Gå til innhold

Bevis for at Gud finnes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En kristen som tror på bibelen vil aldri kunne drive en type vitenskap en som tror på evolusjonen kan.

8091386[/snapback]

Om du er die-hard kreasjonist så kan det være vanskelig å bedrive ordentlig vitenskap, men nå finnes det mange moderate kristne som ikke er det.

8093798[/snapback]

 

 

Denne forskeren er kristen, og meget respektert. Hvordan er det mulig?

 

 

http://www.weloennig.de/internetlibrary.html

8123334[/snapback]

 

Ja han tror på skapelsen. Han mener jorden er urgammel, men at livet på jorden er av yngre dato.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Disse filmene beviser kristendommen og knuser og latterliggjør evolusjonsteorien - og det med fakta!!

Den setningen lo jeg godt av.

 

Inegn kan få meg til å tro på noen religion før gud selv står foran meg og håndhilser.

8083522[/snapback]

 

Helt ærlig tror jeg ikke du lo i det hele tatt. Du sitter alene ved en pc og sturer og finner ikke på en dritt å gjøre.

8084162[/snapback]

det må du også gjøre, da du sitter og kommer med slike tåpelige påstander :p

Lenke til kommentar
Disse filmene beviser kristendommen og knuser og latterliggjør evolusjonsteorien - og det med fakta!!

Den setningen lo jeg godt av.

 

Inegn kan få meg til å tro på noen religion før gud selv står foran meg og håndhilser.

8083522[/snapback]

 

Helt ærlig tror jeg ikke du lo i det hele tatt. Du sitter alene ved en pc og sturer og finner ikke på en dritt å gjøre.

8084162[/snapback]

det må du også gjøre, da du sitter og kommer med slike tåpelige påstander :p

8210565[/snapback]

 

Ikke nødvendigvis. Har jobb (veldig snart) og dame. Har et liv ja. Og bil. Ja, bilen må nevnes, gammal Nissan Sunny Combi :)

Endret av IrritumStarbreeze
Lenke til kommentar
Ikke nødvendigvis. Har jobb (veldig snart) og dame. Har et liv ja. Og bil. Ja, bilen må nevnes, gammal Nissan Sunny Combi :)

Rart du sitter her og skriver når du i en annen tråd med nesten samme tema sa du skulle svare raskt? Snakker om liv du hvis du sitter å switcher mellom masse tråder og svarer overalt samtidig :p

 

Og hvis du har jobb (nesten har jobb) og alt det der, til og med ett liv (oh my!) så burde du vel kanskje skjønne det at det du sa er ganske så kraftig patetisk? (sier ikke at du er patetisk, bare det du sa)

Lenke til kommentar
Ikke nødvendigvis. Har jobb (veldig snart) og dame. Har et liv ja. Og bil. Ja, bilen må nevnes, gammal Nissan Sunny Combi :)

8210578[/snapback]

 

Men jeg er enig i Lakus, jeg kommer ikke til å tro på gud, før han kommer å håmdhilser på meg, eller kommer til meg på en annen måte som jeg da vil se at det er gud eller noe.

 

Det finnes ikke noe bevis for at Gud finnes, er det ikke en grunn til at dere tror på gud? og ikke veit på han, eller hva nå man skal kalle det?

 

Og jeg kan ikke skjønne, hvorfor folk skal tro på en figur som messom skulle ha vert aktiv for over 2000 år siden. det var jo da han lagde masse mirakler og slikt, Men er jo lenge siden det nå. Og på den tiden hadde de ikke kunskaper som vi har nå, om vitenskapen og slikt, og brukte da heller gud, på å forklare ting de ikke skjønte...

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar

Denne stenges midlertidig.

 

Regler for PM er de samme for forumet. Troll og folk som ikke følger reglene for forumet er uønsket. Minst en bruker vil merke at tilbudet til forumet er fjernet.

 

Edit: Og der åpnes tråden igjen, en hel bøttebalett med innlegg er fjernet. Mat ikke troll folkens og bruk rapporteringsknappen når ting går over styr.

 

Reaksjon på moderering gjøres på pm og ikke i tråden som blir moderert.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Spør du meg så velger religiøse å tro på det at det finnes en gud der oppe, ikke at gud hjelper dem eller noe, men de velger å tro at det er noe der.

 

Veit ikke om det ga noe mening for dere, men i mitt hode ga det masse mening!  :D

8210658[/snapback]

jeg hadde en KRL lærer på u-skolen, som var overbevist at det fantes en dud oppe i skyene, hun var også overbevist over at gud kunne hjelpe henne.

Og hun hadde hatt forskjellige episoder, der hun hadde sett sin far, etter han var død, og gud ga massehvis av tegn osv...

Så noen må da tro at han gjør noe, men ellers så er jeg enig i det du sier, at mange av de kristne bare tror han finnes, men at han ikke blander seg inn i hva vi gjør, uansett om han kan det eller ikke...

Lenke til kommentar
Så noen må da tro at han gjør noe, men ellers så er jeg enig i det du sier, at mange av de kristne bare tror han finnes, men at han ikke blander seg inn i hva vi gjør, uansett om han kan det eller ikke...

Hvis det er slik gud er, hvordan gud er det og sette sin tro til?

Lenke til kommentar

 

Bigbang

Han nevner, eller begynner å nevne om Big bang i 00h.20m.40s

 

1. Alt som var skapt i begynnelsen var hydrogen.

Feil! Alle grunnstoffene i den periodiske tabelen, og kanskje mer, er skapt ved første sekund etter big bang. (Derfor kan vi estimere jordens alder med radioaktive isotopisk halveringstid f.eks URAN innhold i jorden)

 

 

Alle grunnstoffene i den periodiske tabellen frem til og med Jern har blitt til først ved at stjerner har fusjonert hydrogen til helium. Så når stjernen går tom for hydrogen vil den (gitt at den har stor nok masse) begynne å fusjonere helium til tyngre stoffer helt til alt brennstoffet har blitt til jern som har den største bindingsenergien av alle grunnstoffer. Dette vil si at de ikke er ergetisk mulig å fusjonere jern til tyngre stoffer. I løpet av denne prosessen vil stjernen ha eksapandert enormt, og hvis massen er flere ganger større enn vår egen sol vil stjernen kollapse på seg selv med så enorm kraft at den vil eksplodere i en supernova-eksplosjon. Når alt jernet og de andre grunnstoffene stjernen er laget av kastes utover av eksplosjonen vil de med enorm fart treffe rester av stjernen som ble hengende igjen rundt stjernen. I denne kollisjonen vil det være nok energi til at jern blir fusjonert til alle de grunnstoffene vi kjenner idag.

 

Så i begynnelsen var det bare hydrogen og deuterium (tungt hydrogen). Alle de andre grunnstoffene ble til i tunge stjerner og supernova-eksplosjoner. Veldig tunge stjerner vil ha så stort trykk inni kjernen at fusjoneringen av alle grunnstoffene vil skje enormt raskt. En slik stjerne lever gjerne noen millioner år.

 

Solsystemet vårt er sannsynligvis under 5 milliarder år, mens universet er 13.7 milliarder år. Altså var det god tid til å produsere alle kjente grunnstoffer før vårt solsystem ble til.

Lenke til kommentar
Så noen må da tro at han gjør noe, men ellers så er jeg enig i det du sier, at mange av de kristne bare tror han finnes, men at han ikke blander seg inn i hva vi gjør, uansett om han kan det eller ikke...

Hvis det er slik gud er, hvordan gud er det og sette sin tro til?

8211945[/snapback]

 

Om du tar for deg bønnen Fader Vår, vil du se hva guds planer er for menneskene, og hva en kan be om.

Lenke til kommentar
Her er beviset!

 

 

The Athiest's nightmare is....a bannana. Actually, this is a famous argument that shows how God created fruit for us to eat.

 

http://www.godtube.com/view_video.php?view...214e0486b273a5f

 

:fun:

 

Edit:

 

Denne siden er helt latterlig!

 

http://www.godtube.com/view_video.php?view...683c022d2077d34

8257402[/snapback]

 

 

Lurer på hvordan han skal forklare at Ananas er skapt for oss mennesker? :D

Endret av langtongting
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...