Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Dubious skrev (7 timer siden):

Har sett hele sesongen av Katla og det som irriterte meg mest var den orginale talen, men dubbing er enda verre. 
Kan sette på Engelsk tale.

Islandsk er en blanding av alle språk.. hørte mye norsk, svensk, engelsk, dansk, samisk, russisk...

 

  Vis skjult innhold

Var noe mer som irriterte meg, og det var at det tok så lang tid før det ble undersøkt hva som skjer, så midtveis i serien så "spolte" jeg framover for å få vite hvorfor det skjer..  uten at vi egentlig fikk vite hvorfor, men fikk vite hvordan.

 

 

Jeg hater dubb, men liker å se sammen med kona, er så kjedelig å se alene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 6/16/2021 at 11:08 PM, Roedthaarogfregner said:

Er tilbake til Sopranos, som jeg fortsatt ikke har sett ferdig. Er nå godt ute i s4. De forrige sesongene har vært nærmest definisjonen på slow burn, s4 begynner alle de små dramaspirene å eksplodere. Er ellers imponerende hvor drittsekk på alle måter Tony kan være, men likevel fenge.

Dette er ikke en serie som er ment til å ha godt driv. Det er først og fremst en karakterdreven serie i mine øyne.

Hadde et gjensyn med denne for en stund tilbake. Serien holder seg fortsatt godt, men tror nok ikke jeg ville vært like stor fan av serien hvis jeg så den for første gangen i dag.

Legendariske scener som dette, ville vært utenkelige i dag.

 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev (På 21.6.2021 den 21.38):

Dette er ikke en serie som er ment til å ha godt driv. Det er først og fremst en karakterdreven serie i mine øyne.

Hadde et gjensyn med denne for en stund tilbake. Serien holder seg fortsatt godt, men tror nok ikke jeg ville vært like stor fan av serien hvis jeg så den for første gangen i dag.

Legendariske scener som dette, ville vært utenkelige i dag.

 

 

Holder på med Sopranos nå jeg og, for gang nummer x 😆

Fortsatt like god👍

 

 

+ Nesten ferdig med Six Feet Under for første gang.

 

*Noen som vet når sesong 4 av Yellowstone komme? Lei av å google nå, så om noen vet blir jeg glad! :D

Endret av Duriello
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Duriello said:

 

Holder på med Sopranos nå jeg og, for gang nummer x 😆

+ Nesten ferdig med Six Feet Under for første gang.

Har sett gjennom SFU for ikke så lenge siden selv, for gang nummer x. Det er bare ett eller annet fantastisk bra med denne serien. Man blir kjent med karakterene på en enestående måte. Hvis noen av dere kjenner igjen tomhetsfølelsen etter at man har fullført en serie, så vil jeg si at denne vinner i den kategorien.

Endret av Sjalottløk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev (3 minutter siden):

Har sett gjennom SFU for ikke så lenge siden selv. Det er bare ett eller annet fantastisk bra med denne serien. Man blir kjent med karakterene på en enestående måte. Hvis noen av dere kjenner igjen tomhetsfølelsen etter at man har fullført en serie, så vil jeg si at denne vinner i den kategorien.

Ja jeg vet ikke helt hva det er, men den er skikkelig bra!  👍

Lenge siden jeg har binga en serie sånn iallefall 🤔

Endret av Duriello
Lenke til kommentar
Just now, Duriello said:

Ja jeg vet ikke helt hva det er, men den er skikkelig bra!  👍

Bra å høre!

Ang Sopranos og at jeg ikke likte den fullt så godt som det jeg gjorde før, tro jeg har å gjøre med meg og ikke serien i seg selv. Synes serien fortsatt har de samme kvalitetene som tidligere. 

Lenke til kommentar

Ga Banshee en sjanse. Følte det måtte til når jeg digget Anthony Starr som Homelander og serien Warrior. Allerede binget to sesonger. Kanonbra serie.
 

Må såklart ha litt suspension of disbelief på de verste action-scenene, men digger de fleste karakterene og skuespilleren. Veldig underholdende og forfriskende voldelig.
 

Anbefales absolutt.

Lenke til kommentar

https://www.nrk.no/kultur/eu-vil-avgrense-talet-pa-britiske-filmar-og-tv-seriar-1.15547123

Man skulle tro dette var en aprilspøk. Det står jo ikke en kø med europeiske nasjoner med kvalitetsserier ala the Crown som står klar til å fylle et evt. tomrom etter Storbritannia. Hva med tilbud og etterspørsel etc.?

Jeg er i og for seg positiv til direktivet som for en tid tilbake tvang strømmetjenester som Netflix til å støtte bl.a. norske produksjoner, men det bli feil, så lenge ikke f.eks. Norge ikke lager mer allmenne serier enn beforeigners etc., å presse ut den nasjonen som makter å lage annet enn nisjeserier og de beste produksjonene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hatt et gjensyn med sesong 1 av Goliath.

Billy Bob Thornton spiller en rufsete advokat, faktisk akkurat en slik rolle man kan se for seg han spiller. 
Synes sesong 1 er ganske ålreit, men kvaliteten synker i sesong 2. Jeg falt av halveis ut i sesong 3. Skal gi sesong 4 en sjans når den kommer, men har ikke stort håp om at det skal bli bedre.

På langt nær noe must watch dette, men sesong 1 er god underholdning.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (På 27.6.2021 den 1.43):

Ga Banshee en sjanse. Følte det måtte til når jeg digget Anthony Starr som Homelander og serien Warrior. Allerede binget to sesonger. Kanonbra serie.
 

Må såklart ha litt suspension of disbelief på de verste action-scenene, men digger de fleste karakterene og skuespilleren. Veldig underholdende og forfriskende voldelig.
 

Anbefales absolutt.

Og der hadde vi det gående, halvfærdig med sesong 2 nå, så serien da den først kom ut, likte den da, liker den enda bedre nå, selv om jeg vet hva som skjer. 😆

 

Det gledes på en ny sesong med The Boys!

Endret av Duriello
Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev (På 25.6.2021 den 17.53):

Bosch Sesong 7 er ute.

Synes serien er god, men det synes at man er på sesong 7. Fortsatt god underholdning. Tipper denne serien er desto bedre for folk som er kjent med LA.

Har begynt på denne også, liker den og veldig godt så langt, snart ferdig med sesong 2 👍

 

Var litt skeptisk til denne da Titus er best kjent fra S.o.A (i mine øyne), og hvordan jeg skulle klare se ham i en annen setting hehe, men good stuff så langt.

Endret av Duriello
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Looming Towers (2018)(Prime)

Har sett denne før, men den tåler et gjensyn. En serie jeg mener fortjener mer oppmerksomhet.
Den handler om den sanne historien i forkant av 9/11 og hva som gikk galt. Deriblant det anspente forholde mellom FBI og CIA, og den utrolige historien om John O'Neil spilt av Jeff Daniels.

Sterk 8/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 6/25/2021 at 5:53 PM, Sjalottløk said:

Bosch Sesong 7 er ute.

Synes serien er god, men det synes at man er på sesong 7. Fortsatt god underholdning. Tipper denne serien er desto bedre for folk som er kjent med LA.

Hvorfor i alle dager er ikke denne serien tilgjengelig på Prime i Norge? Er ikke dette en "Amazon Original" slik at de burde ha rettighetene til sine egne ting? Er så skuffende når sånt skjer (det var det samme forrige sesong)

Har dog tatt turen ut på bøljan den blå og funnet meg hele sesongen så jeg får sett den :)

Lenke til kommentar
2 minutes ago, GTHvidsten said:

Hvorfor i alle dager er ikke denne serien tilgjengelig på Prime i Norge? Er ikke dette en "Amazon Original" slik at de burde ha rettighetene til sine egne ting? Er så skuffende når sånt skjer (det var det samme forrige sesong)

Har dog tatt turen ut på bøljan den blå og funnet meg hele sesongen så jeg får sett den :)

Den ligger på HBO Nordic. Men som du sier, så burde den jo ligge ute hos Prime. Merkelige greier. Faktisk litt irriterende og siden Kvaliteten hos HBO er ræva og denne serien kommer i 4k HDR på Prime..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...