Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Nesten en nødvendighet med alt nye som kommer denne våren. Herregud.  :hm:

 

 

Men ingenting er bedre enn Legion akkurat nå av Marvel-serier (er Fox-Marvel). Ikke en så tradisjonell superhelt-serie. Ser det mer som Fargo i et eller annet form for univers hvor mutanter eksisterer. Elsker hva Noah Hawley (Fargo) har gjort med den serien, og den trioen med Dan Stevens, Aubrey Plaza og Rachel Keller (Simone i sesong 2 av Fargo) er fantastisk. Mye andre særegne personligheter jeg gleder meg til å se videre.

 

Liker også godt at sesong 1 av Legion er bare på 8 episoder. Største problemet med Marvel-seriene er at de har altfor mange episoder (både Jessica Jones og Luke Cage spesielt hadde toppen 10 episoder med handling, skvist over 13 episoder). 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er Legion mest for ungdommen?

 

Har Iron Fist noen Achilles hel? (prøvde å finne det på wiki). Utfordringen med Luke Cage basert på de første episodene ihvertfall er at han ikke har det egentlig. Murdoch f.eks har jo det i og med at han ikke tåler alt mulig av slag og spark, og må gi tapt av og til.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Jeg likte the path, synes sekter o.l er sykt interessant.

Penny dreadful sesong 1 var bra, sesong 2 synes jeg var uhorvelig kjedelig. Har ikke sett videre etter det.

Ikke vits å se videre heller. Series avsluttes så stressende og dårlig uansett.

 

Så mitt tips er å droppe å begynne på serien fullt ut for de som vurderer den.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Er Legion mest for ungdommen?

 

Har Iron Fist noen Achilles hel? (prøvde å fine det på wiki). Utfordringen med Luke Cage basert på de første episodene ihvertfall er at han ikke har det egentlig. Murdoch f.eks har jo det i og med at han ikke tåler alt mulig av slag og spark, og må gi tapt av og til.

 

Legion er mer for de mer voksne som liker Fargo, men på en veldig rar måte.

 

Iron Fist har svakheter ja. Han er svak når han ikke bruker krefter, og kan ikke alltids bruke kreftene. Men han har også bakgrunn med kung-fu som gjør at kreftene ikke er nødvendig, siden han strengt tatt har trenet hele livet for hva som starter i det serien starter. Serien er generelt mer lik Daredevil enn Luke Cage.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

 

Er Legion mest for ungdommen?

 

Har Iron Fist noen Achilles hel? (prøvde å fine det på wiki). Utfordringen med Luke Cage basert på de første episodene ihvertfall er at han ikke har det egentlig. Murdoch f.eks har jo det i og med at han ikke tåler alt mulig av slag og spark, og må gi tapt av og til.

 

Legion er mer for de mer voksne som liker Fargo, men på en veldig rar måte.

 

Iron Fist har svakheter ja. Han er svak når han ikke bruker krefter, og kan ikke alltids bruke kreftene. Men han har også bakgrunn med kung-fu som gjør at kreftene ikke er nødvendig, siden han strengt tatt har trenet hele livet for hva som starter i det serien starter. Serien er generelt mer lik Daredevil enn Luke Cage.

 

 

Takker for oppklaring! Må gi Iron Fist en sjangs da. Ellers stusser jeg på at superhelt-markedet ikke mettes. Men så lenge det lages bra ting er det jo greit. Det har nesten blitt som en egen sjanger slik f.eks. western var før.

 

Men ang. et litt glemt område nå (imotsetning til superheltserier), så hadde vært nice med en ny historisk satsning fra Showtime nå ala Turdors og Borgias. F.eks noe fra bystaten Venezia. En "uoppdaget" setting for en historisk dramaserie.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Kalte du virkelig det et glemt område? Det oser over av forskjellige historiske serier, bare fordi du ikke ser dem betyr ikke det at de ikke eksisterer. Problemet er mer at det er for mange "historiske"-serier eller historisk fiksjon akkurat nå og den siste tiden. The Last Kingdom, Medici: Masters of Florence, Roman Empire, Versailles, The Crown, Krig og Fred, Vikings, Victoria, The White Princess, Turn, Poldark, Knightfall, Mercy Street, Underground o.s.v.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kalte du virkelig det et glemt område? Det oser over av forskjellige historiske serier, bare fordi du ikke ser dem betyr ikke det at de ikke eksisterer. Problemet er mer at det er for mange "historiske"-serier eller historisk fiksjon akkurat nå og den siste tiden. The Last Kingdom, Medici: Masters of Florence, Roman Empire, Versailles, The Crown, Krig og Fred, Vikings, Victoria, The White Princess, Turn, Poldark, Knightfall, Mercy Street, Underground o.s.v.

Serie om Medici har gått meg hus forbi! Kommer den på norsk Netflix tror du? Eller har noen andre kjøpt rettighetene i Norge?
Lenke til kommentar

Kalte du virkelig det et glemt område? Det oser over av forskjellige historiske serier, bare fordi du ikke ser dem betyr ikke det at de ikke eksisterer. Problemet er mer at det er for mange "historiske"-serier eller historisk fiksjon akkurat nå og den siste tiden. The Last Kingdom, Medici: Masters of Florence, Roman Empire, Versailles, The Crown, Krig og Fred, Vikings, Victoria, The White Princess, Turn, Poldark, Knightfall, Mercy Street, Underground o.s.v.

 

Det sto Showtime (derfor jeg nevnte Tudors og Borgias) da. :-)

 

Jeg har bare et par strømmetjenester og det uten VPN, slik at ikke alle disse er tilgjengelige gjennom disse heller. Også er det jo ikke alt her som er releaset.

 

Men takk for listen uansett!  Medici, det var jo nesten settingen jeg foreslo. Hvis den er gjort ordentlig kan det blir bra. The White Princess var jeg helelr ikke klar over. Starz har ikke i min bok en veldig bra produksjonsliste, men de har vist at de kan med White Queen, så med det nivået eller over blir det bra.

 

Mercy Street, Underground og Knightfall blir det også å finne ut mer om.

 

Ellers er det flere bra serier i listen jeg har sett.

Lenke til kommentar

Tja, Spartacus er også dum underholdning, men lykkes i det minste med å være underholdende.

 

Mye problemet til Borgias ligger i manus, men castingen bommer også. Jeremy Iron er en god skuespiller, men passer ikke i det hele tatt som Rodrigo Borgia, som var svært overvektig og med en kraftig kroknese. Han var også langt mindre sympatisk enn han fremstår som i serien, men det gjelder mange av karakterene. Lucrezia Borgia var en slu og intelligent kvinne, og ikke den fjåsete jenta vi møter i serien. Nå er det ikke nødvendigvis sånn at en serie blir bedre av å være historisk korrekt, men i dette tilfellet ville det blitt langt mer trøkk hvis de holdt seg til historien. Det som fungerer bra er kostymene og settingene, men det holder ikke for meg.

 

Jeg får se om de lykkes bedre med Medici-familien.

Lenke til kommentar

 

Men takk for listen uansett!  Medici, det var jo nesten settingen jeg foreslo. Hvis den er gjort ordentlig kan det blir bra. The White Princess var jeg helelr ikke klar over. Starz har ikke i min bok en veldig bra produksjonsliste, men de har vist at de kan med White Queen, så med det nivået eller over blir det bra.

 

Mercy Street, Underground og Knightfall blir det også å finne ut mer om.

 

Ellers er det flere bra serier i listen jeg har sett.

 

 

Starz begynner da å få mye bra framover og allerede.

 

The Girlfriend Experience er kjempebra, veldig oversett serie som kanskje for enkelte er kanskje vanskelig å like noe særlig med tanke på hvor mye sex som involvert i serien. Riley Keough var fantastisk i hovedrollen i sesong 1. Gleder meg til å se sesong 2 når den kommer i slutten av året, eller tidlig 2018.

 

Folk ser ut til å like Black Sails som er i sin siste sesong.

 

Survivor's Remorse er som om Entourage var bra. Overraskende bra sports-komiserie som klarer både humor og de mer mørkere, ulikt det jævla makkverket Ballers fra HBO.

 

Hvis man liker sci-fi thrillerdramaer så har du også Counterpart med JK Simmons i høst som virker veldig bra. 

 

American Gods i april virker bra utifra traileren og hva Bryan Fuller, Neil Gaiman & Co ser ut til gjøre med det materialet til skjermen.

 

Og The Missing som er en co-produksjon med BBC er bra greier.

Lenke til kommentar

Sjekket ut this is us som har fått gode kritikker. Føler mange av disse amerikanske seriene blir litt "overskrevet" på mange måter. Hver samtale skal liksom ha noe veldig meningsfullt og livsviktig med seg. Det blir bare ikke realistisk, og jeg mister interessen fort. De snakker rett og slett ikke som folk flest ville gjort.

 

Folk flest har ikke voldsomme reaksjoner og dype innsikter 3 ganger dagen. 

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...