Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Både og.

Produksjonene har jo startet igjen på TV-fronten. Selv her i Norge starter jo Beforeigners igjen, og det er en av de mer kompliserte produksjonene her til lands (mye mer enn Exit som jeg jobba på under pandemien på sitt verste).

Men produksjonene går noe litt mer langsomt nå ja. Coronatiltakene er egentlig ikke problemet, men det er kostnadene og logistikken rundt det. Så dette vil ha sin effekt.

Noen produksjoner har også hatt muligheten til å bli utsatt i lengre tid. Atlanta et år, og The Crown kommer ikke tilbake med en ny sesong etter i år før minst 2022, fordi serien med vilje har blitt utsatt for å prøve å ri vekk fra det verste fra pandemiet. 


Angående Showtime og Comey Rule så likte jeg ikke den noe stort.

Men Showtime har en helt bænkers serie nå som jeg nesten blir trist å tenke på at ikke har noe mer oppmerksomhet akkurat nå.

The Good Lord Bird, som er på HBO Nordic her hjemme.

Seriøst morsom serie til tider, noe som ikke jeg forventet av en historie rundt slaver. Ethan Hawke er helt crazy. At noen ingen har spilt John Brown før er så jævla vanskelig å tro når jeg ser hvor hovedsakelig morsom person/karakter han er i serien, men ikke minst facinerende og dyp karakteren er her. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cary Joji Fukunaga (True Detective, Maniac og No Time To Die) skal regissere de første tre episodene Masters of Air - den spirutelle oppfølgerserien til Band of Brothers og The Pacific for AppleTV+ som følger bombeflygerne fra USA og Storbritannia under krigen mot nazi-tyskland. 

Er skeptisk til Apple litt, men håper de klarer å gjennom brutaliteten bomberne hadde. Det var utrolig mange av RAF Bomber Command som døde. Og de som ikke døde endte opp i fangenskap, eller endte opp med å slite med sitt som PTSD (noe Band of Brothers takla bra, og The Pacific enda bedre).

Starter produksjonen neste år i London. For en premiere i 2022. John Orloff og Graham Yost (også serieskaper av Justified), som begge skrev på Band of Brothers er med å skrive Masters of Air. Yost skrev også for The Pacific, i en av seriens beste epiosoder. 

Lenke til kommentar
Maury skrev (5 timer siden):

[klipp] Er skeptisk til Apple litt, [klipp]

Fikk et gratis ab. på Apple+ , glad jeg ikke har betalt penger for dette. Virker som om det henvender seg til et tenårings publikum, og det blir kanskje litt krampaktig i forsøket på å mordernisere gamle sjangere. Noe funker tildels, og andre grep, ikke. Ingen grunn for aksjeeiere i de store andre strømmetjenestene til å miste noe nattesøvn mtp Apple+. I USA er det vel en bedre deal med innbakt HBO Max eller noe. Uansett kan det jo dukke opp en bra serie før eller senere.

Lenke til kommentar

Ser ikke ut som Billions er tilbake før neste år, men kommer visst nok en sesong 6 også.

Usikker på hva jeg synes om det. Synes sesong 5 til dels har vært tynn suppe og relativt svak i forhold til tidligere sesonger. Elsket de første sesongene, men det er jo grenser for hvor mye de kan melke et konsept.

https://variety.com/2020/tv/news/showtimes-billions-renewed-season-6-1234788989/

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er mye "80 talls" som fungerer bra nå så jeg forstår at dette ble laget.

- Stranger Things
- Halt and Catch Fire
Samt div. filmer og spill med samme tema.

Det samme ser man i spill. Alt Neon og synth preget er 80 talls inspirert. Personlig håper jeg på mye mer i denne gata men akkurat Cobra Kai var ikke noe for meg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • ilpostino endret tittelen til Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...