Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Skrevet

Deilig å være tilbake i Westeros med A Knight of the Seven Kingdoms. 

Liker at vi har en serie i universet som foreløpig er mindre komplisert enn de andre. Pluss man har denne buddy-serien i universet. Gleder meg til å følge denne hver uke framover noen uker.  

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er veldig rart Star Trek: Starfleet Academy ikke er kommet til SkyShowtime...

Det er jo dem som har rettigheter til Star Trek og Paramount+ i Norge nå. Sendte en epost til dem og dem hadde ingen oversikt over når eller om dem kom til å få den inn.... 

Skrevet (endret)

SkyShowtime er den mest latterligste streamingtjenesten. Jeg prøvde å være positiv og gi dem litt godvilje i starten, men det å komme med forrige Dexter-serie en uke etter sesongen var ferdig i USA, og så slippe serien ukentlig etterpå er dårlige greier i 2025 (når de kom).

Husker også når 1923 kom, så sa de at serien skulle komme på streamingtjenesten dagen etter USA. Den kom ikke da. Også klarte de ikke å få den på streamingtjenesten før en måned etterpå. Dette var liksom i 2022 eller 2023. 

Tror ikke de faktisk har rettigheter på Star TreK: Starfleet Academy.

Endret av Filmvenn
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Ja SkyShowtime er ikke akkurat mye å skryte av. Men jeg tok på meg pirat hatten, gikk inn på nettleseren på TV'n og fant episodene på en pirat streaming side. Slik går det når dem er ubrukelige...

Må si jeg STOR KOSTE MEG med dem 2 første episodene av Star Trek: Starfleet Academy. Rett og slett skikkelig bra.   

Endret av LarZen
Skrevet
17 hours ago, LarZen said:

Ja SkyShowtime er ikke akkurat mye å skryte av. Men jeg tok på meg pirat hatten, gikk inn på nettleseren på TV'n og fant episodene på en pirat streaming side. Slik går det når dem er ubrukelige...

Må si jeg STOR KOSTE MEG med dem 2 første episodene av Star Trek: Starfleet Academy. Rett og slett skikkelig bra.   

Jeg så første episode på YouTube som Paramount delte gratis på sin egen youtube kanal. Holyshit for noe søppel. Jeg har aldri hvert noe fan av orginale star trek. Men Starfleet acdamey er kanskje det dårligste jeg noen gang har sett av noe show

• Liker 1
Skrevet
paatur skrev (36 minutter siden):

Jeg så første episode på YouTube som Paramount delte gratis på sin egen youtube kanal. Holyshit for noe søppel. Jeg har aldri hvert noe fan av orginale star trek. Men Starfleet acdamey er kanskje det dårligste jeg noen gang har sett av noe show

Det var jo kjipt for deg. Men som dem sier, smaken er som baken.  

• Liker 3
Skrevet

Så første sesong av Etoile og likte den veldig godt. Ser dessverre ut som det bare blir en sesong. En god serie om to ballettkompanier i Paris og New york, med mye av den klassiske Amy Sherman-Palladino stilen for de som liker den.

• Liker 1
Skrevet
On 1/20/2026 at 11:42 PM, LarZen said:

Star Trek: Starfleet Academy har seriestart 5. februar nå på SkyShowtime her hjemme.

Stor fornøyelse for kanskje de få personene som har SkyShowtime som liker Star Trek.

• Liker 2
Skrevet
On 1/23/2026 at 12:37 PM, Dubious said:

4.4 på IMDB.

Skal prøve serien når alt er ute i mars. 

Ja, nei sikkert ikke noe fordi kanskje den mektigste mannen i USA (Stephen Miller) har gått ut mot serien.

Skrevet

Så første episode av Starfleet Academy. Aldri vært den største Star Trek fanen, men fikk et godt inntrykk. Mer actionfylt enn de fleste star trek serier, men kanskje litt for mye tiltenkt som en serie for ungdom for min smak.

Skrevet
bzzlink skrev (På 9.1.2026 den 9.26):

Akkurat binget 10 sesonger av Bosch, og dette var rett opp min gate! Jeg er en sucker for police drama og procedurals.

Tok faktisk litt tid før jeg plasserte "Ziggy" når han kom inn i serien.

Ganske morsomt når de kjørte The Wire referanse til Stringer Bell, og Jaime Hector (Marlo) sier at han har binget hele serien.

Synes Bosch holdt jevn kvalitet hele veien, men de tok noen snarveier i siste sesong synes jeg med karakterutviklingen til datteren spilt av Madison Lintz. Som forøvrig er en bra skuespiller, som heller skulle fått spin-off serien (Ballard), som de hastet Maggie Q inn i. Ikke det at den serien var dårlig, men skulle gjerne sett mer av Maddie Bosch

Bosch er det eneste av Krim jeg digger. Har ikke funnet noe annet som er så spennende. Men jeg synes fokuset på datteren gjorde det kjedelig. Legacy serien var forhastet og kjedelig, synes jeg. Tar gjerne i mot forslag til lignende serier. Likte ikke the wire noe særlig. 

Og angående stranger things, det må være tilnærmet like dårlig avslutning som game of thrones. Ser ut som duffer brothers gikk på samme smellen, skyntet seg for å komme i gang med andre prosjekt. 

Skrevet

Nå har jeg aldri vært en spesielt stor fan av Star Trek, jeg har virkelig prøvd å se de første filmene men falt totalt av da de måtte reise tilbake til 1986 for å hente 2 knølhvaler som kunne kommunisere med en alien probe...

At noen over 13 år kan gå god for Star Fleet Academy fremstår for meg som en gåte! Den serien er for Star Trek det "The Acolyte" var for Star Wars. Stiller man ingen krav til det man ser på lenger?!? Oscarvinnende Holly Hunter fremstår som en forbanna vits!

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Sjørøver said:

Bosch er det eneste av Krim jeg digger. Har ikke funnet noe annet som er så spennende. Men jeg synes fokuset på datteren gjorde det kjedelig. Legacy serien var forhastet og kjedelig, synes jeg. Tar gjerne i mot forslag til lignende serier. Likte ikke the wire noe særlig. 

Kan kanskje hende du liker Ballard? Spin-off av Bosch, basert på bøker av samme forfatter. Syntes ikke den var like oppslukende som Bosch var, men hakket opp fra Legacy (som jeg forsåvidt likte). 

Det som gjorde Bosch så bra (i min mening) var inmari gode og interessante karakterer. Ikke bare Harry Bosch og han var heller ingen superpurk som løste alt ingen andre klarte. En god karakter, med sine feil. 

Skrevet
RookieNO skrev (4 timer siden):

Nå har jeg aldri vært en spesielt stor fan av Star Trek, jeg har virkelig prøvd å se de første filmene men falt totalt av da de måtte reise tilbake til 1986 for å hente 2 knølhvaler som kunne kommunisere med en alien probe...

Det er jo den beste av filmene!

Skrevet

Jeg falt av Star Trek midt i TNG en plass. Originale serien var faktisk ok. Men TNG ble veldig langdrygt. 

Ramla litt ut av serier, venter til mai for en ny mnd med AppleTV tror jeg, om det ikke blir lengre.

Fallout blir ferdig snart, så den blir neste da. Etter det vet jeg ikke, kanskje prøve TNG igjen. 

Skrevet

Jeg så @Gouldfan nevne serien, men jeg føler "His & Hers" har fått lite oppmerksomhet. Det er ikke en stor serie, heller ikke en banebrytende god en, men den er i mine øyne bedre enn det meste annet krim som har kommet de siste 5+ årene.

Skrevet

Jeg er Star Trek fan siden TNG/DS9/Voyager, men jeg savner de filosofiske aspektene i de nyere seriene. Spesielt TNG/DS9 hadde noen episoder som reflekterte rundt mennesker og menneskeheten som gjorde dem verdt å se flere ganger. In the pale moonlight, for the uniform, heart of stone, it's only a paper moon...

Så hadde de gamle seriene også en del "filler" episoder og enkelte som ikke ga noen mening i det hele tatt, men det får man med 20+ episoder per år.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...