Gå til innhold

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!


Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Det er sykt gøy å være Vålerenga supporter om dagen. Har ventet lenge på at Ghayas Zahid skulle finne tilbake til 14 formen, og nå er han enda bedre. Han spiller nok såpass bra akkurat nå at Ronny Deila dessverre ikke får brukt han til neste år, for nå kan det ikke være lenge før større klubber byr på Zahid.

 

4 seiere på rad. Nå er det bare 7 poeng opp til 5. plass. Vi må begynne å se oppover på tabellen, men det viktigste er å vinne cupen nå. Vi må holde oss i form til vi møter Godset.

Lenke til kommentar

Fin stadion, men vil bare ta 18.000?

Dårlig framsynt, man burdre lagt opp til hvertfall 30 000 kapasitet. Bir garantert ikke for lite om noen få år.

Fårhåpentligvis er det laget sånn at det blir enkelt å utvide senere da hvertfall.

 

Er nesten dobbelt så mange som snittet de siste sesongene for lite? Tviler på at 10.000 til plutselig får lyst til å dra på kamp, selv om man skulle kjempe opp topp 4 neste sesong eller sesongen etter. 

 

Stadion er et stykke unna allfarvei også. Ganske vanskelig/tidkrevende å komme seg dit kontra Ullevål. 

Lenke til kommentar

 

 

Stadion er et stykke unna allfarvei også. Ganske vanskelig/tidkrevende å komme seg dit kontra Ullevål.

 

Ser jo ikke sånn ut hvertfall. Ser nærmere sentrum ut, og rett ved siden av E6 og andre sentrale arenaer.

 

attachicon.gifstadia.jpg

 

 

Ok, skal korrigere meg til "vanskelig å komme til med kollektivtrafikk". Må vel ta banen til Helsfyr og gå 10-15min. 

Lenke til kommentar

Det er max 5min gange fra Helsfyr T-bane til stadion. 

Det er 650m i følge google. 

Sikkert 750m fra Helsfyr buss-stoppet som er ett knutepunkt.

Det stopper også en del busser enda nærmere stadion.

 

650m på 5 min er nesten 8km/t. Det er dobbelt så fort som folk flest går. 9km/t hvis det er 750m. 

 

10 minutter er nok ikke så galt anslag. 

 

Uansett, det er mer kronglete å komme seg dit enn til Ullevål. 

Lenke til kommentar

 

Det er max 5min gange fra Helsfyr T-bane til stadion. 

Det er 650m i følge google. 

Sikkert 750m fra Helsfyr buss-stoppet som er ett knutepunkt.

Det stopper også en del busser enda nærmere stadion.

 

650m på 5 min er nesten 8km/t. Det er dobbelt så fort som folk flest går. 9km/t hvis det er 750m. 

 

10 minutter er nok ikke så galt anslag. 

 

Uansett, det er mer kronglete å komme seg dit enn til Ullevål. 

 

Blir vel ett sted mellom 5-10 da, så si 7, men jeg er uenig i at det er mer kronglete, da det det går hyppigere baner fra Helsfyr og det er flere bussalternativer enn det er fra Ullevaal. 

 

Banen bruker nøyaktig like lang tid fra jernbanetorget til Ullevaal som til Helsfyr, så må du plusse på 7min gangen fra Helsfyr til stadion, eller 3min fra banen til Ullevaal. Så da er det snakk om under 5min forskjell.

Men til Ullevaal er det "kun" bane 4 og 5 som går, mens til Helsfyr går bane 1, 2, 3 og 4. 

Til Ullevaal går det vel også 3 forskjellige bussruter (hvis jeg ikke husker feil), mens på Helsfyr stopper 5 vanlig røde busser pluss busser som går til Gjøvik, Kjeller, Lillestrøm, Gardermoen og Elverum. 

 

Helsfyr er faktisk ett knutepunkt, det kan man ikke si om Ullevaal. 

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke påstå at det er mer kronglete enn Ullevål, Helsfyr ligger i direkte tilknytning til Ring3 og E6. Det går 5 t-banelinjer gjennom Helsfyr t-banestasjon, dvs en bane ca hvert 3. minutt, og sikkert 20 busslinjer, både lokale og regionale fra samme sted. Til sammenligning går det 2 t-banelinjer forbi ullevål, og et par busslinjer ute på ring3.

Lenke til kommentar

Om man tenker seg at VIF skal bli Oslos RBK, så må man tenke stort. Framkommelighet blir en enkel sak å lempe på. Verre hvis man ikke lar mer enn 1/3 av de som vil få komme inn på kamp. Oslo er 4 ganger så stort som trondheim og tidene forandrer seg fort.
Tror det hadde vært en fornuftig invistering å satse på 30-40 0000 kapasitet når man først skal bygge nytt.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal publikumstallene øke så sjukt bare for at vi får ny stadion? Ser ikke den i det hele tatt... Og ihvertfall ikke om stadion bare fylles med 1/4 de første sesongene (dersom vi har kap. på 40 000 og "bare" 10 000 møter opp). Da virker det mye mer fornuftig å bygge stadion så stor / liten at den blir delvis fylt og skaper en opplevelse som gir mersmak.

 

Er ikke som om at Vålerenga "setter inn støtet" nå marketing-wise.. Det gjorde vi i 2008 når MA ankom klubben, med landsdekkende TV reklamer osv. Hjalp lite det uten sportslig prestasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...