Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
b-real skrev (2 timer siden):

Nei det er noe som skurrer med Avenue 5, klarer ikke helt å sette fingeren på det.


For mange mennesker og morsomheter på for kort tid, samtidig som de fleste menneskene er forferdelige, og de fleste morsomhetene ikke er spesielt morsomme.

Jeg tror den typen komedie fungerer best når ikke nesten absolutt alt går galt, og ikke nesten alle karakterene er drittsekker, som forsøker å få absolutt alt til å være morsomt, selv om det ikke er det.

Kanskje det bare er det falske håret til kapteinen? Det er uansett underholdende, forhåpentligvis blir det bedre.

Endret av 0laf
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (På 22.2.2020 den 0.11):

Vel mulig det var sesong fire, ja. Synes huske sesong 5 var bra, men ble vel fort tynn suppe etter det. Jeg har jo vært en stor tilhenger av Dexter, så jeg likte egentlig de resterende sesongene også foruten den siste. Men ingen tvil om at det gikk nedover etter sesong 4. :)

Er også fan av serien, og det er kanskje også derfor at eg ergrer meg over ei litt svak avslutning. Det er ein heilt grei slutt isolert sett, kritikken min går nok mest på at ein del av særpreget med Dexter blei meir og meir utvatna.
Og det er kanskje min største kritikk av serien totalt sett, på eit eller anna tidspunkt så er det tydeleg at skaparane av serien fekk litt kalde føter og ville ha ein meir moralsk vri som gjorde at serien kunne appellere til eit breidare publikum.
Serien starta mørkt og endte opp lysegrå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bojack Horseman! Holy moly for en serie! Så siste sesongen nå på et par dager. Strålende saker. Vurderer å starte på nytt igjen med sesong 1 om ikke så alt for lenge for å få med meg alle trådene. 

Når det gjelder februar-målet mitt ser det litt mørkt ut. Har sett alt bortsett fra City on a Hill hvor jeg er på episde 4. 7 episdoder igjen på 3 dager. Kommer antagelig til å ha igjen 4 episoder i det vi går inn i mars. 

Lenke til kommentar
2 hours ago, Maury said:

City on A Hill skuffa meg. Forventet noe bedre fra Tom Fontana som har lagd eller vært så tett involvert i glimrende krim og drama som Homicide og Oz. 

Ja, er ikke superbegeistret foreløpig. Ok underholdning og en historie som har blitt fortalt før. Fine skuespillerprestasjoner trekker opp! 

Lenke til kommentar
Wheeljack skrev (På 26.2.2020 den 13.21):

Hadde nylig en re-watch av Dexter sjøl. Sesong 1-4 har jeg sett noen ganger, men 5-8 har kun fått èn gjennomkikking. Jeg må ærlig innrømme at å se dem siste sesongene i lys av at jeg veit åssen det ender, hjalp mye på hvordan jeg opplevde dem. Syntes dem var bedre nå, enn jeg syntes første gang. 

Sesongfinalen var vel fortsatt søppel? :)

Jeg er vel av de som likte godt i hvert fall sesong 5 og kanskje 6 også? Husker ikke helt. Var vel med 'The Doomsday Killer' og tampen av siste sesong + finalen jeg synes det raknet helt. :)

The Avatar skrev (På 26.2.2020 den 10.35):

Er også fan av serien, og det er kanskje også derfor at eg ergrer meg over ei litt svak avslutning. Det er ein heilt grei slutt isolert sett, kritikken min går nok mest på at ein del av særpreget med Dexter blei meir og meir utvatna.
Og det er kanskje min største kritikk av serien totalt sett, på eit eller anna tidspunkt så er det tydeleg at skaparane av serien fekk litt kalde føter og ville ha ein meir moralsk vri som gjorde at serien kunne appellere til eit breidare publikum.
Serien starta mørkt og endte opp lysegrå.

Ferdig med sesong 4, nå. Tror jeg må ha en pause med noe annet før jeg fortsetter. ;)

 

Lenke til kommentar

Ser ut som at målet for mars blir noe slikt: 

City on a Hill: 5 episoder 
Altered Carbon seson 2: 8 episoder
The Unicorn: 18 episoder (komedie med Walton Goggins i hovedrollen)
Room 104 sesong 2: 12 episoder

Regner med at det skal gå ganske greit å komme seg gjennom. Blir jeg ferdig før tiden så er det The Sinner sesong 3 som skal til pers. 

Lenke til kommentar

Ser Jack Ryan, selve serien er kanskje bare standard spion ting. 

Men jeg liker virkelig produksjonsverdien, som en som er drit lei av at 20km rundt LA skal forestille hele verden, eller i Nikita sitt eksempler så skal Toronto være hele verden inkludert Tyrkia.

Så når man faktisk er i Paris når serien sier man er i Paris er rett og slett veldig bra for innlevelsen.  

Så det liker jeg godt.

Liker også egentlig at de viser terrorister som mennesker, og ikke bare jalla storm toopers de ofte framstilles som.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (4 timer siden):

Ser Jack Ryan, selve serien er kanskje bare standard spion ting. 

Men jeg liker virkelig produksjonsverdien, som en som er drit lei av at 20km rundt LA skal forestille hele verden, eller i Nikita sitt eksempler så skal Toronto være hele verden inkludert Tyrkia.

Så når man faktisk er i Paris når serien sier man er i Paris er rett og slett veldig bra for innlevelsen.  

Så det liker jeg godt.

Liker også egentlig at de viser terrorister som mennesker, og ikke bare jalla storm toopers de ofte framstilles som.

Synes Jack Ryan er en skikkelig cookie-cutter spionserie. Skuespillerprestasjonene til John Krasinski  er helt elendig. Får litt JAG-vibber av den serien (ikke at JAG er direkte dårlig). Synes serien sikter alt for høyt uten å levere på noen av områdene. Liker Homeland typ 100-ganger bedre, selv om det har blitt litt traust og siste sesong virker bare som en rehash av det som har vært før.

Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (7 minutter siden):

Synes Jack Ryan er en skikkelig cookie-cutter spionserie. Skuespillerprestasjonene til John Krasinski  er helt elendig. Får litt JAG-vibber av den serien (ikke at JAG er direkte dårlig). Synes serien sikter alt for høyt uten å levere på noen av områdene. Liker Homeland typ 100-ganger bedre, selv om det har blitt litt traust og siste sesong virker bare som en rehash av det som har vært før.

Jepp. Leste noen lignende anmeldelser som skremte meg litt.

Apropos Homeland så jeg aldri siste sesong. Elsket egentlig de fleste foregående, men følte meg litt mettet når jeg begynte på den siste. Verdt å se?

Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (2 minutter siden):

Jepp. Leste noen lignende anmeldelser som skremte meg litt.

Apropos Homeland så jeg aldri siste sesong. Elsket egentlig de fleste foregående, men følte meg litt mettet når jeg begynte på den siste. Verdt å se?

Synes sesong 7 absolutt var verdt å se. Til tider veldig frustrerende, men når er Homeland ikke frustrerende? ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...