Gå til innhold

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!


Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gutta spiller et par-tre strålende kamper, før selvtilliten får seg en knekk etter et kneptent tap mot et veldig sterkt lag. Plutselig er selvtilliten på bånn, og vi spiller som et nedtrykksklart lag uten noe som helst å kjempe for. Deila må virkelig få gjort noe med det mentale i dette laget, hvis det ikke skal bli nedre halvdel av tabellen neste år.

Lenke til kommentar

Gutta spiller et par-tre strålende kamper, før selvtilliten får seg en knekk etter et kneptent tap mot et veldig sterkt lag. Plutselig er selvtilliten på bånn, og vi spiller som et nedtrykksklart lag uten noe som helst å kjempe for. Deila må virkelig få gjort noe med det mentale i dette laget, hvis det ikke skal bli nedre halvdel av tabellen neste år.

Ja, det er skremmende å se hva litt motgang gjør med laget.

Det passer absolutt ikke inn som Vålerengaspiller(e) å takle motgang så dårlig.

Satser på en positiv avslutting på sesongen nå, Odd er jo veldig svake fortiden.

Kanskje vi kan få en målfest til på Vålerenga Stadion. 

Vi har jo sett hva som faktisk ligger i laget, og det er jo ikke umulig med medalje når de faktisk yter 100%.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk nesten noe i øyet da Grindheim ble klappet av banen. En av mine favoritter i min tid som supporter. Vemodig, men om han får avslutte karrieren i Haugesund passer det fint.

 

Det MÅ bety at Stengel forlenger. Vi kan ikke møte opp til neste sesong med Lekven (som var god i dag) og Ibrahim.

Det er nok det det betyr ja.

Grindheim har vært god i år, men hadde vært håpløst å gitt han feks en 3års kontrakt nå. 

Lenke til kommentar

 

Fikk nesten noe i øyet da Grindheim ble klappet av banen. En av mine favoritter i min tid som supporter. Vemodig, men om han får avslutte karrieren i Haugesund passer det fint.

 

Det MÅ bety at Stengel forlenger. Vi kan ikke møte opp til neste sesong med Lekven (som var god i dag) og Ibrahim.

Det er nok det det betyr ja.

Grindheim har vært god i år, men hadde vært håpløst å gitt han feks en 3års kontrakt nå. 

 

 

Men samtidig håpløst å ikke gi ham f.eks 1 år til. Mannen er 34 og lever uansett på lånt tid. Han har fått en ny vår i 10-rollen nå på høsten. Samtidig, så skjønner jeg at man ønsker å satse på f.eks Fridjonsson i den posisjonen. Det er en mye mer bærekraftig filosofi. 

 

Stengel må få all del forlenge. Regner nesten med at dette er klart før nyttår. Han har vært meget god disse kampene han har fått tillit fra start i. Strør jo om seg med fantastiske langpasninger. 

Lenke til kommentar

Midtbanen har endret seg på et år.

 

Ut: Stengel, Grindheim, Zahid, Berge, Sakor

Inn: Berntsen, Ibrahim, Felix, Fridjonsson, Lekven

 

Ganske klart svekket. Har troa på Fridjonsson da, den litte chippasningen han hadde til Jukle igår var lekker. Det jeg har sett fra Felix Horn Myhre har også vært positivt. Lekven har skuffet meg, tror han har et høyere nivå inne, mens Ibrahim og Berntsen er det best at jeg ikke sier noe om.

 

Tar en liten gjennomgang av stallen:

 

Kwarasey - Klart førstevalg, bankers

Sandberg - Han vil nok ut, like greit, da trenger vi ny reservekeeper

Klaesson - Er fortsatt bare 16, for tidlig å vite noe

 

Tollås - Bauta i midtforsvaret

Jääger - Solid, god rotasjon/backup. Håper han får ny 1-års kontrakt

Näsberg - Har tatt seg skikkelig opp på slutten. Er nok helst backup han også da

Nakkim - Veldig skuffende sesong, men fortsatt ung

Lundstrøm - God og viktig offensivt, har litt å gå på defensivt, men klart førstevalg

Borchgrevink - Ung, synes han så ganske bra ut sist han startet.

Hay - Ung, men ingenting som tilsier at han er mer enn stallfyll per nå

 

Fridjonsson - Masse talent, blir en av våre viktigste spillere neste år

Lekven - Smått skuffende, venter på at han skal holde et stabilt høyere nivå, en av få habile midtbanespillere igjen

Felix - Skal være et stort talent, håper på å se mer av han neste sesong

Ibrahim - Største bomkjøp siden Koné/Pall Gunnarsson

Berntsen - Eh.. presterer i 1/5 kamper kanskje. Har bra høyestenivå, men det er altfor sjelden

Agyiri - Han så god ut mot slutten ifjor og i pre-season. Ødelagt av skader. Tror ikke han har fremtid i VIF

 

Ejuke - Vårt største lyspunkt i år. Vært veldig god i høst, men har fortsatt masse å lære og veldig ung

Juklerød - Håpløs enkelte ganger, kanongod andre ganger. Funker flott i tospann med Lundstrøm.

DFH - Var vår klart beste i sommer, skadet siden. Samme story i hver sesong

Finne - Skuffende sesong. Så god ut i pre-season og i første kamp. Falt ut av laget og skadet

Dønnum - X-faktor, kommer til å bidra enda mer neste år

Grødem - Har gjort sakene sine bra i Ull/Kisa som kom til kvalikk i OBOS. Stort talent som bør spille mer

 

Kjeldsrud - Vært viktig for oss mot slutten, men har klare mangler. Veldig fin i "Sæternes-rollen"

Azemi - Får håpe han finner formen en gang.. Var veldig god i Glimt

Moa - Skadet fram til sommern, minst. Blir ikke overrasket om han aldri spiller på Intility Arena

Elsebutangen - Slitt med skader, enda ikke sett nok til å vite noe mer

 

Adam, Tollås, Lundstrøm, Fridjonsson og Ejuke er omtrent de eneste som jeg er bombesikker på at bør starte for oss. Näsberg, Jukle og Kjedsrud Johansen har vært gode i høst, men har alle klare mangler. Ser mer på dem som rotasjonsspillere. Lekven, Finne og DFH skal på papiret være viktige for oss, men trenger alle å bidra mer neste sesong for å forsvare en plass. Borchgrevink, Nakkim, Felix, Dønnum, Grødem har talent nok til å utfordre om en plass på laget om de fortsetter å utvikle seg. Resten ser jeg på som stallfyll, bortsett fra Jääger som fortsatt har en sesong igjen å gi tror jeg, men heller da som første backup fra benken.

 

Så det vi trenger er:

 

Reservekeeper

Venstreback

Midtstopper

Sentral midtbanespiller

Spiss?

Endret av Maefteda
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Ibrahim - Største bomkjøp siden Koné/Pall Gunnarsson"

 

Hever ca 2mill i lønn også, helt skandale! 

 

Vi trenger en sportssjef/speider asap.

Ser tydelig forskjell i spillerlogikken her, Godset henter inn Stengel fordi de vet at Hauger begynner å bli gammel og at Jradi mest trolig forsvinner om ikke så alt for lenge.

De er på forskudd.

Vi henter dyre spillere fordi vi handler gamle skadeskutte spillere og er på etterskudd hele veien. 

Lenke til kommentar

For noe forbanna dritt, dette er faktisk en skandale av en avgjørelse.

 


Tar en liten gjennomgang av stallen:

Bra post, enig med det aller meste. Men, er ikke helt enig i at Lekven er "habil"; de fleste kamper jeg har sett av ham ligger han på et akseptabelt middels nivå, før han helt ut av det blå slår helt håpløse feilpasninger. Vi kan virkelig ikke ha en midtbane der Lekven er den beste spilleren.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...