Gå til innhold

TES: Hvordan unngå å opp i Speed og Acrobatics?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiller som Mage i Oblivion på Xbox360 og ser at jeg selv om jeg ikke løper og hopper men kun går og benytter hest stadigvekk har noen poeng på acrobatics og speed når jeg går opp i level. I enkelte combatsekvenser er jeg dog NØDT til å løpe for ikke å daue.

Noen generelt gode råd for å unngå å gå opp i Acrobatics og Speed på bekostning av Magic?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

bare hopp mye...løp mye.

Hva slags type våpen, etc bruker du ?

Hvis du er som meg, altså Crusader, hvis jeg ikke husker feil så er speed og acrobatics lite viktig.

det er pga blocksklills.

Jeg blokker det meste og løper kun ned folk som bruker magika/bue:

du mente unngå? sorry:) hehe leste feil.

nei det er vel lite sannsynlig at man kan "unngå" og gå opp i det ass.

de går forsåvidt opp kontinuerlig enten du går eller løper eller hopper det ja.

Endret av Skruff
Skrevet

- Acrobatics øker for hver gang du hopper. Løsningen er ganske enkelt å hoppe mindre.

- Athletics øker for hvert sekund du løper/går. Løsningen her er å bruke sneak. En annen, men mindre effektiv løsning er å bruke magi/enchants/potions som øker din skill i Athletics midlertidig, slik at du løper fortere og dermed bruker mindre tid på å nå komme frem dit du skal.

Såfremt du ikke har noen av disse som major skills, så vil ikke dette gå på bekostning av magi. Det er kun dine major skills som bestemmer når du skal gå opp i lvl, men alle er med på å bestemme hvor mange poeng du kan få på hver attribute ved hver lvl-up. Hvis du ønsker +5 på Intelligence og Willpower, så må du ganske enkelt bruke skills som hører til disse attributes, henholdsvis Alchemy, Conjuration, Mysticism og Alteration, Destruction, Restoration.

Siden man må gå opp 10 hakk på skills som tilhører en bestemt attribute i løpet av en level for å oppnå +5 på den attributen, så kan det straffe seg om man har valgt alle skills som tilhører en attribute som major skill. Hvis du har det, så ville jeg anbefalt deg å startet på nytt, med kun 1-2 av disse som major og den/de siste som minor. De vil fortsatt påvirke bonusen du får ved lvl-up, men vil ikke påvirke hvor fort du levler.

Skrevet
- Acrobatics øker for hver gang du hopper. Løsningen er ganske enkelt å hoppe mindre.

- Athletics øker for hvert sekund du løper/går. Løsningen her er å bruke sneak. En annen, men mindre effektiv løsning er å bruke magi/enchants/potions som øker din skill i Athletics midlertidig, slik at du løper fortere og dermed bruker mindre tid på å nå komme frem dit du skal.

Såfremt du ikke har noen av disse som major skills, så vil ikke dette gå på bekostning av magi. Det er kun dine major skills som bestemmer når du skal gå opp i lvl, men alle er med på å bestemme hvor mange poeng du kan få på hver attribute ved hver lvl-up. Hvis du ønsker +5 på Intelligence og Willpower, så må du ganske enkelt bruke skills som hører til disse attributes, henholdsvis Alchemy, Conjuration, Mysticism og Alteration, Destruction, Restoration.

Siden man må gå opp 10 hakk på skills som tilhører en bestemt attribute i løpet av en level for å oppnå +5 på den attributen, så kan det straffe seg om man har valgt alle skills som tilhører en attribute som major skill. Hvis du har det, så ville jeg anbefalt deg å startet på nytt, med kun 1-2 av disse som major og den/de siste som minor. De vil fortsatt påvirke bonusen du får ved lvl-up, men vil ikke påvirke hvor fort du levler.

8037654[/snapback]

Jeg er en Mage for har major skills Willpower intelligence og personality. Alle atributes er magicskills.

I går hadde jeg noen heftige kamper inne i hulen til disse Rød Kappekledde folka. Blei en helvettes masse labbing rundt i korridorer. Til tider måtte jeg også løpe en del for å overleve. Da jeg skulle levle hadde jeg fått +2 på speed og +2 på acrobatics. Dette var poeng jeg heller ville ha hatt på intelligence og Willpower. Fikk også +2 på hver av disse men +4 på begge hadde nå vært bedre.

Hvis det finnes et eller annet haste eller speed spell så hadde jeg sluppet unna å "kaste bort" unyttige levelpoeng på speed og acrobatics som heller burde ha vært på min major skills. Har vel spilt en 8 timer og er på level 5 eller 6. Vil gjerne maxe min karakter med de riktige skillsa. Derfor denne "pirkingen"

Skrevet

Bare for å pirke litt, slik at vi ikke misforstår hverandre: Skills er Destruction, Mysticism, Acrobatics osv. Attributes er Speed, Willpower, Intelligence osv.

Siden du tydeligvis har Alchemy, Conjuration, Mysticism, Alteration, Destruction og Restoration som major skills, så har du dessverre ikke muligheten til å få maksimal bonus på mer enn 1 attribute ved hver level-up. For å få maksimal bonus, kreves det at du går opp 10 hakk i skills som tilhører den spesifike attributen. Hvis du har alle skills som tilhører en og samme attribute, som major skills, så betyr det at du, for å få maksimal bonus, må gå opp en hel level for å få +5 på den bestemte attributen.

Dettte er hvordan skills og bonus til attributes ved level-up henger sammen:

*  0 skill points grants a +1 bonus
   * 1-4 skill points grants a +2 bonus
   * 5-7 skill points grants a +3 bonus
   * 8-9 skill points grants a +4 bonus
   * 10 or more skill points grants a +5 bonus 

Jeg vil anbefale deg å lese i manualen, eventuelt lese en del på The Unofficial Elder Scrolls Pages (vanligvis forkortet som UESP.net), slik at du får et bedre bilde over hvordan denne delen av spillet fungerer.

Deretter finner du ut om du ønsker å fortsette med det savegamet du har, eller om du ønsker å starte på nytt. Hvis du bestemmer deg for det siste, så er det bare å spørre om tips og forslag til oppsett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...