Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (På 19.5.2022 den 23.42):

Siste sesong av Ozark var en verdig og flott avslutning.  Denne serien har vært en favoritt fra start til slutt. God kvalitet og karakterer man blir sugd inn i.

Hvor langt inn må en komme for å bli hekta? Har gitt det ett forsøk med lite hell. 

 

Har sett altered carbon s1 og last Kingdom s1 igjen nå. De tidligere originale netflix seriene var steike bra. 

 

Det blir også travelt på seriefronten fremover. 27 mai kommer stranger things sesong 4a og obi wan. I juni kommer for all mankind sesong 3. The boys s3 3. Juni. Så kommer det noe star trek også. Så er det alltid en liten sannsynlighet for at det kommer noe jeg ikke har fulgt med på. Til høsten får vi ringenes herre og et par andre jeg ikke kommer på i farten. 

Endret av Sjørøver
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle ønske Netflix tillot "pre download" av serier og episoder som ikke har startet ennå. Sitter uten særlig internett på fredag/helg og skulle hatt med noen som åpnes i morgen.

Hadde holdt at man fikk låst opp nedlastet innhold fra serveren på riktig dato. Det får man Til med mobil son har lite data.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (11 timer siden):

Skulle ønske Netflix tillot "pre download" av serier og episoder som ikke har startet ennå. Sitter uten særlig internett på fredag/helg og skulle hatt med noen som åpnes i morgen.

Hadde holdt at man fikk låst opp nedlastet innhold fra serveren på riktig dato. Det får man Til med mobil son har lite data.

Høres ut som en drøm for pirater…

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (24 minutter siden):

Det er ikke annerledes enn predownload av spill som har DRM og låses opp på release dato/klokkeslett. Regner med at det lar seg styre greit.

Jeg tror det er ganske så annerledes jo. Det er ganske enkelt å gjøre et spill uspillbart med kun mindre nedlastinger som trengs på lanseringsdagen. Det er ikke så lett å gjøre med video.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
b-real skrev (12 minutter siden):

Better Call Saul leverer rene Breaking Bad episoder og det er så jævlig bra..herregud siste sesongen har bare vært...amazeballs og man er bare halvveis

Tror jeg skal ta det opp igjen nå. Har en tendens til å falle av mellom sesonger på en del serier, og det har jeg gjort på Better Call Saul.

Lenke til kommentar
On 5/6/2022 at 10:43 PM, 0laf said:

Bosch : Legacy er nå ute gratis på Amazon Freevee ( de fire første, av ti episoder, og kun i USA eller med VPN ).
 

Jeg trodde Bosch var ferdig etter sesong 7, så ble gledelig overrasket over denne. 

Serien funker på mange måter faktisk bedre enn orginalen. Det gir mer mening at Bosch er en privatdetektiv fremfor politi. Jeg liker også at Mimi Rogers som "Money" Chandler har fått en mer fremtredende rolle da hun er helt rå (Se feks samtalen med Carl Rogers på slutten av episode 5). Datteren Maddie har vel vært det svakeste punktet i Bosch og fortsetter kanskje som det uten at det er veldig problematisk. Stephen Chang som "Mo" er en ganske god erstatning for J. Edgar.

Bosch har vel aldri vært den mest orginale serien, men det er god kvalitet og hvis man likte orginalen vil man nok like denne også selv om det er enkelte karakterer man savner.

Endret av Reg2000
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stranger things og obi wan var helt OK. Må nok se de en gang til før jeg kan gi en karakter. 

 

Stranger things introduserer en del nye karakterer, og det blir kanskje litt for mange? Var også veldig lite av de feel good scenene fra orrigr sesong, som jeg likte veldig godt. Tok seg veldig opp mot slutten. 

 

Obi wan føltes ut som en lang intro. Føler det blir travelt med tanke på at det bare er 4 episoder igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tomeito skrev (3 timer siden):

Likte de to første episodene av Obi-Wan Kenobi, men ble ikke blåst av banen heller. Ewan McGregor er jo utrolig god i den rollen. Nå skal det sies at også The Book of Boba Fett var god i e1-2, før den falt en del og aldri klarte å heve seg ordentlig igjen. 

Jeg ble litt matlei etter The Mandalorian og TBoBF . OWK virker uengasjerende på trailer. Jeg likte The Mandalorian bedre enn TBoBF og er nok i et lite mindretall på forumet, M var er mindre varierende i skrivekvalitet, så er en annen grunn smakbaset på setting. Enig med deg ang. TBoBF. :thumbup: Men for å komme til poenget synes jeg Disney har gitt en godt bilde på at vi nå vet nivået på dette og ikke kan regne med bedre enn det vi allerede har sett, som absolutt stort sett var underholdende, men ikke starte ab. igjen bra for OWK... Hva hindrer OWK fra å være litt slapt potensielt "M s3" eller "TBoBF s2" kvalitet? 

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Tror ikke du er i mindretall hvis du likte The Mandalorian bedre enn The Book of Boba Fett - er ikke konsensus at førstnevnte er betraktelig bedre enn sistnevnte. Boba Fett var jo i to episoder The Mandalorian s2.5 også..

Selv om ikke Obi-Wan Kenobi blir en kjempeserie, kommer jeg uansett til å se de kommende seriene (Ashoka, Andor, Mandalorian s3 etc.) fra Star Wars-universet. Er veldig glad i universet og vil gjerne se og utforske mer. Håper på mer animasjon også. The Clone Wars og Rebels er to meget gode serier!

Lenke til kommentar
Tomeito skrev (1 time siden):

Tror ikke du er i mindretall hvis du likte The Mandalorian bedre enn The Book of Boba Fett - er ikke konsensus at førstnevnte er betraktelig bedre enn sistnevnte. Boba Fett var jo i to episoder The Mandalorian s2.5 også..

Selv om ikke Obi-Wan Kenobi blir en kjempeserie, kommer jeg uansett til å se de kommende seriene (Ashoka, Andor, Mandalorian s3 etc.) fra Star Wars-universet. Er veldig glad i universet og vil gjerne se og utforske mer. Håper på mer animasjon også. The Clone Wars og Rebels er to meget gode serier!

Andor synes jeg virker til å bli kul basert på tidligere trailere. Litt mindre så etter seine trailere, men allikevel. Kanskje litt mer luftkamper/dogfights enn vi har sett i de andre seriene sålangt…?

Lenke til kommentar
13 hours ago, Tomeito said:

Likte de to første episodene av Obi-Wan Kenobi, men ble ikke blåst av banen heller. Ewan McGregor er jo utrolig god i den rollen. Nå skal det sies at også The Book of Boba Fett var god i e1-2, før den falt en del og aldri klarte å heve seg ordentlig igjen. 

Så de to første episodene nå og må si at unge Leia ødela gleden for meg. Første episode var grei nok, men så blir hun den klassiske ungen som alltid må være trassig og skape problemer for helten. Karakteren er bare der for at helten skal ha noen å redde uten at vi egentlig forstår hvorfor han bryr seg om den ufordragelige ungen. Denne karakteren dukker opp i så mange serier og jeg er så lei den. Har alltid lurt på om manusforfatterne hater ungene sine når de stadig bruker en sånn karakter, eller om de bare mangler oppfinnsomhet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...