengjøre hvis de skulle få hard medfart.

 

Jeg likte faktisk de ganske godt. Er vel ikke helt ulike mine Clarks når man får en bukse over de, om man ser bort fra fargen da. Hvor kjøpte du de?

 

Men er de tette? Og da særlig i sømmen mellom såle og skinn? Og er ikke de et helvete i slaps/nysnø?

 

Har aldri før hørt at semsket er bra i dårlig vær.

 

Så langt har jeg ikke en gang turt å gå med mine Clarks annet enn på kalde dager med klart opplett. Bruker mine grove Caterpillars på drittdagene som jeg helst vil erstatte nå. De er rett og slett ikke pene nok.

 

Du kan bare kjøpe dem fra nettsiden jeg linket til. Skal ærlig talt innrømme at jeg ikke har brukt dem i drittvær enda, så kan ikke verifisere at de er fullstendig vanntette. Et annet alternativ er et par i kalveskinn, f.eks. disse, men tviler på at de tåler noe mer vann. Hvis de blir utsatt for mye fuktighet, er det langt vanskeligere å fikse dem, sammenlignet med de semskede. Hvis du vil ha sko som utvilsomt tåler all slags vær, bør du satse på duck boots.

 

Når jeg tenker meg om, kan kanskje disse være midt i blinken.

Endret av Xposure
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

 

Du kan bare kjøpe dem fra nettsiden jeg linket til. Skal ærlig talt innrømme at jeg ikke har brukt dem i drittvær enda, så kan ikke verifisere at de er fullstendig vanntette. Et annet alternativ er et par i kalveskinn, f.eks. disse, men tviler på at de tåler noe mer vann. Hvis de blir utsatt for mye fuktighet, er det langt vanskeligere å fikse dem, sammenlignet med de semskede. Hvis du vil ha sko som utvilsomt tåler all slags vær, bør du satse på duck boots.

 

Når jeg tenker meg om, kan kanskje disse være midt i blinken.

 

 

Tror ikke jeg tar sjansen. Eneste grunnen til at jeg tror jeg kan gå for Zalando er at det er rask levering og visst nok veldig enkelt å returnere de.

 

Skoene jeg ser etter skal ikke tåle 'drittvær', selv om jeg ikke hadde hatt noe i mot om jeg fant noen pene som gjorde det. Trenger bare noe som tåler litt mer enn mine Clarks. :)

 

De siste var ikke helt uaktuelle, men personlig likte jeg bedre de jeg først linket til hos Zalando. Glidelåsen på siden kan dog være et problem mtp regn.

 

Etter min erfaring skal det egentlig ganske mye til for å bli våt gjennom skoene hvis man har på seg sko i skikkelig kvalitet. Både mine RM Williams og Meermin chuckas har vært ute i skikkelig drittvær opptil flere ganger uten at jeg noen gang kan huske at jeg har blitt våt på sokkene.

 

Hvor kjøper du disse? :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...