Gå til innhold

Clocking av e6700


Anbefalte innlegg

Hello mates.

 

Jeg tenkte på litt å clocke min C2D E6700.

Jeg har en ZALMANvifte på CPUen min. Den derre.. store svarte Zalman-viften.

Jeg har det EVGA-hoevdkortet komplett selger, sammen med min core2duo.

Er det en grei kombinasjon når jeg skal clocke?

 

Jeg clocket min Athlon 64 3500+ Ganske mye men det hovedkortet jeg brukte da men den hadde annen bios så jeg trenger litt info fra you guys. Kanskje link til en tread med samme topic?

 

Er det noen som har clocket en E6700 mye? og såfall hvor mye MHz har du fått den opp til stabilt med windows.

 

Cheers

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Har samme vifte som deg og en E6600 (ikke E6700). Den klokket jeg opp i 3.0ghz uten problemer eller nevneverdig økning av temperaturen. Uten at jeg vet hvor "klokkevenlig" CPUen din er, bør du nok klare å klokke den opp mellom 600-900mhz på luft. Vet ikke hvor varm CPUen din blir, så jeg spør deg: skal du kjøre Zalman-vifta på fullt?

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Har samme vifte som deg og en E6600 (ikke E6700). Den klokket jeg opp i 3.0ghz uten problemer eller nevneverdig økning av temperaturen. Uten at jeg vet hvor "klokkevenlig" CPUen din er, bør du nok klare å klokke den opp mellom 600-900mhz på luft. Vet ikke hvor varm CPUen din blir, så jeg spør deg: skal du kjøre Zalman-vifta på fullt?

8044546[/snapback]

 

Hei..

 

Jeg jeg kjører den på fult. Jeg harke vifte-kontroller så jeg har vell ikke noe valg heller :p CPUen ligger vell på 35-36C IDLE og FULL LOAD noe rundt 50. Men det er bare TAT som klarer å få den i full load da etter det jeg har testet. Spilla mine klarer det hvertfall ikke :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Jeg jeg kjører den på fult. Jeg harke vifte-kontroller så jeg har vell ikke noe valg heller :p

8045162[/snapback]

Joda, det har du! Siden du ikke har viftestyring antar jeg du har koblet den til hovedkortet slik som er normalt. Da kan du enkelt regulere hastigheten i BIOSen. Det er det jeg gjør.

Lenke til kommentar
Jeg jeg kjører den på fult. Jeg harke vifte-kontroller så jeg har vell ikke noe valg heller :p

8045162[/snapback]

Joda, det har du! Siden du ikke har viftestyring antar jeg du har koblet den til hovedkortet slik som er normalt. Da kan du enkelt regulere hastigheten i BIOSen. Det er det jeg gjør.

8045187[/snapback]

 

Åja.. flate.. så enkelt :p Takk for hjelpen med viften såfall ^^,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...