Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

""" skrev (7 timer siden):

 

Jepp. Synes serien var helt fantastisk, til min store overraskelse. Kult at Jon Favreau & co fortsetter litt i den samme gata som den originale trilogien og "stjeler/låner" uhemmet fra Japansk samurai film, uten å legge noe skjul på det. Det er ikke rent lite Lone Wolf & Cub over serien, noe jeg selvfølgelig elsker da jeg anser Lone Wolf & Cub som en av tidenes aller feteste serier av filmer. Og det mildt sagt Ennio Morricone-esque soundtracket var virkelig prikken over i'en og ga hele serien en veldig Sergio Leona-esque feeling i tillegg. Veldig bra, og jeg gleder meg veldig til sesong to.

Enig og enig! Og jeg må si at en viss dialog mellom  disse to scout trooper'ene i siste episode var helt fantastisk :D  Ett fyrverkeri av en episode forøvrig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

War of the Worlds (2019) i kveld, BBC produksjonen som er satt "tidsriktig" i begynnelsen av 1900-tallet. Fullstendig slaktet på imdb, veldig vanskelig å finne en positiv anmeldelse der, lav karakter - 5.0.

Men jeg likte den veldig godt - og skjønner lite av alle de dårlige kommentarene. Kanskje det var mine lave forventninger som gjorde at jeg likte serien? Godt laget, gode skuespillere osv.

Finnes på Nrk.no:

https://tv.nrk.no/serie/klodenes-kamp/sesong/1/episode/1/avspiller

3 episoder på rundt en time hver.

Lenke til kommentar
Mr_Spock skrev (11 timer siden):

War of the Worlds (2019) i kveld, BBC produksjonen som er satt "tidsriktig" i begynnelsen av 1900-tallet. Fullstendig slaktet på imdb, veldig vanskelig å finne en positiv anmeldelse der, lav karakter - 5.0.

Men jeg likte den veldig godt - og skjønner lite av alle de dårlige kommentarene. Kanskje det var mine lave forventninger som gjorde at jeg likte serien? Godt laget, gode skuespillere osv.

Finnes på Nrk.no:

https://tv.nrk.no/serie/klodenes-kamp/sesong/1/episode/1/avspiller

3 episoder på rundt en time hver.

Snuset på denne selv, men ble skremt av de dårlige anmeldelsene. Sjeldent man blar på imdb og hver eneste side er fylt av 1/10. 

Bør kanskje gi den en sjanse da. :) 

Lenke til kommentar
12 hours ago, Mr_Spock said:

War of the Worlds (2019) i kveld, BBC produksjonen som er satt "tidsriktig" i begynnelsen av 1900-tallet. Fullstendig slaktet på imdb, veldig vanskelig å finne en positiv anmeldelse der, lav karakter - 5.0.

Men jeg likte den veldig godt - og skjønner lite av alle de dårlige kommentarene. Kanskje det var mine lave forventninger som gjorde at jeg likte serien? Godt laget, gode skuespillere osv.

Finnes på Nrk.no:

https://tv.nrk.no/serie/klodenes-kamp/sesong/1/episode/1/avspiller

3 episoder på rundt en time hver.

Etter litt scrolling ser det ut til at de fleste er sure fordi den ikke er boktro nok. 

Lenke til kommentar
Tomeito skrev (5 minutter siden):

Hvorfor? Synes det fenger ganske bra jeg, og en av Netflix-seriene som faktisk klarer episoder på ca 1 time

Det er ikke lenger en sjanger jeg setter veldig høyt, så jeg er vel litt kresen. Fikk en dårlig følelse og en følelse av at dette er noe jeg har sett mange ganger før, men bedre. 

Mulig jeg kan gi den en sjanse igjen senere. :) 

 

Lenke til kommentar
Mr_Spock skrev (42 minutter siden):

Har aldri benyttet med av det tomat opplegget - hva betyr 67% og 20% ?

Det er litt smak og behag, men flere film-/serienerder foretrekker tomaten over imdb. Tallet er prosentandelen av anmeldelser som er positive. Så er de delt i to; profesjonelle kritikere og privatpersoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (2 minutter siden):

Det er litt smak og behag, men flere film-/serienerder foretrekker tomaten over imdb. Tallet er prosentandelen av anmeldelser som er positive. Så er de delt i to; profesjonelle kritikere og privatpersoner.

Takk.

La til Tomato siden til favoritt! Er ganske lei av imdb som anmelder sted, full av enten 1 eller 10 i karakter - litt krig på en måte. Slik blir de fleste anmeldelsene der bortkastet - og mange ganger karakteren også - særlig på nyere filmer.

Lenke til kommentar

I år har jeg tenkt til å fullføre serier i større grad enn jeg har gjort tidligere. Har en tendens til å se noen episoder av en serie før jeg hopper på neste, evt se en sesong og så går det et par år før jeg plukker serien opp igjen. 

Målet for januar blir Atypical sesong 3, The Mandalorian og Mr Robot sesong 4. Det blir vel omtrent en episode per dag som bør være overkommelig. Har også startet på Final Space sesong 2, så bonus om jeg også får fullført den. 

Lenke til kommentar

Har kommet omtrent halvveis i første sesong av You og Messiah, ikke spesielt imponert av noen av de.

Begynte så vidt på Virgin River også, men såpeserier av den typen fenger ikke noe særlig, den er nok tiltenkt et helt annet publikum som liker den typen serier.

Har sett Atypical, og synes den var ganske bra, det samme med The Politician, selv om det ikke er noe jeg vanligvis ville sett på, men etter et par episoder så synes jeg den var såpass at jeg så ferdig hele første sesong.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar
ilpostino skrev (21 timer siden):

Sett ferdig sesong 2 av Lost on space og sesong 1 av The Mandalorian i dag.

Lost on space synes jeg tok seg ganske kraftig opp på de siste 3-4 episodene. The mandalorian fikk en topp avslutning på sesongen. Gleder meg til neste.
 

Lost in space er en serie forfamilien, også eldre barn (som er mangelfullt innen sci-fi og fantasy) og sesong 1 klarte seg fint i så måte - litt ujevn. Skal se sesong to med madammen og yngstemann nå i helgen og spent på om den tar de nødvendige steg. 

The Mandalorian hadde en sterk start og en flott slutt. Litt tafatt midtveis. Perfekt underholdning for ungdom og voksne. For westernfans er den stappfull av referanser, som gjør at den kan glitre for både bestefar og barnebarn i familien :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...