Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har begynt å se på The Wire (første sesong) og jeg liker faktisk serien litt. Krimserier/politiserier, som NYPD Blue og brisitske mordgåter, er helt ekstremt kjedelige, men The Wire liker jeg litt. Den er en bra filler, men skjønner ikke helt hvorfor den har høyere score enn Battlestar Galactica på metacritic. Men det var for den nyeste sesongen, kanskje den blir enda bedre?

Lenke til kommentar
Jeg har begynt å se på The Wire (første sesong) og jeg liker faktisk serien litt. Krimserier/politiserier, som NYPD Blue og brisitske mordgåter, er helt ekstremt kjedelige, men The Wire liker jeg litt. Den er en bra filler, men skjønner ikke helt hvorfor den har høyere score enn Battlestar Galactica på metacritic. Men det var for den nyeste sesongen, kanskje den blir enda bedre?

8673712[/snapback]

The Wire er genialt. Dyktige, ukjente skuespillere og gode manusforfattere gjør dette til en knallserie. Liker også den meget realistiske måten serien fungerer på, f.eks. ved at hver sesong bare tar for seg en enkelt sak, istedenfor at de løser en sak per episode. Liker dessuten at vi ikke bare får se hva som skjer hos politiet, men også hva som skjer hos kjeltringene som politiet prøver å få tak i.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Er Millennium å anbefale? Vurderer å gå til anskaffelse. Virker som ein bra serie.

8658654[/snapback]

 

Absolutt, hvis du liker det litt mystiske. Religion er brukt som bakteppe for en del av episodene, det høres kanskje kjedelig ut, men det er det tvert i mot.

 

Spennende, mystisk og underholdende. Lance Henriksen er strålende som Frank Black, Terry O'Quinn (nå kjent i fra lost) er også god i rollen som Peter Watts.

 

Så Shark i dag, utrolig bra episode. Vet ikke helt hvor jeg er i forhold til sendingene i USA, men en fantastisk episode.

 

De som så den forstår hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Nå som Jericho har blitt kanselert og Lost ikke er tilbake før 8. februar neste år, så tenkte jeg det var på tide å finne en ny serie.

Lett litt rundt etter en god serie og det funnet ut at Heroes har fått en god del skryt. Er det noe å satse på? Eller finnes det andre serier som også er gode?

 

Er åpen for alle slags muligheter her. Det er lenge til Lost begynner igjen. :tease:

Lenke til kommentar
Hva har du sett/ikke sett?

 

Anbefaler Heroes på det sterkeste, uten tvil om at serien er heroisk bra. 24? Desperate Houswives? Top Gear? Prison Break? CSI?

8701917[/snapback]

 

24 har jeg liksom aldri blitt helt "innført" i. Så blir litt kjedelig å begynne å se alle sesongene på nytt igjen.

Desperate Houswives er nok ikke serien for meg nei... Selv om jeg liker å se morsomme serier som Friends o.l. blir det bare av og til jeg ser dette. Blir ikke så jeg følger med på det.

Top Gear er vell et bilprogram? Ikke akkurat en serie med handling som det går an å følge med på.

Prison Break høres spennende ut. Får se om jeg begynner på den.

CSI bruker jeg å se i ny og ne, men ikke noe mer enn det.

 

Ok, da har jeg to serier på gang her. Heroes og Prison Break...

Kom gjerne med flere serier som er gode, gjerne noen som ikke har kommet så langt...

Lenke til kommentar
Da har du noe å begynne med i alle fall, Heroes og Prison Break. Da har du tre sesonger du kan se.

 

Videre kan du også ta en titt på Dexter, som er en krim/dramaserie. :)

8702123[/snapback]

 

Ja!

Men leste litt i tråden til Saddlefall og der kom jeg over serien Drive.

Er den noe å satse på?

 

 

EDIT: Innlegg nr. 1000 :w00t:

Endret av _Zero
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
For du som vil ha noen serier anbefalt, ta en titt på 4400 og Kyle xy. Begge de to seriene er slutt akuratt nå, men starter opp igjen i begynnelsen av sommerferien.

8478311[/snapback]

4400 var tamme greier. Første sesong hadde potensiale, men tapte seg fort. Skuespillerne er middelmådige på det beste, og resten av produksjonen imponerer ei heller. Ideen var interessant, men gjennomføringen holder bare ikke mål.

 

Jeg har begynt å se på The Wire (første sesong) og jeg liker faktisk serien litt. Krimserier/politiserier, som NYPD Blue og brisitske mordgåter, er helt ekstremt kjedelige, men The Wire liker jeg litt. Den er en bra filler, men skjønner ikke helt hvorfor den har høyere score enn Battlestar Galactica på metacritic. Men det var for den nyeste sesongen, kanskje den blir enda bedre?

The Wire er en gjennomført kvalitetsserie. Det krever litt arbeid i starten for å bli kjent med personene og å se sammenhengen mellom de forskjellige historiene, men det er absolutt verdt det.

 

Fyfaen, slutten på sesong 2 av The West Wing var legendary.

The West Wing var en fantastisk serie - misunner deg som enda har en fem sesonger igjen. ;) Gleder meg til å ta en titt på Studio 60 så snart sesongen er ferdig, Aaron Sorkin har jeg stor tiltro til. Sjekket nylig ut Sports Night (også en Sorkin-serie), ganske fornøyelige greier med samme karakteristikker som The West Wing - mye "walk and talk" og kjapp, vittig dialog. Hvis man sjekker ut serien, bør man ikke la seg avskrekke av de første episodene - serien blir langt bedre etterhvert (og gudene må vite hva som foregikk i hodene på ABC-sjefene da de forlangte "latter på boks" de første episodene... :roll:).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...