Gå til innhold

Onecall i telepriser.no


Anbefalte innlegg

Nå ser jeg at Onecall ligger på 2. plass på telepriser.no

 

Ser ut som IPEA ligger først. Men det gjør vel ikke noe selvom IPEA tilbyr 70 gratis SMS og 70 min gratis. Etter det koster det mer hos IPEA enn One call..

 

Lurer på om One call er villig til å gi mer gratis sms og min ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm. Dette var billig. Tror verken Onecall eller IPEA tjener penger. Er vel bare ett spørsmål før noen kjøper dem tenker jeg. Uansett kan det ikke være riktig at Onecall har noe bedre tilbud. Heller tvert i mot. Tar du bort 100 lappen du betaler i etablering så skal du ringe for ganske mye per måned før Onecall blir billigere...... Styrer unna disse uansett! bare mas

Lenke til kommentar
Nå ser jeg at Onecall ligger på 2. plass på telepriser.no

 

Ser ut som IPEA ligger først. Men det gjør vel ikke noe selvom IPEA tilbyr 70 gratis SMS og 70 min gratis. Etter det koster det mer hos IPEA enn One call..

 

Lurer på om One call er villig til å gi mer gratis sms og min ;)

8089614[/snapback]

 

Skal ikke ta alt telepriser.no "sier" for god fisk, heller da :)

Lenke til kommentar

At IPEA er billigere enn One Call er en sannhet med modifikasjoner. Hvis man legger til 1 (kun ett!) minutt på kalkulatoren til Telepriser.no, blir One Call igjen billigere enn IPEA. Dette skyldes ringeprisen som operatørene har utover de gratis ringeminuttene. Hos One Call er dette 0,80 per minutt mens IPEA tar 0,99. IPEA har gjort en regelrett manipulering av Telepriser.no. Vi får satse på at gjengen bak Telepriser.no ser dette og tilpasser kalkulatoren slik at dette blir synlig for forbrukeren.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Det irriterer meg litt at flere operatører skreddersyr abonnementer for telepriser. Telepriser burde fjernet standardverdiene slik at de som skal sjekke prisene selv må legge inn forbruk så operatørene ikke kan spekulere i "standard"-forbruket telepriser opererer med, tror de færreste har et forbruk som samsvarer helt med det uansett.

Lenke til kommentar
Det irriterer overhodet ikke meg.

 

Endelig så ser vi at "gjennomsnittsbrukeren" faktisk bare er rent p***preik, at INGEN av oss har et forbruk som gjenspeiler hva som vil ligge best ann på telepriser.no.

8097339[/snapback]

Men synes du ikke det er dumt at abonnementer som egentlig ikke er de billigste i veldig mange situasjoner fremstår som langt mer fordelaktige enn de er?

Lenke til kommentar

Slike prissammenligninger blir aldri 100%, og konkurrentene skreddersyr prisen etter dem.

 

Jobbet selv i Meny en periode. Da VGs matbørs innførte Lypsyl på deres liste, sank Lypsylprisen fra 7.90 til 4.90 for den vanlige. (den som var med i børsen). Derimot så steg alle de andre lypsylene fra 7.90 til 11. 90.

 

Thats life, bare å innse det dessverre.

 

Selv så har jeg NetCom og er fornøyd med de inntill videre. Satser heller på firmaer som som har forhandlernett og døgnåpen kundeservice. Greit å kunne hente nytt sim kort på dagen, hvis det skulle skje noe med det gamle. Hos de "billig" firmaene så må man gjerne vente noen dager, spesielt hvis man mister/ ødelegger/ sperrer kortet fredags kveld.

 

Personlig har jeg nok kommet bedre ut av det med å tegne binding hos NetCom. Betalte 999 for en K800i i Juli i fjor. Ingen innmeldingsavgift (var kunde der). Total prisen vil da ligge på rundt 2418 kr for telefonen når bindingstiden er ute (regner med 11 måneder, siden man i den siste måneden enten kan binde deg opp på ny eller skifte til SmartTalk, NetCom er greie slik). Tar man utgangspunkt i en pris på 3000 kr for en uten binding i fjor, har jeg "tjent" 600 kr før jeg har ringt.

 

Siden jeg bruker ca. 200 kr i måneden i bruk, så har jeg fått tre månders "fri bruk" teoretisk sett ved å binde meg opp til NetCom.

 

Så nei, man må regne ut hva som passer seg selv best. Og være veldig forsiktige. Og husk at de små firmaene skal ha gebyr for det minste, samt at det er swtørre risiko for at de skal falle fra (gå konkurs etc.).

Lenke til kommentar
Det irriterer overhodet ikke meg.

 

Endelig så ser vi at "gjennomsnittsbrukeren" faktisk bare er rent p***preik, at INGEN av oss har et forbruk som gjenspeiler hva som vil ligge best ann på telepriser.no.

8097339[/snapback]

Men synes du ikke det er dumt at abonnementer som egentlig ikke er de billigste i veldig mange situasjoner fremstår som langt mer fordelaktige enn de er?

8098018[/snapback]

Jo, jeg synes det er kjempedumt.

 

Og slik har telepriser.no alltid vært - selv før disse skreddersydde aboene kom.

 

Fordi INGEN ringer som gjennomsnittsbrukeren på telepriser.no. Bare snittpersonen, og han/hun finnes det svært svært få av. Dermed har den alltid vært villedende, og nå synes det enda bedre enn før.

Lenke til kommentar
Det irriterer meg litt at flere operatører skreddersyr abonnementer for telepriser. Telepriser burde fjernet standardverdiene slik at de som skal sjekke prisene selv må legge inn forbruk så operatørene ikke kan spekulere i "standard"-forbruket telepriser opererer med, tror de færreste har et forbruk som samsvarer helt med det uansett.

8096813[/snapback]

 

Og priskalkulatoren deres er helt på styr. :D Får beskjed om at Young Talk vil koste meg over 200 kroner i måneden om jeg kun ringer en time og mye annet som ikke stemmer, dette pga etablering, noe de fleste uansett slipper å betale, men har fått mange rare resultat med den kalkulatoren

Lenke til kommentar
Det irriterer meg litt at flere operatører skreddersyr abonnementer for telepriser. Telepriser burde fjernet standardverdiene slik at de som skal sjekke prisene selv må legge inn forbruk så operatørene ikke kan spekulere i "standard"-forbruket telepriser opererer med, tror de færreste har et forbruk som samsvarer helt med det uansett.

8096813[/snapback]

 

Og priskalkulatoren deres er helt på styr. :D Får beskjed om at Young Talk vil koste meg over 200 kroner i måneden om jeg kun ringer en time og mye annet som ikke stemmer, dette pga etablering, noe de fleste uansett slipper å betale, men har fått mange rare resultat med den kalkulatoren

8104522[/snapback]

 

Nå er det vel slik at Netcom gir melding om hva som skal stå som verdier i kalkulatoren, slik at gir de ikke melding om gratis etablering, så står det ikke det. Den månedlige summen må uansett bli 200 kr, da dette er en fast innbetaling. Utover dette har du jo svindyre ringepriser..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...