Gå til innhold

Vente med å kjøpe bærbar pc?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

essensielle spørsmål i denne sammenhengen:

- trenger jeg bærbar pc?

- trenger jeg en bærbar pc NÅ?

- hvis nei på forrige spørsmål: når trenger jeg en bærbar pc?

- hva trenger jeg en bærbar pc til?

- hvor god bærbar pc trenger/ønsker jeg?

- hvor mye har jeg råd til å betale?

 

om du har et godt svar på alle disse spørsmålene, er det enkelt å svare på om du bør vente eller ikke.

 

Santa Rosa er ett nytt brikkesett som fungerer sammen med Core 2 Duo-prosessorer, altså ikke en ny serie prosessorer (det erstatter dagens Napa brikkesett). Bærbare maskiner vil synke kontinuerlig i pris og bli kontinuerlig bedre på ytelse, så som mythos sier, skal du vente til du får mest for pengene, så får du aldri kjøpt.

Endret av ventle
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Montevina plattform kommer på 2008, ca. 1-1 1/2 år til..

Med Penryn CPU og Cantiga-chipset, 1066 FSB og 800MHz DDR3 ram + en del andre snacks  :)

8113371[/snapback]

 

Litt of topic, men hvordan blir DDR3 brikken i forhold til DDR2 brikken? Stor forskjell? Svar gjerne på PM, hvis dette blir altfor off topic!

 

Fint sitat du har i signaturen btw ;)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Hadde jeg vært deg hadde jeg venta litt med å kjøpe bærbar kommer massse nye bærbare rett over someren.

 

Da skal jeg nok kjøpe meg en ny jeg å. Etter sommeren.

 

Da synker prisene litt å somregel. ;)

8107748[/snapback]

 

jeg kommer til og vente som deg.. pga at snart kommer windows sidebar(liten skjerm) på laptop! mail kan jeg lese på den osv... på den måten kan jeg lese mail osv... uten og boote opp hele pcen og dermed bruke mer strøm!

Lenke til kommentar
Sidebar har jo vært tilgjengelig lenge :pSideshow derimot, kan man vel ikke si at kommer akkurat 'snart', det er fortsatt ikke sagt så mye som en antydet lanseringsdato av den eneste maskinen som er annonsert med Sideshow-støtte, Asus W5Fe

8135307[/snapback]

 

 

jaja bare ert meg for evt skrivefeil men sideshow er virklig noe jeg gleder meg til..

 

det er synd at vista bare var tilgjenglig for BEDRIFTER siden november\desember i vista business men jeg kommer garantert til og vente på maskinen du nevnte og JA jeg har lest artikkelen du refererte til

Endret av boyeminem
Lenke til kommentar
Hei.

 

Lurer på om jeg skal kjøpe meg ny bærbar pc. Men når kommer Intel Santa Rose og DX10 til bærbare maskiner? Blir Intel Santa Rose og koste like mye som en Core duo 2 prosessor?  :hmm:

8106260[/snapback]

 

 

men jeg selv kommer garantert til og vente over sommern for da kommer laptopene til og droppe veldig mye i pris og det betyr da at jeg kan kjøpe en til 5k(originalt) til 3k eller kanskje en da til 5k som dermed vil være bedre enn den andre

 

etter det jeg har hørt så kommer dx10 veldig snart så vi får nok se en post fra deg snart ang. "pc til 10k" o.l

Endret av boyeminem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...