Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HBO Nordic fikk første vindu på Bosch siden Amazon ikke hadde planer om å lansere en streamingtjeneste i Skandinavia før Bosch var inn i sin sånn tredje sesong. Serien vil nok forsvinne fra tjenesten for godt iløpet av 2023, om ikke neste år når rettighetene begynner å komme tilbake til Amazon. 

Bosch PI har startet innspillingen for tiden, så regner med at serien får premiere sånn våren 2022. 
 

 

Endret av Maury
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Maury said:

HBO Nordic fikk første vindu på Bosch siden Amazon ikke hadde planer om å lansere en streamingtjeneste i Skandinavia før Bosch var inn i sin sånn tredje sesong. Serien vil nok forsvinne fra tjenesten for godt iløpet av 2023, om ikke neste år når rettighetene begynner å komme tilbake til Amazon. 

Bosch PI har startet innspillingen for tiden, så regner med at serien får premiere sånn våren 2022. 
 

 

Takk for oppklaringen. Mener jeg har lest noe lignende tidligere. 

Spoiler

Sesongen avsluttet ganske sterkt med at en PI fremtid for Bosch var uaktuell. Uansett, jeg tror Bosch som PI kan være ganske interessant. Ser fram til dette.

 

Lenke til kommentar

Van Helsing er igang igjen på Netflix, virker som de har fått mer budgett, for alt ser bedre ut..

Fortsetter i middelalderens? Transylvania

 

Så 30 Coins også, ikke sett alt, husker ikke om jeg har nevnt den her.. Skrekk serie fra Spania som handler om Sølvmyntene til Judas som er på avveie.

Lenke til kommentar
Spartapus skrev (På 20.6.2021 den 11.35):

Så jeg har endelig fått somlet meg til å se kanskje tidenes største skandinaviske krimserie Broen med Sofia Helin og Kim Bodnia.

Jeg har sett de to første sesongene og likte dem godt. Spesielt Helin som den autistiske etterforskeren Saga gjør en fantastisk rolletolkning og høydepunktet for min del er samspillet/friksjonen mellom henne og den langt rundere og mer menneskelige partneren Martin.

  Skjul innhold

Så kommer problemet mitt. Sesong 2 slutter på en skikkelig cliffhanger der Martin blir arrestert etter at Saga har angitt ham. Naturligvis var jeg veldig spent på hvordan dette ville forløpe seg videre så jeg begynte å sjekke episodesammendragene for sesong 3 i et forsøk på å spoile meg selv litt, men ble overrasket da jeg ikke så Martin nevnt med et ord. Googlet litt og fant ut at Bodnia ikke ønsket å være med på flere sesonger pga økende anti-semittisme i Malmø. Javel.

Spørsmålet mitt er, synes folk at sesong 3 og 4 allikevel er verdt å se?

Han dukker iallefall opp igjen, men synes han nye er veldig dyktig også....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bosch sesong 5. 

8/10

Like god eller bedre som sesong 1. Noen av sesongene etter 1 har vært litt av og på i forhold til spenning og driv, men sesong 5 har jeg omtrent binget i et jafs. 
Videre til sesong 6. 

Irving (Lande Reddick) irriterer meg dog, mer enn jeg liker. Han har helt kliss lik persona, gange, måten han sier ting på som han hadde som Phillip Broyles i Fringe. Hver gang han er på skjermen så blir jeg irritert. :ph34r:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Winnowill skrev (2 timer siden):

Irving (Lande Reddick) irriterer meg dog, mer enn jeg liker. Han har helt kliss lik persona, gange, måten han sier ting på som han hadde som Phillip Broyles i Fringe. Hver gang han er på skjermen så blir jeg irritert. :ph34r:

Hver gang han er på tvn så peker jeg på skjermen å sier : SE!! til bikkja, hun blir helt hysterisk! 😆  (Tror hun er litt smårasist😑)

Jeg likte han godt i sesong 2. men kan bli litt mye :)

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (På 19.5.2020 den 23.55):

Har såvidt kommet i gang med et par episoder fra ei komplett DVD utgivelse av 80-talls serien Sledge Hammer! (1986-88), og der David Rasche og gjengen leverer herlige spark i retning av over-the-top action genren, men også utallige politi filmer og tv-serier, og hvor humoren har holdt seg overraskende bra.

Husker man fikk med seg et par episoder når (tror det var TV3) den gikk på norsk tv på tidlig 90-tallet og var jo bare guttungen, men likevel introen, musikken osv var rimelig heftige saker. 

Kun 4-5 episoder ut, men meget lovende start, og er utrolig glad de kvitta seg med den gyselige bruken av horribel latter-boks såpass tidlig ut i showet, for slikt kan fort ødelegge så utrolig mye.

"Trust Me, I Know What I 'm Doing" 

WnW6Fez.gif

Ble et noe ufrivillig og ganske så langt opphold, fra de 8-10 første episodene fra sesong 1 og har endelig kommet meg i gang igjen. Stor underholdning, og sjelden man har ledd så ofte og godt, av en sitcom der ikke heter Seinfeld, Frasier eller Bundy. 

Skal forsøke å komme tilbake med litt fyldigere rapport fremover, men Sledge Hammer er definitivt en serie som jeg koser meg med på kveldene, en episode av gangen, og vil fortsette slik ut sommeren. Kjekt å hale det litt utover, ikke se alt på en og samme tid, da blir sjeldent god stemningen værende igjen særlig lenge, og dersom sesong 2 er svakere (eller verre) enn første sesongen, vil slikt dessverre ofte overskygge de morsomme og hyggelige stundene, var hvert fall slik når jeg så altfor mye Frasier, på altfor kort tid. 

Skillet mellom de tidligere og beste (sesong 1-7) sesongene, og de mer ujamne og tidvis fæle senere sesongene (8-11) gjorde at ting ble noe vel "utvanna", og irritasjonen over hvor lang ned serien sank, fremfor å glede seg over alt det morsomme som skjedde i starten, ble mer og mer fremtredende. 

Også dette med laugh tracks, dæven så herlig det er å se morsom og velskreven komedie, uten den konstante latterbrølet i bakgrunnen. Håper dette ikke vil dukke opp igjen i sesong 2. 

Lenke til kommentar

Ikke så lenge siden jeg så Sledge Hammer! selv, og ble ekstremt imponert over den første sesongen. Fikk ikke helt fot for sesong 2 da jeg prøvde å se den, men skal gi den en ny sjanse etterhvert. Se om den sitter litt bedre da. Men veldig mye av moroa i sesong 1 kommer av kjemien mellom Sledge Hammer, Dori Doreau og Trunk, men i sesong to er den helt annerledes og byr på noe vidt forskjellig. Men skal prøves igjen.

 

 

Folk må forresten få fingeren ut og sjekke ut Comrade Detective. Herlig absurd, teit og ultraunderholdende serie.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
19 hours ago, Winnowill said:

Irving (Lande Reddick) irriterer meg dog, mer enn jeg liker. Han har helt kliss lik persona, gange, måten han sier ting på som han hadde som Phillip Broyles i Fringe. Hver gang han er på skjermen så blir jeg irritert. :ph34r:

Han spiller samme typen i The Wire også. Må si jeg liker den karakteren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev (1 time siden):

Han spiller samme typen i The Wire også. Må si jeg liker den karakteren.

Mja, når en ikke virker å fornye seg litt i forhold til hver rolle man spiller så syntes jeg ikke han som skuespiller gjør en god jobb. Men mulig han liker å fremstå som akkurat samme typen i hver rolle han gjør. Litt som Liam Neeson som bare gjør de samme rollene om og om igjen. Det blir litt gjesp etterhvert. 

Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev (21 timer siden):

Godt å høre. Tenkte faktisk å sjekke ut denne serien senere i kveld. Ser at den ikke har så god score på IMDB. Legger til grunn at den er litt politisk betent og at Amerikanerne er litt hårsåre.. 

7.4 kunne vel vært verre..(?) men ja, jeg så såvidt der at folk tar stilling til det politiske. Jeg synes det er godt skuespill/manus som får frem dilemmaene/spenningen bra. Så kan man mene om han valgte riktig eller galt hver enkelt. Skal man være veldig kritisk kan man si at den er lagd for å få både Comey og Daniels til å skinne. Men det er mindre viktig.

likte også at Daniels tok til motmæle når studio holdt på å gi etter for press om release til etter valget.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
10 hours ago, maanemann said:

7.4 kunne vel verre..(?) men ja, jeg så såvidt der at folk tar stilling til det politiske. Jeg synes det er godt skuespill/manus som får frem dilemmaene/spenningen bra. Så kan man mene om han valgte riktig eller galt hver enkelt. Skal man være veldig kritisk kan man si at den er lagd for å få både Comey og Daniels til å skinne. Men det er mindre viktig.

likte også at Daniels tok til motmæle når studio holdt på å gi etter for press om release til etter valget.

Fikk pløyet gjennom denne i går. Synes den var god. 8/10 føler jeg er en fair score.
Jeg har fått en bedre forståelse av hva som faktisk har skjedd, og konsekvensene av det. Har jo visst det egentlig i hele tiden, men det har vært mere i en form "gnål i media".
Kunne faktisk tenke meg å lese boka..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...