Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har noen sett både The Killing og Forbrydelsen?

Jeg har sett The Killing og synes den var veldig bra. Så den først og fremst før den danske fordi jeg den gang ikke fant Forbrydelsen tilgjengelig noe sted.

Ser nå at Forbrydelsen er tilgjengelig på TV2 Play, så vurderer å se den. Er såpass lenge siden jeg så The Killing at jeg sikkert har glemt en del uansett, selv om jeg husker de grove trekkene.

Lenke til kommentar
Kovalevskaja skrev (På 12.11.2019 den 17.45):

Åh, da får jeg ikke ha alt for høye forventninger! Tror ikke jeg skal skaffe HBO-ab før i desember, da. Blir vel å se mest av nostalgi, selv om jeg ærlig talt ikke husker bøkene særlig godt

Vel, Deadwood er nok en serie som ikke passer for alle, men det er også viktig å følge med. Ser man serie samtidig som man er på Snap etc. så vil man gå glipp av detaljer. Og, den bygges opp litt sånn at du sitter med en hæ-følelse og kanskje tenker at dette er jo bare rot og dumt, nærmest helt til siste episode av sesong 1, før du får servert aha-opplevelsen som løser opp i ting.

Jeg har kun sett sesong 1, jeg likte den, fruen var ikke like fokusert, skjønte ikke hva som skjedde, og falt av. Hun er ikke spesielt engasjert i Sci-Fi generelt heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
22 hours ago, DukeRichelieu said:

Har noen sett både The Killing og Forbrydelsen?

Jeg har sett The Killing og synes den var veldig bra. Så den først og fremst før den danske fordi jeg den gang ikke fant Forbrydelsen tilgjengelig noe sted.

Ser nå at Forbrydelsen er tilgjengelig på TV2 Play, så vurderer å se den. Er såpass lenge siden jeg så The Killing at jeg sikkert har glemt en del uansett, selv om jeg husker de grove trekkene.

Begge deler er bra. Absolutt verdt å se om du ikke er lei av nordisk noir.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 11/14/2021 at 8:22 PM, DukeRichelieu said:

Positivt overrasket over første episode av Dexter / New Blood. Tviler på dette kommer til å bli veldig bra, men kan kanskje være bra nok til at det er verdt å bruke tiden på. :) 

Likte den med unntak av et par irritasjonsmomenter jeg håper de roer ned utover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Are we having fun yet? Hell yes. 

Adam Scott, Ken Marino, Ryan Hansen, Jane Lynch, Megan Mullally og Martin Starr returnerer alle i en fortsettelse av Party Down. 

Lizzy Caplan er opptatt, så blir ikke med. 

https://deadline.com/2021/11/party-down-revival-starz-greenlight-adam-scott-jane-lynch-ken-marino-megan-mullally-returning-lizzy-caplan-out-1234874850/

 

Håper JK Simmons returnerer i en gjestrolle også. 

https://youtu.be/CAhbqjI4rII

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Ser at flere anmeldelser av Cowboy Bebop-serien ikke er så positive. Synd, hadde gledet meg til den. Skal vel sees, men blir jo skeptisk om jeg skal invistere mye tid. Anime-serien er jo fantastisk

WoT har også fått kanskje den litt kjipe mottagelsen: "Meh". Mye midt på treet og "dette er helt ok, greit underholdende, men ikke mer.." Da kan den fort ikke bli en snakkis og ikke overleve så lenge den må for å bli fullført. Men vi får se selv!

To serier jeg virkelig har sett fram til. Jaja, WoT skal uansett diskuteres med venner og på diverse nerde-forum!

Lenke til kommentar
Tomeito skrev (2 timer siden):

Ser at flere anmeldelser av Cowboy Bebop-serien ikke er så positive. Synd, hadde gledet meg til den. Skal vel sees, men blir jo skeptisk om jeg skal invistere mye tid. Anime-serien er jo fantastisk

WoT har også fått kanskje den litt kjipe mottagelsen: "Meh". Mye midt på treet og "dette er helt ok, greit underholdende, men ikke mer.." Da kan den fort ikke bli en snakkis og ikke overleve så lenge den må for å bli fullført. Men vi får se selv!

To serier jeg virkelig har sett fram til. Jaja, WoT skal uansett diskuteres med venner og på diverse nerde-forum!

Litt av inntrykket jeg sitter med etter å ha lest rundt er at de som har lest bøkene synes tempoet i starten kanskje er vel høyt, mens de som ikke kjenner til bøkene ikke har problemer med dette og at det bidrar til at de fort blir grepet av serien. Skal det bli en suksess så er det nettopp de som ikke har lest bøkene de må fenge og beholde.

Gleder meg selv noe veldig, og for min del tror jeg det skal være ganske dårlig før det blir noe som ikke er verdt å se. Kommer nok også til å bli litt skuffet over ting som er endret/utelatt, men slik er livet og adapsjoner stort sett

Lenke til kommentar
  • ilpostino endret tittelen til Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...