Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nimrad skrev (5 minutter siden):

Jeg har nettopp startet på Dexter for første gang og er nå i Sesong 7. Grei serie, men jeg synes nok at det er langt mellom spenningsmomentene noen sesonger uti. Slutten kan jeg åpenbart ikke si så mye om enda, men nærmer meg med stormskritt. Var faktisk ikke klar over at det kom ny sesong.

Forbered deg på det verste, så blir du kanskje positiv overrasket. :) 

Hvor ser du den forresten? Synes huske denne lå tilgjengelig både på Netflix og HBO, men fant den ikke igjen nå.

Mange mener at Dexter var veldig bra til og med sesong 4. Jeg mener den holdt noen sesonger til og kunne godt tenkt meg å få sett i hvert fall sesong 5 igjen. Så de fire første igjen tidligere i år.

Lenke til kommentar
2 hours ago, DukeRichelieu said:

Mange mener at Dexter var veldig bra til og med sesong 4. Jeg mener den holdt noen sesonger til og kunne godt tenkt meg å få sett i hvert fall sesong 5 igjen. Så de fire første igjen tidligere i år.

Jeg mener det gikk nedover etter sesong 4, men sesong 5 var fortsatt grei. Husker derimot ikke mye etter det.

Men Dexter vaklet jo litt med sesong 3 også, så hadde det ikke vært for Lightgow og en ellers veldig god fjerde sesong, så kunne man jo sagt at serien gikk nedover etter sesong 2.

Lenke til kommentar
Maury skrev (På 5.11.2021 den 1.44):

Etter de første 4 episodene av Dexter: New Blood, så er jeg utrolig skuffa.

Må du ha sett de siste sesongene for å henge med? Jeg har forsøkt å se det flere gsnger, men gir alltid opp når jeg kommer til sesong 4 eller 5. Rett etter trinity mener jeg på. 

 

Har forøvrig gitt Foundation en sjans, og det virker helt OK på episode 4. Tror dette kan bli ganske bra kår de får bygd en skikkelig foundation, høhø. 

Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (2 timer siden):

Forbered deg på det verste, så blir du kanskje positiv overrasket. :) 

Jeg har sjeldent store forhåpninger til avslutninger av serier, så jeg er heldig sånn sett.

DukeRichelieu skrev (2 timer siden):

Hvor ser du den forresten?

Privat hjemmeserver.

DukeRichelieu skrev (2 timer siden):

Mange mener at Dexter var veldig bra til og med sesong 4. Jeg mener den holdt noen sesonger til og kunne godt tenkt meg å få sett i hvert fall sesong 5 igjen. Så de fire første igjen tidligere i år.

Spoiler

Jeg syns jo at starten var best. Egentlig vært ganske middels helt siden broren hans forsvant, men syns jo det har tatt seg litt opp siden søstra fikk vite hvem han var. Hvertfall selve scenen om når hun busta han var første "WTF"-moment på lenge i den serien.

 

Lenke til kommentar
On 11/6/2021 at 9:35 PM, Sjørøver said:

Må du ha sett de siste sesongene for å henge med? Jeg har forsøkt å se det flere gsnger, men gir alltid opp når jeg kommer til sesong 4 eller 5. Rett etter trinity mener jeg på. 

Med tanke på at flere store ting skjer i sesong 8, som har store påvirkninger i New Blood, så vil jeg ikke helt anbefale det. Ville vært veldig forvirrende. Sesong 4 er jo seriens beste sesong. Og sesong 5 er ikke så ille, da jeg synes Julia Stiles som Lumen og Johnny Lee Miller som antoganisten fungerte nok. Det er fra sesong 6 serien virkelig gikk i dass, frem til den mest idiotiske seriefinalen lagd noen gang (yes, til og med Game of Thrones fungerer bedre). 


 

 

Generelt sett håpet jeg at Clyde Phillips (som var showrunner/sjefsprodusent for sesong 4 før han forlot serien), ville kunne rett opp alt som skjedde med Dexter, fra spesielt sesong 6 av. 

Men for å beskrive hva Dexter: New Blood er, så ville jeg nesten beskrevet det som slags svak miks mellom Fargo og Riverdale. Og som sagt, på en billig og kjip måte. 

KANSKJE kan serien spille på Clancy Brown sin karakter litt bedre i de restende 6 episodene, men jeg har vanskeligheter for å se for meg at fansen som mislikte sesong 8 og selve finalen av serien har noe stor glede av å komme tilbake til Dexter: New Blood. Og jeg føler serien er så utdatert, i at det er en kanskje tredje gang en langvarig skurk på Dexter dreper esklusivt bare kvinner. 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Alle fire er serier jeg gleder meg til, men som jeg også er noe bekymra for. Cowboy Bepop er jo en skambra anime, så spennende å se de gjør den til live action. WoT har jeg snakka om før. Så The Suicide Squade i helga og usikker på om Cena kan bære en serie. House of Dragon virker å ha kvalitet i mange ledd...

Lenke til kommentar
5 hours ago, Garreth said:

Akkurat sett ferdig Looming Towers på Prime. Syns det tidvis var en ganske bra serie. Noen som vet om lignende typer serier?

Enig.

The Comey Rule. https://www.imdb.com/title/tt9174536/

Ser den har bare 7,4 på IMDb. Synes den fortjener mer enn som så. Siden den er veldig politisk, så tipper jeg at noen av grunnen til den lave scoren ligger i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 11/8/2021 at 8:51 AM, Tomeito said:

Alle fire er serier jeg gleder meg til, men som jeg også er noe bekymra for. Cowboy Bepop er jo en skambra anime, så spennende å se de gjør den til live action. WoT har jeg snakka om før. Så The Suicide Squade i helga og usikker på om Cena kan bære en serie. House of Dragon virker å ha kvalitet i mange ledd...

Med James Gunn for manuset for alle episodene, og Gunn på regi på de fleste episodene så er jeg gira på Peacemaker ihvertfall. Scenene jeg så på HBO Max-lanseringen var dritgøye. John Cena er en rar skuespiller litt, elendig som dramatisk skuespiller, men perfekt som douchebag og til komedie. 

En serie jeg virkelig ikke klarer å bli interessert i er Wheel of Time. Har sett trailere, elsker Rosamund Pike og lest sammendrag, men det pirrer ikke et eneste fiber i meg. 

Lenke til kommentar

Altfor lenge siden jeg har vært innom denne tråden her. Hva synes folk om Dexter: New Blood? Jeg ble positivt overrasket, og fikk både en følelse av "gode gamle" Dexter fra S1-S4, samtidig som den har fornyet seg nok (evt. hatt pause lenge nok) til å passe inn i 2021.

Gleder meg til resten av sesongen!

Lenke til kommentar
  • ilpostino endret tittelen til Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...