Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden jeg ikke er under embargo, så må jeg si at jeg likte His Dark Materials, basert på de to første episodene. Har ikke lest boka, og har vage minner om filmen.

 

Føltes litt sånn begrensa i starten, men serien virker ikke å forbli sånn. Solide roller av Dafne Keene og Ruth Wilson så langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen av dere sett første episode av Watchmen? Nettop ferdig med første episode og den var ganske solid. 

 

Har sett. Synes den var solid.

 

Jeg kjenner meg dog ikke igjen i forhold til filmen og serien. Riktignok en stund siden sist. Men mulig det bare er en rolig start og treig intro (vet ikke hvor mange episoder det er totalt). Så den fikk en del dårlige anmeldelser på IMDB, men virket som en del av de var basert på nettopp at den ikke fulgte serien slavisk. 

 

Akkurat det plager ikke meg.

Lenke til kommentar

Ganske solid 1 episode av Watchmen. Men er det ikke 51 stater i Watchmen, og er ikke flaggene ganske forskjellig fra det vi kjenner fra vårt univers? Måtte bare ta en screenshot av det her:

post-43539-0-11465400-1571696950_thumb.png

 

*edit*

Det ser ut til å være en miks av flagg gjennom hele første episode. Både 50-stjerne flagget, og 51-stjerne flagget (med Vietnam som 51 stat). Finnes sikkert en forklaring..

Endret av Kenneth Solfjeld
Lenke til kommentar

Ganske solid 1 episode av Watchmen. Men er det ikke 51 stater i Watchmen, og er ikke flaggene ganske forskjellig fra det vi kjenner fra vårt univers? Måtte bare ta en screenshot av det her:

Watchmen2.png

 

*edit*

Det ser ut til å være en miks av flagg gjennom hele første episode. Både 50-stjerne flagget, og 51-stjerne flagget (med Vietnam som 51 stat). Finnes sikkert en forklaring..

Vietnam er en stat, fordi Mr. Manhattan hjalp Nixon i å ta over landet som du vet.

 

Jeg tror miksen mellom 50 og 51 er fordi noen ikke erkjenner/liker det faktum at Vietnam ble en stat.

 

Det er jo ganske relevant i dag, hvor nesten alle republikanerne i USA ikke vil gjøre Puerto Rico til en stat, fordi de er redd for at de stemmer på demokratene. Tross for at alle som bor i Puerto Rico kan stemme ved midterms og presidentvalg hvis de flytter til en av de ordinære statene om det så er gudsforlatte Ohio og Alaska, eller mer menneskefylte steder som Cali og New York

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fargo, sesong 3. Imponerende hvordan denne serien holder kvaliteten på manusene oppe sesong etter sesong. Mulig jeg skaffer meg serien på disk når den uunngåelige samleboksen kommer.

Sesong 3 er noe unødvendig slakta av folk. Ja, starten av sesongen er ikke så bra, men når Vargas virkelig får spillerom i den sesongen så ligger den sesongen seg på et godt nivå.

Lenke til kommentar

Fargo, sesong 3. Imponerende hvordan denne serien holder kvaliteten på manusene oppe sesong etter sesong. Mulig jeg skaffer meg serien på disk når den uunngåelige samleboksen kommer. 

Tidenes mest oppskrytte serie?

 

Har kun sett sesong 1 vel og merke, men den gav ikke mersmak. Forstår rett og slett ikke hva som er så fantastisk med denne serien. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...