Gå til innhold

Vet noen om en bra domeneregistrar?


Anbefalte innlegg

I forhold til å kjøpe domenenavn som .com, .co.uk, .org og så videre, så er jeg litt sjokkert over priser og service i Norge. Det er nok et resultat av at mangel på konkurranse fører til at forbrukerne blir ranet. Jeg vet jo at NORID har ansvaret i Norge, og at registrarer selvfølgelig ikke kan ta lavere priser enn den de selv må betale til NORID, men vet noen om en bra registrar som har rimelige priser for norske domenenavn?

 

Bare for sammenligning, et .co.uk domenenavn her i England koster nå bare 30kr i året å ha. Jeg har inntrykk av at prisen for et .no domene ligger på 250kr i året? Eller er det mer?

 

Noen burde stille spørsmål ved NORID's priser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
One.com og Domeneshop.no, de har meget konkurransedyktige priser (henholdsvis 115,- og 125,-). Om man betaler 30 spenn eller 100 spenn blir for meg likegyldig, å kjøpe domene og webhotell i dag blir ikke dyrt uansett.

8042651[/snapback]

Domeneshop er meget bra ja. Har brukt de lenge selv og er meget fornøyd. EDIT: De gir også rabatt når man har mange domener registrert /EDIT

 

Jeg tipper at grunnen til at .no domene er dyrere enn co.uk domene har noe å gjøre med administrasjon. co.uk domene er frie for alle å registrere, mens .no er bare for norske bedrifter.

Klart det koster en del for registraren å motta egenerklæring pr faks/brev. Behandle denne manuelt, samt sjekke opp at den som bestiller faktisk har krav på å kunne bestille (har gyldig org. nr. etc)

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Jeg registerer mine .no-domener hos Web10. Der koster det kun 75 kr året. Det koster 150 kr totalt det første året pga. 75 kr i oppretting.

8043413[/snapback]

 

Takk for svar alle. Web10 er rimelige med 75kr, men du må derimot betale 50kr dersom du ønsker å flytte domenet, noe jeg antagelig ville gjøre.

 

Jeg har funnet Domenenavnet.no, og de tar 119kr med fri flytting.

Lenke til kommentar

Flytting er egentlig ikke nødvendig slik jeg ser det, da man kan få de til å endre navnetjenerne (DNS) gratis. Da får man jo full funksjonalitet uansett, men det er mulig du har andre planer. :)

 

Her kan man forresten få kjøpt .no-domener til 10.33 euro (inkl. alt), så vidt jeg kan se. Det er der web10 skaffer domenene også.

Endret av attach
Lenke til kommentar
Flytting er egentlig ikke nødvendig slik jeg ser det, da man kan få de til å endre navnetjenerne (DNS) gratis. Da får man jo full funksjonalitet uansett, men det er mulig du har andre planer. :)

 

Her kan man forresten få kjøpt .no-domener til 10.33 euro (inkl. alt), så vidt jeg kan se. Det er der web10 skaffer domenene også.

8044336[/snapback]

 

Dersom man kan forandre navnetjenerne gratis, da er det OK, det er det jeg forsto med flytting, ikke flytte hele domeneansvaret.

 

JTH har ikke noe spesielt imponerende webside, kanskje jeg skulle tilby å lage en ny for dem? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...