Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
18 hours ago, 0laf said:

Kanskje på tide med en ny runde med Sopranos, filmen kommer vel snart.
 


https://www.imdb.com/title/tt8110232/

Dette er egentlig jeg imot. Jeg er sikker på det blir en god film, men serien hadde en skikkelig avslutning. Om man er fornøyde med den, er en annen sak.

Det blir litt som El Camio, filmen som kom etter Breaking Bad. Det var en god og underholdende film, men den var ikke nødvendig. 

For meg så minner dette litt om en cashgrab som risikerer å ødelegge litt av legacy'en til Sopranos.

Lenke til kommentar
20 hours ago, Sjalottløk said:

Dette er egentlig jeg imot. Jeg er sikker på det blir en god film, men serien hadde en skikkelig avslutning. Om man er fornøyde med den, er en annen sak.

Det blir litt som El Camio, filmen som kom etter Breaking Bad. Det var en god og underholdende film, men den var ikke nødvendig. 

For meg så minner dette litt om en cashgrab som risikerer å ødelegge litt av legacy'en til Sopranos.

Uenig, Jessie hadde en gigantisk stor åpen historie i etterkant som trengtes å fortelles.

19 hours ago, Comma Chameleon said:

Sean Lock er død 😔

RIP you magnificent bastard.

Lenke til kommentar
18 minutes ago, b-real said:

Uenig, Jessie hadde en gigantisk stor åpen historie i etterkant som trengtes å fortelles.

 

Uenig

Det er selve ideen om å lage en film her jeg er imot, ikke nødvendigvis om at filmen avslutter det på en god måte eller ikke, selvom fallhøyden er veldig stor.

Spoiler

 

Det at Jessie hadde en stor åpen historie, ble jo ikke klart før etter man så filmen. Serien avsluttet med at Jessie var fri og at ingen var etter han. Personlig så har ikke jeg noe imot at en serie avslutter på en måte som gjør at jeg kan tenke litt. Du har nok i så måte rett i at det var ting som kunne blitt forklart i mer detaljer. Avlikevel så mener jeg at man ikke trenger en film til det når man ser på det jeg tidligere har skrevet.

I mitt naive hodet, så har Jessie levd som tømrer i Alaska, film eller ei. Men realiteten tilsier nok at han har fucka opp ett eller annet og sitter inne.. ;) 

 

 

Lenke til kommentar
7 hours ago, Sjalottløk said:

Uenig

Det er selve ideen om å lage en film her jeg er imot, ikke nødvendigvis om at filmen avslutter det på en god måte eller ikke, selvom fallhøyden er veldig stor.

  Reveal hidden contents

 

Det at Jessie hadde en stor åpen historie, ble jo ikke klart før etter man så filmen. Serien avsluttet med at Jessie var fri og at ingen var etter han. Personlig så har ikke jeg noe imot at en serie avslutter på en måte som gjør at jeg kan tenke litt. Du har nok i så måte rett i at det var ting som kunne blitt forklart i mer detaljer. Avlikevel så mener jeg at man ikke trenger en film til det når man ser på det jeg tidligere har skrevet.

I mitt naive hodet, så har Jessie levd som tømrer i Alaska, film eller ei. Men realiteten tilsier nok at han har fucka opp ett eller annet og sitter inne.. ;) 

 

 

Vel, det er lov å være uenig :)

Personlig syns jeg det var ganske åpent i fra slutten at han hadde en arc som trengtes å fulløre og med tanke på arbeidet som ble gjort med Better Call Saul så..men men.

 

Lenke til kommentar
41 minutes ago, b-real said:

Vel, det er lov å være uenig :)

Personlig syns jeg det var ganske åpent i fra slutten at han hadde en arc som trengtes å fulløre og med tanke på arbeidet som ble gjort med Better Call Saul så..men men.

 

Var egentlig ikke så veldig uenig med det du sa. Det at jeg sa uenig var heller et lite stikk til din uenig kommentar. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev (8 timer siden):

Uenig

Det er selve ideen om å lage en film her jeg er imot, ikke nødvendigvis om at filmen avslutter det på en god måte eller ikke, selvom fallhøyden er veldig stor.


Nå er jo dette en "prequel", så noen avslutning blir det neppe, heller en begynnelse.
I så måte kommer nok ikke filmen til å bevege seg inn på så mye av serien, ettersom den finner sted mange mange år før serien.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (7 timer siden):

Loki is some weird shit.

Ventet til alle episodene før jeg så serien, og jeg sitter igjen med bare !? for dette var rare greier.
Og slutten ble ikke sånn jeg hadde håpet..
Kommer nok til å se sesong 2 også, etter at alle episodene er ute.

Loki var litt meh, men kult at de bruker samme skuespiller..

Lenke til kommentar

Får vel gjøre min plikt og reklamere litt for norsk serie igjen.

Post Mortem kommer snart, hele sesongen slippes på onsdag. Handlingen finner for det meste sted på Skarnes i Sør-Odal. Regissert av ingen ringere enn Harald Zwart.

Den har så langt mottatt en veldig god anmeldelse i Lyd & Bilde, med terningkast 5. 

Synes ikke traileren viser så veldig hva serien er, men kan love at dette er ganske unike saker og vil treffe de som liker mørk humor godt.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

 

Quote

Post Mortem kommer snart, hele sesongen slippes på onsdag. Handlingen finner for det meste sted på Skarnes i Sør-Odal. Regissert av ingen ringere enn Harald Zwart.

"Herlig! Nå har jeg noe nice å se på i helgen" Tenkte jeg. Men så leste jeg "onsdag"... Jaja noe å glede seg til neste uke da :)

Det er så mye bra norsk for tiden.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
19 hours ago, 0laf said:


Nå er jo dette en "prequel", så noen avslutning blir det neppe, heller en begynnelse.
I så måte kommer nok ikke filmen til å bevege seg inn på så mye av serien, ettersom den finner sted mange mange år før serien.

I akkurat dette tilfellet så snakket jeg om Breaking Bad, men ja, Sopranos er en prequel. Er med på at det ikke er like "feil" i mine øyne. Det blir vanskelig å lage en avslutning når Gandolfini er død også. Det overrasker meg ikke om Gandolfini ikke ville vært med på noe slikt om han var fortsatt i live. Men det har gått lang tid, så hvem vet.

Siden det har gått så lang tid, så er det flere ting som blir litt rart med Sopranos filmen. Hovedsakelig er det at de skal bruke andre skusespillere enn de som opprinelig spillte tilbakeblikkene i serien. Det kan jo sikkert være flere grunner til dette, men vil anta at alder er hovdgrunnen. For barna så er det en slevfølge.

7 hours ago, Snikpellik said:

Får vel gjøre min plikt og reklamere litt for norsk serie igjen.

Post Mortem kommer snart, hele sesongen slippes på onsdag. Handlingen finner for det meste sted på Skarnes i Sør-Odal. Regissert av ingen ringere enn Harald Zwart.

Den har så langt mottatt en veldig god anmeldelse i Lyd & Bilde, med terningkast 5. 

Synes ikke traileren viser så veldig hva serien er, men kan love at dette er ganske unike saker og vil treffe de som liker mørk humor godt.

Skeptisk. Nok en middelmådig norsk serie fra Netflix/Prime/HBO?

Lenke til kommentar

Måtte sjekke ut Rådebank etter at det gikk så mange lovord der ute. Akkurat som med Skam er jeg egentlig et stykke fra målgruppen, men jeg likte serien. Kan anbefales!

Sjalottløk skrev (1 time siden):

Nok en middelmådig norsk serie fra Netflix/Prime/HBO?

Jeg er egentlig ganske happy med mye av det norske som har kommet fra de jeg. Er egentlig bare happy at de gir norske serier en sjanse i det hele tatt egentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Nimrad said:

Jeg er egentlig ganske happy med mye av det norske som har kommet fra de jeg. Er egentlig bare happy at de gir norske serier en sjanse i det hele tatt egentlig.

Ikke misforstå, jeg er ikke negativ mot norsk satsing i seg selv, men føler det blir litt sånn at de lager Norsk/skandinavisk bare for å kunne krysse det av på lista.

Men, nå er jeg av den oppfatning av at det aller meste på Netflix er middelmådighet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...