Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter at Disney+ ble tilgjengelig her så har jeg nå blåst igjennom The Clone Wars animasjons serien..for ett eventyr..og de siste episodene av Sesong 7..GOD DAMN :D Greit, jeg juksa litt og fikk tak i episode 7-12..andre steder..bare måtte gi gass!
 

Herre fred for en avslutning...og jeg bet meg særdeles merke i soundtracket i de siste episodene...så jævlig bra!

Endret av Mala
Lenke til kommentar
SirOwen skrev (På 15.10.2020 den 0.18):

The Haunting of Bly Manor

Etter de første 2-3 episodene var jeg litt skuffet. Dette fordi The Haunting of Hill House hadde lagt lista så ekstremt høyt. Dette ble en helt annerledes serie, selv om psykologien var bygget på samme lest. Etterhvert ble jeg imidlertid glad i denne serien også, og selv om de bruker mange episoder på å bygge opp karakterene, henger historien og den røde tråden godt sammen. Imidlertid er den ikke i nærheten av THoHH hva angår isnende skrekk som røsker i sjela di (The Bent-Neck Lady, anyone?). Derfor vil jeg konkludere med at det er en god serie, men at følelsen man sitter igjen med er mer at man har sett en dyster "utvidet familie"-saga, ispedd et og annet reisende nakkehår.

7.5/10

Helt tilfeldig så jeg Bly Manor først og liker den bedre enn Hill House. Har vel to episoder igjen av Hill House men det er først nå jeg føler at den virkelig griper meg. Føler at Bly Manor er litt mer "klassisk" kanskje, og rett frem, som gjerne passer meg bedre

Lenke til kommentar

Har sett to episoder av The Good Lord Bird på HBO Nordic nå:

 

Synes det er skikkelig, skikkelig bra. Koser meg masse, og digger den ville utstrakte bruken av religion og bibelvers til å forsvare og rettferdiggjøre hva enn det skulle være, selv om versene ofte ikke gir mening i den konteksten i det hele tatt. Humrer og ler masse av dynamikken i denne serien!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mala skrev (8 timer siden):

Etter at Disney+ ble tilgjengelig her så har jeg nå blåst igjennom The Clone Wars animasjons serien..for ett eventyr..og de siste episodene av Sesong 7..GOD DAMN :D Greit, jeg juksa litt og fikk tak i episode 7-12..andre steder..bare måtte gi gass!
 

Herre fred for en avslutning...og jeg bet meg særdeles merke i soundtracket i de siste episodene...så jævlig bra!

Det minte meg på at jeg har glemt å se siste sesong. Hele serien er noe av det, om ikke det beste, i hele SW-universet etter min mening. 

 

afterall skrev (30 minutter siden):

Har sett to episoder av The Good Lord Bird på HBO Nordic nå:

Synes det er skikkelig, skikkelig bra. Koser meg masse, og digger den ville utstrakte bruken av religion og bibelvers til å forsvare og rettferdiggjøre hva enn det skulle være, selv om versene ofte ikke gir mening i den konteksten i det hele tatt. Humrer og ler masse av dynamikken i denne serien!

En av årets største positive overraskelser. Digger den!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det gav meg milevis mer enn dette surret disse tre siste filmene endte opp med og bli. Skikkelig bra greier! Ble gjensyn med Lucas sin nye trilogi som følger, så blir det vel Rogue One neste :) 

Er i greit SW stemning om dagen, med Battlefront 2 og nylig Squadrons :p Ja så begynte man jo på Rebels også siden man er i gang!

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Kult med Dexter-gjensyn! :) 

Som fanboy sier jeg gledelig ja-takk og tenker at en revival umulig kan bli verre enn den elendige slutten. Finnes det andre serier som har hatt en så fantastisk start og som ender så katastrofalt? De siste sesongene var svakere, men finalen var jo en tragedie.

Så nettopp ferdig The Boys sesong 2. Dette er virkelig en serie som vanskelig kan plasseres i en spesifikk kategori eller sammenlignes med særlig mye annet. Sikkert ikke for alle, men jeg koser meg. Synes dog sesong 1 var bedre. 

Har nå begynt på Warrior sesong 2. ELSKET sesong 1, men er liksom ikke helt det samme i sesong 2. Kun sett 1 episode. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 10/20/2020 at 3:03 AM, Mala said:

Etter at Disney+ ble tilgjengelig her så har jeg nå blåst igjennom The Clone Wars animasjons serien..for ett eventyr..og de siste episodene av Sesong 7..GOD DAMN :D Greit, jeg juksa litt og fikk tak i episode 7-12..andre steder..bare måtte gi gass!
 

Herre fred for en avslutning...og jeg bet meg særdeles merke i soundtracket i de siste episodene...så jævlig bra!

Clone wars serien, og KOTOR spillene er det beste laget i star wars universet,  med god margin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ChopperReid skrev (3 timer siden):

Snakk om å lese mellom linjene og tolke det i klassisk 2020-stil, gratulerer. 

1. Hadde tross alt en smiley på slutten. Ikke akkurat overreagering

2. Du impliserer fortsatt at de som ikke liker den ikke forsto slutten. Litt vel strengt, selv om man leser mellom linjene. 2020-stil det også kanskje?

Jeg har ikke så veldig mye i mot slutten, men likte den ikke. Lost begynte å få litt problemer en stund før slutten føler jeg, at de ikke visste helt hvor alt skulle når de dro inn mye forskjellig. Om man liker slutten eller ikke får være individuelt, men jeg hadde følelsen av at de skrev seg inn i et hjørne de ikke helt klarte å komme ut av.

Men på det beste så var Lost fantastisk!

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Største problemet er vel at skaperne gav inntrykk av noe helt annet, og ikke minst at alt som skjedde hadde en sabla god forklaring mens alle andre skjønte hvordan det kom til å slutte og ganske mange ting ikke gav helt mening eller ble forklart.... 

Eg koste meg. Er så smart! 

Endret av Jotun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...