Gå til innhold

Avslører over 30 PHP-feil


Anbefalte innlegg

salvert: Vi (eller skal jeg se "de", jeg må snart få med meg at jeg har sluttet ;)) har en ganske god MVC-modell allerede. Vi/de bruker et template-system, og har ingen html i kildekoden. Vi/de skiller også mellom klasser som holder på/gjør grunnleggende operasjoner på data-objekter og klasser som brukes for å presentere data.

 

Man trenger ikke nødvendigvis et rammeverk som tvinger på deg MVC (f.eks. Rails) for å ta i bruk den type design-filosofi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes mange fine ferdigløsninger, både i form av CMS og rammeverk (MVC eller andre modeller). Men vi har i løpet av årene utviklet et forholdsvis bra rammeverk selv. Våre behov går ofte (les: alltid) utenfor det som leveres i ferdigpakker, både cms og rammeverk. Altså hadde vi måttet patche disse mye selv og dermed endt opp med oppgraderingsproblemer.

Dette ser vi med IPB hvor vi har patched det noe selv for sikkerhet, noe for ny funksjonalitet og noe for ytelse. Og da er IPB et av de bedre php-forumene (i den grad det finnes noen bra, for det gjør det egentlig ikke).

 

Skulle jeg i dag laget en webløsning i php som konsulent (eller påbegynt en webløsning internt for noen som ikke hadde noe fra før) så ville jeg absolutt brukt et rammeverk (cake, prado, symfony, wact eller et annet). Det er nok bare litt feil verktøy for denne jobben :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...