Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 1/29/2026 at 4:25 AM, Sjørøver said:

Bosch er det eneste av Krim jeg digger. Har ikke funnet noe annet som er så spennende. Men jeg synes fokuset på datteren gjorde det kjedelig. Legacy serien var forhastet og kjedelig, synes jeg. Tar gjerne i mot forslag til lignende serier. Likte ikke the wire noe særlig. 

Og angående stranger things, det må være tilnærmet like dårlig avslutning som game of thrones. Ser ut som duffer brothers gikk på samme smellen, skyntet seg for å komme i gang med andre prosjekt. 

Jeg likte veldig godt Task. HBO 

Som «filler» serie funker Chicago pd også for min del. Likte godt high potential også litt mer i den tøysete enden

Skrevet
RookieNO skrev (På 29.1.2026 den 11.00):

Nå har jeg aldri vært en spesielt stor fan av Star Trek, jeg har virkelig prøvd å se de første filmene men falt totalt av da de måtte reise tilbake til 1986 for å hente 2 knølhvaler som kunne kommunisere med en alien probe...

At noen over 13 år kan gå god for Star Fleet Academy fremstår for meg som en gåte! Den serien er for Star Trek det "The Acolyte" var for Star Wars. Stiller man ingen krav til det man ser på lenger?!? Oscarvinnende Holly Hunter fremstår som en forbanna vits!

Star Trek IV: The Voyage Home er jo en skikkelig klassiker og en av de mest populære filmene i hele Star Trek-universet – ren feelgood-Trek med masse humor og hjerte. 😊 Mange elsker den nettopp for den lette, artige tonen (inkludert hvalene!).
Jeg er en godt voksen mann og innrømmer at jeg gikk inn i Starfleet Academy med litt skepsis – mye på grunn av all den negative støyen før premieren. Men som stor Star Trek-fan ble jeg positivt overrasket! Serien er full av hyllester til fortiden, masse fine referanser, den klassiske 'feelgood'-følelsen fra gamle dager, og humor som faktisk lander. Det er rett og slett skikkelig digg å se på – optimistisk, inkluderende og med masse hjerte.

Jeg er medlem i flere Star Trek-fangrupper, og der er majoriteten faktisk veldig begeistret for Starfleet Academy. De fleste som klager høylytt, virker ofte å ha politiske eller 'biologiske' motivasjoner bak – noe som er litt ironisk, siden Star Trek har vært 'woke' lenge før det ble et buzzword (tenk på TOS med interracial kyss, mangfold i crewet, anti-krig-budskap osv.).
Men ja, smak er som baken, som du sier. 😄 Hvis du synes det er 'bare for unger', så er det jo fair enough – men det er faktisk mer dybde og Trek-ånd der enn trailere og hatkommentarer gir inntrykk av. 

• Liker 4
Skrevet
Sjørøver skrev (3 timer siden):

Sesong 2 av fallout er sinnsykt bra. Dere må se den folkens! 

Enig, synes sesong 2 er bedre en den første faktisk. Skikkelig kos!

• Liker 1
Skrevet (endret)
LarZen skrev (10 timer siden):

Star Trek IV: The Voyage Home er jo en skikkelig klassiker og en av de mest populære filmene i hele Star Trek-universet – ren feelgood-Trek med masse humor og hjerte. 😊 Mange elsker den nettopp for den lette, artige tonen (inkludert hvalene!).
Jeg er en godt voksen mann og innrømmer at jeg gikk inn i Starfleet Academy med litt skepsis – mye på grunn av all den negative støyen før premieren. Men som stor Star Trek-fan ble jeg positivt overrasket! Serien er full av hyllester til fortiden, masse fine referanser, den klassiske 'feelgood'-følelsen fra gamle dager, og humor som faktisk lander. Det er rett og slett skikkelig digg å se på – optimistisk, inkluderende og med masse hjerte.

Jeg er medlem i flere Star Trek-fangrupper, og der er majoriteten faktisk veldig begeistret for Starfleet Academy. De fleste som klager høylytt, virker ofte å ha politiske eller 'biologiske' motivasjoner bak – noe som er litt ironisk, siden Star Trek har vært 'woke' lenge før det ble et buzzword (tenk på TOS med interracial kyss, mangfold i crewet, anti-krig-budskap osv.).
Men ja, smak er som baken, som du sier. 😄 Hvis du synes det er 'bare for unger', så er det jo fair enough – men det er faktisk mer dybde og Trek-ånd der enn trailere og hatkommentarer gir inntrykk av. 

Godt tilsvar!

Dessverre så er hele min Star Trek bakgrunn farget av at jeg først så Star Wars, og dermed syntes at Star Trek ble for kjedelig og saktegående, og temaene som ble tatt opp kanskje krevde for mye av meg som seer på det tidspunktet.

Det samme kan sikkert sies om at jeg syntes at hele katalogen til Tolkien var kjedelig etter å ha spilt D'n'D og lest alt om Forgotten Realms m.m.

Hot take: Hvis noen hadde plukket opp RA Salvatore sin serie om Drizzt Do'Urden, så hadde de hatt en minst like stor suksess som Game of Thrones!

Endret av RookieNO
  • Liker 1
Skrevet
3 hours ago, RookieNO said:

Hot take: Hvis noen hadde plukket opp RA Salvatore sin serie om Drizzt Do'Urden, så hadde de hatt en minst like stor suksess som Game of Thrones!

Tja det er vanskelig å sammenlikne de to da de ligger på hver sin ende av fantasy spektrumet. Drizzt er enkel superstandard fantasy skrevet for 14-år gamle gutter med en klassisk Mary Sue/Gary Stu i hovedrollen. Underholdende nok, spesielt når man er 14, men det kan ikke sammenliknes med Game of Thrones.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

For All Mankind, er en søppelserie. 

Eneste grunnen til at jeg ser på den er fordi jeg liker alt som har med Månen og Mars, og sånt. 
Spoler over alt som har lite med romfart å gjøre.

Holder på med sesong 3, på 3. dag. 

Tusenvis av irritasjonsmoment. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Sitter å teller på knappene om jeg skal gidde å se season 5 etter all negativiteten jeg hører.

Det er noe med viben i serien og kvaliteten / underholdningsverdien som er levert før som gjør at jeg også vil gi det en sjanse.

Endret av vidor
Skrevet

For å si det sånn, Holly er hovedkarakteren i sesong 5. 

Alt er egentlig bare rot, og tenåringene er alle 20+ 
Ikke så uvanlig egentlig, men de startet serien med barn/tenåringer. 

Skrevet
vidor skrev (1 time siden):

Sitter å teller på knappene om jeg skal gidde å se season 5 etter all negativiteten jeg hører.

Det er noe med viben i serien og kvaliteten / underholdningsverdien som har er levert før som gjør at jeg også vil gi det en sjanse.

Selv om de første sesongene var helt klart best synes jeg fortsatt det var verdt å se ferdig. :) 

Skrevet

Sesong 5 er søppel ja, men fortsatt få nok episoder til at det er verdt å se det ferdig og få en avslutning etter alle disse årene.

Totalt uinspirert sesong, og det er tydelig at de hadde null ideer og ønsker om hva de ville gjøre. Fokuset virket mest på å "få det ferdig" så de kan legge det bak seg. Veldig likt S7/S8 av Game of Thrones, bare at fallet ikke var like høyt siden forventningene var lavere.

Skrevet

Jeg begynte å se "Modern Family" og det har blitt en liten favoritt. Av en eller annen grunn traff den meg ikke helt da den kom så jeg har oversett den lenge. Det er også en av få familieorienterte amerikanske serier der barnekarakterene ikke ødelegger serien ved å bare være irriterende. En svært god sammensetning av skuespillere og dialogen er fantastisk. 

• Liker 1
Skrevet
afterall skrev (1 time siden):

Hva synes folk her om A Knight of the Seven Kingdoms? 

Så nyeste (og nest siste) episode i dag, og har blitt helt sjarmert i senk. 

Synes det er veldig bra så langt 🤩Dagens episode var forrykende god

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, afterall said:

Hva synes folk her om A Knight of the Seven Kingdoms? 

Så nyeste (og nest siste) episode i dag, og har blitt helt sjarmert i senk. 

Liker den veldig godt. Veldig enkel historie sammenliknet med GoT.

• Liker 1
Skrevet

15 minutes ago, DukeNukem3d said:

Disse tegneseriekontoene (som aldri er uenige med hverandre om noe som helst tema) er jaggu gode til å kverrulere og spamme ihjel det som var gode og interessante tråder 🙄

Det er fortsatt en god tråd. Det var en morro diskusjon, men fint den ble flyttet til sin egen tråd. :) 

Jeg skulle egentlig inn å poste om For All Mankind i sta, siden jeg så et par poster om den, men glemte det. Så denne for en stund tilbake, men den fenget ikke meg helt. Jeg synes den var kjedelig, premisset og historien i seg selv er ok og interesant. Likte noen av skuespillerne (husker ikke hva han heter, tror han har et polskaktig etternavn, skal spille i Harry Hole serien). Han syns jeg generelt spiller bra i det meste han gjør.

Jeg liker å fullføre serier selv om jeg ikke syns den fenget der å da så jeg kommer til å se den siste sesongen også.  Jeg har gått på den blemma før. F.eks når jeg så The Wire for mange år siden. Tror jeg ga opp etter noen episoder i første seong. Så en god stund etterpå så jeg hele og den havnet på topplista, fantastisk serie. Humør og alt annet som skjer i det virkelig liv kan spille inn, så jeg gir alltid serier jeg ikke synd fenget med en gang en sjanse til. Dette har skjedd med flere serier/filmer.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...