Gå til innhold

Hva synest du om innvandrere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje bare sånn i DIN skole. Du kan ikke dømme folk fra midtøsten bare fordi det er slik i din skole!!

i min forrige skole var det ca. 500 elever og det var bare en utlendings flokk, og de gjorde aldri no faenskap.

Hvis du hadde lest hele innlegget mitt, hadde du sett at jeg ikke sa det var på skolen min, men i byen ved skoletid. Det er snakk om voksne personer, som bare går i byen når det er meninga at folk skal jobbe.

 

Dette er faktiske hendelser, og jeg har opplevd det flere ganger, mao går synet mitt på innvandrere utifra erfaringene mine. Flott at du har andre erfaringer.

 

Dette er mine egne meninger og erfaringer.

Lenke til kommentar

Jeg har absolutt ikke noe imot innvandrere, og har flere gode kamerater som er det. Det jeg ikke synes de få av dem som ødelegger byen jeg bor i og flere andres. Her om dagen ble en gutt banket opp nesten til døden av seks andre mørkhudede mens han ventet på bussen. Det blir ikke noe stort oppstyr, det var så vidt noen hørte om det faktisk, men hvis fargen på personene hadde vært omvendt, så ville folk gått i fakkeltog. Selvfølgelig er det drittsekker i alle folkeslag, men jeg synes ikke at det blir slått hardt nok ned på noen av dem noen ganger.

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412
Ok, så det er mitt ansvar å oppdra barna til kundene? Uansett, det er ikke snakk om fingermerker, men riper og skraper. Litt kjedelig på en TV som koster det samme som en pen bruktbil?

 

Sier i fra, men da blir foreldrene sure og går ... noe som kanskje er like greit når jeg tenker meg om.

Nei, det er ditt ansvar å si Ifra. Hvis de blir sure og går er kanskje fordi du ikke sier pent ifra. har du ikke hørt om Respekt for kunden. tror ikke noen ifra midtøsten hadde gjort noe slikt bare fordi en Floormanager hadde klaget på barna. Jeg har selv utløst alarm på mobiltelefoner på feks elkjøp, mange ganger på RAD, og da ble selgeren drit sur, men er ikke noe å stresse for eller stikke ifra butikken selvom han selgeren sa det ikke pent ifra

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412
Jeg har absolutt ikke noe imot innvandrere, og har flere gode kamerater som er det. Det jeg ikke synes de få av dem som ødelegger byen jeg bor i og flere andres. Her om dagen ble en gutt banket opp nesten til døden av seks andre mørkhudede mens han ventet på bussen. Det blir ikke noe stort oppstyr, det var så vidt noen hørte om det faktisk, men hvis fargen på personene hadde vært omvendt, så ville folk gått i fakkeltog. Selvfølgelig er det drittsekker i alle folkeslag, men jeg synes ikke at det blir slått hardt nok ned på noen av dem noen ganger.

Har sånne flere gode kamerater jeg og, mange.

Kanskje best å si ifra va han gutten har gjort?

De går ikke løs bare sånn på hvem som helst.

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

Politiet har modeller på noe annet. Innvandrere er mer kriminell enn nordmenn, slik er det, og fanatiske liberalister trenger ikke påstå noe annet.

 

Edit: De fleste "statistikker" dekker et "representativt utvalg" av befolkningen, og er derfor meget unøyaktige.

Endret av Henrik Hauken
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412
Politiet har modeller på noe annet. Innvandrere er mer kriminell enn nordmenn, slik er det, og fanatiske liberalister trenger ikke påstå noe annet.

 

Edit: De fleste "statistikker" dekker et "representativt utvalg" av befolkningen, og er derfor meget unøyaktige.

Nei det er ikke slikt, det KAN være slikt. Jeg kan også si mye rart av meg selv, hvor er kildene dine???

Lenke til kommentar
Politiet har modeller på noe annet. Innvandrere er mer kriminell enn nordmenn, slik er det, og fanatiske liberalister trenger ikke påstå noe annet.

 

Edit: De fleste "statistikker" dekker et "representativt utvalg" av befolkningen, og er derfor meget unøyaktige.

Nei det er ikke slikt, det KAN være slikt. Jeg kan også si mye rart av meg selv, hvor er kildene dine???

 

At du i det heletatt spørr om kilder er bare dumt og uvi

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412
Politiet har modeller på noe annet. Innvandrere er mer kriminell enn nordmenn, slik er det, og fanatiske liberalister trenger ikke påstå noe annet.

 

Edit: De fleste "statistikker" dekker et "representativt utvalg" av befolkningen, og er derfor meget unøyaktige.

Nei det er ikke slikt, det KAN være slikt. Jeg kan også si mye rart av meg selv, hvor er kildene dine???

 

At du i det heletatt spørr om kilder er bare dumt og uvi

Så det kommer en fyr og slenger dritt fra seg selv at innvandre er kriminelle og slik er det bare?

Hvis det er slik det er kan jeg også si mye dritt om nordmenn

Lenke til kommentar
Politiet har modeller på noe annet. Innvandrere er mer kriminell enn nordmenn, slik er det, og fanatiske liberalister trenger ikke påstå noe annet.

 

Edit: De fleste "statistikker" dekker et "representativt utvalg" av befolkningen, og er derfor meget unøyaktige.

Nei det er ikke slikt, det KAN være slikt. Jeg kan også si mye rart av meg selv, hvor er kildene dine???

 

At du i det heletatt spørr om kilder er bare dumt og uvitent av deg. SSB og andre statistiske kilder har mye informasjon om det. Bare at du ikke gidder å prøve å sjekke om han sin informasjon stemmer sier at du bare er her for å krangle. Finnes utallige linker på forumet og den store webben.

 

Så for min del... Hva syns jeg om utlendinger...

Joda det er jævla fine dyre sålenge du har dressur på dem. Er utlending selv og har tilpasset meg meg samfunnet uten problemer. Nå vet jeg ikke hva trådstarter mener om utlendinger. Tenker han på ikke-vestlige, eller utlendinger generelt da inkl dansker, svensker. Jeg... Jeg er en tysker. Har blitt mobba gjennom diverse klassetrinn.

Men faen, se hvem som holder hode høyt. Ler av mange tafatte nordmenn jeg har gått i klassen med som idag sitter å bare å blåser en joint. Men uansett. Jeg vet og jeg kjenner mange utlendinger, og til og med der så er flesteparten av utlendinge jeg kjenner kriminelle på sin måte. Basert på en undersøkelse fra SSB som jeg ikke gidder å lete frem men som jeg har nevt i en tidliger tråd så stemmer faktisk nesten tallen prosentvis med x antall utlendinger som er kriminelle mot antall utlendinger som jeg kjenner.

 

Jeg syns ikke de skal forbys tilgang til landet, men vi bør ha mer restriktive regler som tillater dem inn her.

Lenke til kommentar
Det jeg synes er rart, er når jeg er i byen i skoletida mi, så er det en god del innvandrere der. Dette ser jeg stadig. Jeg får da et inntrykk over innvandrere at en stor del av de prosentmessig i forhold til etniske nordmenn lever på sosialen.

 

Dette gjør at jeg får et inntrykk at innvandrere er noen late slabbedasker, og slik vil det være, inntil det motsatte er bevist.

 

Derimot, innvandrere fra (Korea, Vietnam og India) har jeg inntrykk av er mye mer arbeidsomme og flittige enn innvandrere fra f. eks Somalia/midtøsten.

 

Rart det der. Dette er ting jeg har sett med egne øyne.

 

Jeg synes også innvandrere fra midtøsten har en dårligere oppførsel enn de fra india, Vietnam og Korea f. eks.

 

"Amin"-typen opplever jeg også...

 

Flere som har lignende tilfeller?

Kommer også fra Skien og har det samme inntrykket som deg. På skolen min kan plutselig "utlending-gjengen" bare finne på å banke en helt tilfeldig - Dette er for det meste folk fra Midtøsten, Somalia og sånn.

 

Jeg har ofte sommerjobb hvor jeg jobber sammen med folk vietnam, og jeg kan love deg, de jobber som faen og gjør virkelig en innsats. Det er det totalt motsatte inntrykket jeg har av folk fra Midtøsten og Afrika.

Lenke til kommentar
Ok, så det er mitt ansvar å oppdra barna til kundene? Uansett, det er ikke snakk om fingermerker, men riper og skraper. Litt kjedelig på en TV som koster det samme som en pen bruktbil?

 

Sier i fra, men da blir foreldrene sure og går ... noe som kanskje er like greit når jeg tenker meg om.

Nei, det er ditt ansvar å si Ifra. Hvis de blir sure og går er kanskje fordi du ikke sier pent ifra. har du ikke hørt om Respekt for kunden. tror ikke noen ifra midtøsten hadde gjort noe slikt bare fordi en Floormanager hadde klaget på barna. Jeg har selv utløst alarm på mobiltelefoner på feks elkjøp, mange ganger på RAD, og da ble selgeren drit sur, men er ikke noe å stresse for eller stikke ifra butikken selvom han selgeren sa det ikke pent ifra

 

Syns det er fint hvordan du antar og tolker ting. Pga foreldrene blir sure, så antar du at han ikke har snakket mot dem med respekt? Hvordan trur du han har klart å ha jobben sin i 3 år?

Da jeg bodde i skien jobbet jeg på si med kundeservice mens jeg gikk på skolen, her var det mange som ble sure... uansett hvor pent du prøvde å forklare dem (uavhengig om det var utlending eller norske).

 

Jeg syns dine innlegg blir mer og mer ubrukelige om jeg kan si det slik. For dine antagelser er basert på ting du tar rett fra løse lufta.

Lenke til kommentar
Nei det er ikke slikt, det KAN være slikt. Jeg kan også si mye rart av meg selv, hvor er kildene dine???

Kildene mine? - Politiet. Kanskje du (som er innvandrer selv?) kan gå å spørre politiet om du kan få se på modellene? Spør etter kriminalstatistikk og innvandrere.

 

Når det er sagt, sier jeg ikke at det ikke er en grunn til denne trenden. Vi nordmenn bør bli flinkere å integrere innvandrere, men innvandrerene må også være villig til å bli integrert. Her ligger hovedvekten av problematikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...