Gå til innhold

Sportskafeen - Generell sportsdiskusjon


Anbefalte innlegg

Diskusjonen om vi skal få ha en generell diskusjonstråd om sport har ikke fått noen skikkelig avgjørelse, men jeg velger å ta en råsjangs på at det går greit. Jeg skal prøve å holde tråden under oppsyn og evt. be om at diskusjoner blir splittet ut om nødvendig.

 

Hva slags tråd er dette?

 

Denne tråden er en generell snakketråd hvor vi diskuterer små og store idrettsbegivenheter. Desto mer du følger med vil du skjønne hva Siste Ordet Sport egentlig er.

 

Hovedemnet for Siste Ordet Sport er Sport og idrett. Dette innebefatter både sommeridrett og vinteridrett, med unntak av fotballdiskusjoner. Hvis du vil diskutere fotball på et generelt grunnlag finnes det både en egen tråd og kategori for dette; stikk innom kategorien "Fotball" og/eller tråden Puben - Generell Fotballdiskusjon. Om fotball ikke er det eneste som blir nevnt i innlegget, er det riktignok tillatt å snakke om det.

 

 

Historie

Ideen til denne tråden kommer fra PencilCase som i Januar 2007 laget tråden Hva med en SOS -tråd? i kategorien "Tilbakemeldinger om forumet"

Dette er hva han skrev:

SOS: Siste ordet Sport.

Hva med å lage en uhøytidelig chattetråd som omfatter alle sportsgrene og aktuelle sportsevenementer ala SO6. Vi har endel tråder, men de er mest for spesielt interesserte. Kunne tenkt meg en samlet tråd hvor alle vi sportsidioter kan samles og utveksle gledes/frustrasjons-utbrudd på tvers av personlige preferanser. Et sted hvor vi kan snakke om Jon Herwigs bløte dikt, Andresens nerveproblemer på standplass, udugelige skismørere, RBK's snarlige fall, Brann's medisinering med antidepressiva, FFK's seriegull 07 osv... :love:

* Regler: *

 

* Spamming er ikke lov og vil bli strengt håndhevet.

 

* Fotballdiskusjon er ikke lov, besøk kategorien "Fotball" om du vil diskutere det. Det er lov å nevne fotball om fotball ikke er det eneste som blir nevnt.

 

* Mimring er lov, men husk på at tråden først og fremst er laget for at vi skal diskutere aktuelle idrettsbegivenheter og konkurranser. Det å plutselig begynne å diskutere noe som skjedde 3 år tilbake om det ikke har noe med dagen når det diskuteres å gjøre kan anses som unødvendig.

 

* Dette er ikke en tråd hvor du kan snakke om alt mulig, det skal ha en tilknytning til sport/idrett.

 

* Retninglinjene og netikette gjelder like mye i denne tråden som i alle andre plasser på forumet.

 

* Folk skriver slik de skriver, du trenger ikke påpeke skrivefeil. Man må huske på at ikke alle her i norge skriver 100% korrekt og ikke alle kan skrive helt korrekt norsk av ulike årsaker.

 

* Svar som kun inneholder smileys vil bli slettet uten videre varsel. Eksempel på dette kan du se her:

 

Eksempeltekst

:wee:

 

* Benytt quote på en fornuftig måte! Vi prøver å begrense qoutingen i Siste Ordet Sport til; originalpost + 2(to) quoter pr. post som max. heretter. Dette kan selvsagt brukes med skjønn da, men alle SKAL se igjennom om de quoter unødvendig og gjør de det så skal det som er unødvendig i quoten fjernes. Brudd på disse reglene vil være først muntlig tilsnakk og så blir det desverre sterke midler som må tas ibruk.

Er du usikker på hva som menes med dårlig bruk av quote så kan du ta en titt her i nettikette og lese på emnet "Hva er "unødvendig quoting"?".

 

* Det skal ikke diskuteres hvor mange poster man har i Siste Ordet Sport eller på forumet generelt. Denne regelen er satt for å forhindre spaminnlegg som kun er postet med det mål å få flest poster.

 

 

Noen regler er tatt fra Siste Ordet 6 og også noen setninger. Denne tråden har absolutt ingenting å gjøre med Siste Ordet 6 på andre måter og ting som er lov der er ikke nødvendigvis lov her.

 

Reglene i denne tråden er ikke nødvendigvis fullstendige, moderatorer kan gripe inn og stenge tråden eller slette innlegg på grunnlag av andre regler enn de som står i tråden. Moderatorer har og full rett til å endre eller tillegge regler i denne tråden om det skulle bli nødvendig. Minner om at retningslinjene og nettikette gjelder like mye her som i resten av forumet.

 

Denne tråden er heller ikke et alternativ for å starte egne tråder, føl deg fri til å starte tråder i kategorien om et emne selv om det blir diskutert her, eller kan i teorien bli diskutert her. Om en diskusjon rundt en spesiell ting viser seg å bli lang, vil disse muligens bli splittet ut.

 

PS: Om noen mener regelen mot fotballdiskusjon bør fjernes er jeg åpen for det, men det skal i så fall ikke diskuteres her, men i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=694321 .

Endret av TSP
Oppdaterte førstepost noe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Stor takk til The Strategy Player :thumbup: Denne har i hvert fall jeg ønsket meg!

 

Så til noe matnyttig; noen av dere som fikk med seg innspurten på fellesstart skiskyting i Holmenkollen idag? Og hvem tror dere vant? Hva tror dere om Fischers mere enn irriterte utsagn, var Olemann ufin?

 

Stor takk til Raphael Poirée for mange hyggelige gysere, og en viss misunnelse for hvem den gutten kan fingre under eller over dyna i kveld ... :blush:

Lenke til kommentar

Unødvendig at det ble dømt at Ole Einar Bjørndalen var foran, jeg ramser opp mine grunner:

 

- Det var veldig likt

- I Skiskyting er det relativt sjelden at det er så likt og jeg syns sådan det ikke bør bli dømt like strengt på målfoto der som i langrenn.

- Ole Einar Bjørndalen har vunnet veldig mye og trenger ikke å få alle seierne, i alle fall ikke alene.

- Det var Raphaels Poiree sitt siste løp, han hadde fortjent å få delt seier.

- Ole Einar Bjørndalen var litt "sleip" mot Sven Fischer på oppløpet, uavhengig om det var bevisst eller ubevisst.

 

Men jeg koste meg hvertfall, er ikke rent ofte vi får et skikkelig spurtoppgjør i skiskyting og endelig kom det, med kanskje de tre største skiskytterne nå om dagen. Jeg ante ikke hvem som kom til å vinne, og jeg ville unnet alle seieren.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Helt enig om "målfotoet", der var det bare snakk om et kløyvd flufetthår mellom de to. Det hadde liksom "smakt" spesielt godt hvis det sto to øverst på pallen, og hvis jeg skulle ønske meg det optimale, så kunne også Sven ha fått joina dem der oppe.

:)

Lenke til kommentar

Joda, trippel seier hadde vært usedvanlig snedig, men er vel uantsett ikke plass til flere enn to på oppløpet der. Og Sven havnet i bakleksa.

 

Syns nesten Bjørndalen kunne klagd på det med at det ble delt seier selv, kanskje det kunne ført til noe. Altså, så vidt jeg kunne se var Ole Einar først på starten av målstreken, mens Raphael var først på slutten av den. Så jeg mener helt klart det moralske riktige ville være delt seier.

 

 

Ellers må vi gratulere Odd-Bjørn Hjelmeset med seieren, har ikke sett han i så god form på en stund, jeg føler at Estil dessverre sliter for mye om dagen, men hadde unnet han litt plasser på pallen før han legger opp. Ellers ser jeg meg litt skuffet av Petter, men han er vel ikke blitt så flink på dette med intervallstart + klassisk ennå.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Odd Bjørn er en ordentlig hederskar. Smiler litt når han på sin unike hjulbente stil raser frem i løypa. Jon Herwig Carlsen mente at det er jo umulig at den karen kan pådra seg melkesyre i de beina, som ikke består av annet en beinmasse. :!:

 

jon har jaggu et poeng der :D

Lenke til kommentar

Hehe, fikk ikke med meg den kommentaren der faktisk. Når det gjelder gåstilen til Odd-Bjørn Hjelmeset, kommer jeg på Therese Johaug, har hørt at hun har en meget spesiell gåstil, men jeg klarer liksom ikke se den, hva går den stilen ut på?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hun kom som "lyn" fra klar himmel, så jeg fikk egentlig ikke danna meg et inntrykk, annet enn at hun var "rimelig" spedbygd, og "kavet" seg frem i løypa som en bedugget mygg :) , med en fet dose blodplasma i umiddelbar nærhet av snabelen. :)

 

Hun imponerte utrolig med et "hjerte" som var verdig et tirret Nesehorn. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Neida, jeg mente jo ikke og fornærme noen. Jeg kaller dommeren, spillerne, ballen, kona, ungene, bikkja og mamma for det. Er det så unaturlig ... din jævla horesønn! :p

 

Chelseamanager José Mourinho er like frittalende som alltid. Nå innrømmer portugiseren å ha kalt dommer Mike Riley for «horesønn» etter Londonlagets comeback mot Tottenham i går.

 

- Ja jeg kalte dommeren det. Men hadde du satt en mikrofon på meg ville du hørt meg si det ti ganger hvert 15. sekund. Jeg sier det til spillerne mine, meg selv og til og med til ballen, om den går stang ut, forklarer Mourinho ifølge The Mirror.

 

Mourinho beviser sin unike språkmektighet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvis det er dette som kan kalles; "slå to fluer i en smekk", legger dette skyhøyt over det nivået. Her snakker vi om massakrering av hele bolet. :)

Lenke til kommentar
Da fester jeg denne til toppen :)

8144168[/snapback]

Ypperlig!

 

Kjipt at det er såpass lite med sport midt i uken, eller i alle fall av typen vintersport som jeg interesserer meg mest for. Men det skal vel være langrenn i holmenkollen til helgen?

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...