Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Hvis du liker den så anbefaler jeg en lignende serie om irske slott, som heter Tales of Irish Castles. Denne var nesten enda bedre, mye fordi fortelleren er en mye mer folkelig og morsom fyr. Denne er heller ikke bygd opp som en serie uavhengige episoder slik som Secrets of Great British Castles, men forteller Irlands historie fra middelalderen til moderne tid med utgangspunkt i slott som stod sentralt i begivenhetene. Det fungerer overraskende bra. Det kan også være ekstra interessant for en nordmann siden mange av slottene og festningene befinner seg i byer som ble styrt av vikinger og deres etterkommere til langt ut i middelalderen, som Cork, Limerick og Dublin.

 

Edit: Også på Netflix.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Ja.

Kan gå med på westworld og lost, men ellers er det nok ikke noen.

 

De er ikke sci-fi

 

 

2yjxytf.jpg

 

 

Det finnes folk som også argumenterer for at jorda ikke er rund. Alternative facts har slått igjennom ser jeg. Kellyanne Conway all the way....

 

Du kan ikke snu på fakta bare fordi du føler for det. Sci-fi er mer enn bare romskip, verdensrommet og aliens. Både Lost og Westworld har nok av ting som går under sci-fi, mer eller mindre. 

 

 

 

Science fiction (often shortened to sci-fi or scifi) is a genre of speculative fiction, typically dealing with imaginative concepts such as futuristic science and technologyspace traveltime travelfaster than light travelparallel universes, and extraterrestrial life. Science fiction often explores the potential consequences of scientific and other innovations, and has been called a "literature of ideas."[1] It usually eschews the supernatural, and unlike the related genre of fantasy, historically science fiction stories were intended to have at least a faint grounding in science-based fact or theory at the time the story was created, but this connection has become tenuous or non-existent in much of science fiction.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Science_fiction

 

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det egentlig noe annet enn firefly og BSG som er bra sci fi serier?

Babylon 5 syntes jeg var veldig god. Effektene er kanskje litt utdaterte men selve historien er spennende til det siste. Serien har også noen uforglemmelige karakterer å by på og samspillet mellom dem.

post-56355-0-61330800-1485206613_thumb.jpg

 

Ellers så er jeg en fan Star Trek the next generation. Både Star Trek TNG og Babylon 5 er serier enhver Sci-fi nerd med respekt for seg selv burde se ;)

 

Og hvis du liker anime så finnes det massevis av bra sci-fi:

 

Noen av mine favoritter er:

-Cowboy Bebop (Denne er konge hvis du liker Firefly)

-Alt av Ghost in the shell

-Planetes

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Ja.

Kan gå med på westworld og lost, men ellers er det nok ikke noen.

 

De er ikke sci-fi

 

 

snip*

 

 

Bortkastet svar da du ikke kommer med noe fornuftig

Begge seriene har listet flere sjangere

Skal en bruke wiki definisjonen så er alle filmer som har noe som ikke finnes i vår verden sci-fi og da blir listen enormt lang

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...