Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

kimare skrev (9 timer siden):

Noen som gleder seg til fredag og sesong 4 av The Man in the High Castle. Får håpe på en verdig avslutning på en god og undersnakket serie. 

What the? Er det kommet hele 4 sesonger?

Jeg var litt mettet etter sesong 1 (elsket starten, men dabbet litt av synes jeg), men en kamerat har hele tiden sagt jeg bør se sesong 2, så tenkte jo se videre. Men visste ikke at det hadde kommet så mye. :p 

Er det fortsatt ikke mulig å streame Amazon Prime fra mobil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
jae-ols skrev (På 12.11.2019 den 17.40):

Kutter ut nå, alt for mye vold og faenskap. Og utrolig mye banning, helt jævlig. Jane er fenomenal. 

Vent litt. Er det grunnen for at du ikke forsetter å se serien?! 

Um.. Halvparten av det som er underholdene er jo at de sier "cock suckers" osv hele tiden. Er fucking hilarious!

 

And in other news.. Er snart ferdig med alle sesongene av The Sopranos. Helt fantastisk serie. Andre her som digger den? Jeg har drevet å bing watchet den i en måned nå. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
jae-ols skrev (12 timer siden):

Fargo og Sopranos har jeg sett, fantastiske serier. Får ta en titt på Six Feet Under. 

Six Feet Under er en grei serie, men den er søren meg deprimerende. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Mr_Spock skrev (14 minutter siden):

Ja!! ?

Tror jeg må ha et gjensyn med Deadwood om ikke lenge!

Hehe, har sikkert sett den serien 3-4 ganger. Er dessverre ikke så mange gode serier av det kaliberet der i dag. 

Du må se filmen og da! Den var faktisk kjempe god!!

Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (6 timer siden):

Mulig jeg bare skal fortsette på The Deuce, selv om jeg ikke kjenner på suget. Noen som kan si noe om denne utvikler seg noe eller om det er bare mer av det samme som i sesong 1? Misforstå meg ikke - sesong 1 var BRA, men kjenner meg bare litt mettet.

Burde kanskje gjøre et siste forsøk (nr 3 eller 4) på å komme meg i gang med Mad Men.

The Deuce er "bare" mer av det samme. Hvis ikke sesong 1 fristet til mer, så gjør ikke de to andre sesongene noe spesielt heller. 

Mad Men synes jeg er skikkelig bra, men også den kjører "samme sporet" igjennom hele serien. 

Hvis ingen av dem skikkelig fristet, så vet jeg ikke helt hva mer de skal by på utover. 

Lenke til kommentar
Bone skrev (1 time siden):

The Deuce er "bare" mer av det samme. Hvis ikke sesong 1 fristet til mer, så gjør ikke de to andre sesongene noe spesielt heller. 

Mad Men synes jeg er skikkelig bra, men også den kjører "samme sporet" igjennom hele serien. 

Hvis ingen av dem skikkelig fristet, så vet jeg ikke helt hva mer de skal by på utover. 

Min erfaring er at noen serier trenger litt tid før man lærer seg å sette pris på de. Tror jeg så mer enn én sesong av The Sopranos før den virkelig satt. Så er derfor jeg tenker at jeg burde gi Mad Men en sjanse til og se om jeg kommer meg over kneika. ;) 

The Deuce lar jeg nok ligge en stund til.

Lenke til kommentar

Ja, det er jeg veldig enig i :)

Men, mente det kanskje litt anderledes. Noen serier tar tid før de blir skikkelig bra, men de har alle hatt noe som har gjort at jeg har hatt lyst til å fortsette. Så de har vært gode, men tatt tid før de ble "klassikere". Så mente jeg vel mer at hvis interessen ikke var helt der nå, så.. Ja.. 

 

Men ja, likte godt The Deuce, men den var nok mer lik Tremé og Show Me a Hero. Mad Men rangerer jeg en del høyere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (7 timer siden):

Vent litt. Er det grunnen for at du ikke forsetter å se serien?! 

Um.. Halvparten av det som er underholdene er jo at de sier "cock suckers" osv hele tiden. Er fucking hilarious!

 

And in other news.. Er snart ferdig med alle sesongene av The Sopranos. Helt fantastisk serie. Andre her som digger den? Jeg har drevet å bing watchet den i en måned nå. 

Grunnen er alt for mye vold. Banningen kan jeg leve med. Men når du hører de samme banneordene fem ganger i en setning blir det nok.  Så dette er ikke noe for meg. 

Lenke til kommentar

Irriterer meg over HBO bildekvalitet..

His Dark Materials er glimrende filmet, nesten lik en storfilm.

 

Men panoreringer og raske bevegelser henger liksom litt sikkert pga dårlig sendt signal. Netflix og YouTube har aldri dette problemet...

Nå skal jeg se ferdig Watchmen og His Dark Materials of kanskje Rein Peaks om Jeg orker deretter beholder jeg Netflix og starter Amazon.

Hbo er dårligere bilde enn gratis YouTube..

Lenke til kommentar

Vel, husk at filmen og serien er to forskjellige ting. Filmen var en adapsjon av tegneserien, serien er en videreføring eller hva man skal kalle det. 

Også kan man jo spørre seg hvor venstresidig de er i tv-serien, hva er feks greia med Red Scare. Og husk at The Second Cavalery viderefører arven til Rorshach. 

Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (19 timer siden):

What the? Er det kommet hele 4 sesonger?

Jeg var litt mettet etter sesong 1 (elsket starten, men dabbet litt av synes jeg), men en kamerat har hele tiden sagt jeg bør se sesong 2, så tenkte jo se videre. Men visste ikke at det hadde kommet så mye. :p 

Er det fortsatt ikke mulig å streame Amazon Prime fra mobil?

Bruker app både på mobil og Apple TV.

Tror det har kommet en sesong pr år. Synes dette er veldig bra. 

koots skrev (5 timer siden):

Funker helt fint å streame Prime på telefonen.

Verre på i nettleser, der klarer jeg ikke finne riktig Prime Video tjeneste for å logge inn med min bruker

Fungerer fint herfra :)

https://www.primevideo.com/

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
koots skrev (8 timer siden):

Funker helt fint å streame Prime på telefonen.

 

kimare skrev (3 timer siden):

Fungerer fint herfra :)

https://www.primevideo.com/

 

Jepp! :) De støttet ikke Chromecast via mobil sist jeg hadde det, men så er det fort 1 år siden også.

Fungerer fint nå og jeg er med det i gang med Mannen i Høyborgen (norsk oversettelse) sesong 2. Merker at jeg har glemt mye, men håper jeg kommer inn i det etterhvert. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kimare skrev (13 timer siden):

Bruker app både på mobil og Apple TV.

Tror det har kommet en sesong pr år. Synes dette er veldig bra. 

Fungerer fint herfra :)

https://www.primevideo.com/

 

Logget inn der, men eneste alternativet da var å starte en gratis prøveperiode. Byttet så passord på kontoen via Prime Video appen på telefonen og logget inn med det nye passordet, men samme adresse, og da funket det. Mistenker et potensielt sammensurium av EU/UK/US konto eller slikt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...