Maabren Skrevet 22. desember 2025 Skrevet 22. desember 2025 Såg episode 1 av fjerde sesong Witcher, skuffande opplevelse. Kanskje 5/10 men ikkje i nærleiken av 9/10 som di 3 forrige sesongane.
ilpostino Skrevet 22. desember 2025 Skrevet 22. desember 2025 Jeg er nesten ferdig med sesong 4 og er langt på vei enig med deg. Liam Hemsworth er svakere enn Henry Cavill, og jeg synes de fleste andre skuespillerne i beste fall er middelmådige. Det er dårlig kjemi mellom karakterene også. 1 1
b-real Skrevet 22. desember 2025 Skrevet 22. desember 2025 https://www.bbc.com/news/articles/c93n5qxny73o Han fortjente mer ros enn hva han fikk. RIP 3
Wheeljack Skrevet 22. desember 2025 Skrevet 22. desember 2025 Hoof... Ziggy jo? Det var synd. Likte skuespilleren jeg, både fra The Wire og Bosch. 1
ChopperRead Skrevet 22. desember 2025 Skrevet 22. desember 2025 (endret) Var veldig bra i veldig mye. Generation kill, IT chapter 2, The black Phone, sinister etc... Var visst en plaget sjel som ble seksuelt misbrukt i oppveksten. Da han var 27 og spilte i the wire var han midt inni en heroinavhengighet. Som han da kom seg ut av for lenge siden. Men demonene i hodet stoppet vel aldri å prate. Hvil i fred. Endret 22. desember 2025 av ChopperRead 1
Atib Azzad Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 Veldig imponert over Ølhunden Berit, synes den klarer å løfte frem tematikken, på en måte som verken føles belærende eller simplistisk, svært godt skuespill, fotografering, og skriving. Jeg ble veldig rørt flere ganger, rørt til tårer som en kjerring, men heldigvis viste serien meg at det var greit så jeg slapp å sitte tilbake med skammen. Tenker at serien forsøker, og kanskje lykkes med å bygge bro mellom polariserte grupper? Jeg er i alle fall veldig spent og nysgjerrig på hvordan brukere som ville beskrevet seg som mer konservative og mannosfære-baserte, opplevde serien, føltes den autentisk i sin gjengivelse av Tom og Audun, tilførte den noe til diskusjonen, er det mulig å oppdage seg på nytt slik Tom gjorde? 1 2 1
Sjørøver Skrevet 24. desember 2025 Skrevet 24. desember 2025 Sett de 4 første episodene med stranger things. Ikke så imponert, dessverre. De er avhengig av folks inkompetanse for at plottet skal bevege seg videre, og det blir for teit synes jeg. Sett de to siste sesongene med slow horses. *chefs kiss* Ser nå day of the jackal på sky. Synes det er en smule kleint at de har hyret inn hun fra James bond no time to die. Hun jobber her også i mi6. Ellers er serien fin fin den. Fordelen med influensa er at man får tatt unna litt sånt. Blir noen timer med skjerm. 1
Subara Skrevet 28. desember 2025 Skrevet 28. desember 2025 Jeg dro ned til bror Serien bygger på en samtidsroman fra 2018 med samme navn, av svenske Karin Smirnoff. https://tv.nrk.no/serie/jeg-dro-ned-til-bror Jana reiser til hjembygda for å redde den alkoholiserte tvillingbroren sin. Så faller hun for en mann mistenkt for drap – på brorens store kjærlighet. Like dramatisk som det høres ut som, men serien har noe oppbyggelig ved seg. Vi er på den røffe, nordsvenske landsbygda. Minnene strømmer på fra Janas traumatiske og voldelige barndom, når hun er tilbake i barndomshjemmet og treffer på mennesker hun kjente før i tiden. Ved å nøste opp i fortiden kan hun ta et oppgjør med den å gå videre. Å hjelpe broren, blir samtidig å hjelpe seg selv. Serien spiller ikke på følelser eller dveler ved volden/voldsestetikk for å holde oss foran skjermen, bare konstaterer det som har vært og er. Anbefales for de som vil ha et avbrekk fra Netflix m. fl. og over på nordisk, finansiert filmproduksjon. 1
Comma Chameleon Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 Klarte endelig å slite meg igjennom de siste episodene av Stranger Things, da er det kun finalen igjen som kommer i morgen. For en utrolig ræva dialog og handling det er, selv når man ser bort i fra at skuespillerne er blitt alt for gamle for rollene. Gleder meg til det er over.
Filmvenn Skrevet 5. januar Skrevet 5. januar Angående TV som faktisk er bra. Husker noen serier som lagde en sesong årlig, og var bra? The Pitt er tilbake med sesong 2 på fredag med ukentlige episoder i 14 uker etter. 1
DukeRichelieu Skrevet 5. januar Skrevet 5. januar Comma Chameleon skrev (På 30.12.2025 den 23.30): Klarte endelig å slite meg igjennom de siste episodene av Stranger Things, da er det kun finalen igjen som kommer i morgen. For en utrolig ræva dialog og handling det er, selv når man ser bort i fra at skuespillerne er blitt alt for gamle for rollene. Gleder meg til det er over. Ja, dette er ikke spesielt bra eller troverdig - uten at jeg skal komme med noen spoilers for de som ikke har sett ferdig. Slik jeg husker det elsket jeg sesong 1 og 2, men så dalte det vel gradvis derifra. Har fortsatt en viss underholdningsverdi, men mye filler og død dialog. En liten ting jeg reagerer litt på er at disse "barna" skyter og dreper (så vidt jeg ser) soldater som om det er helt normalt. Serien er jo på mange måter litt barnslig, men akkurat her skurrer det litt. Med det sagt så jeg ferdig finalen i går og jeg likte avslutningen, tror jeg. Mye bra musikk. Bra flashback-sekvenser (nesten skremmende å se hvor små de var i sesong 1 - noe som betyr at jeg også har blitt mye eldre siden jeg så første sesong).
Duriello Skrevet 5. januar Skrevet 5. januar Filmvenn skrev (3 timer siden): The Pitt er tilbake med sesong 2 på fredag med ukentlige episoder i 14 uker etter. Og det gledes.👍😁 1
Dubious Skrevet 5. januar Skrevet 5. januar DukeRichelieu skrev (1 time siden): Bra flashback-sekvenser Sier litt om serien når flashback er bedre enn episoden/sesongen. Som regel hater jeg flashback, men her var det noe av det beste. Fullførte mest for å fullføre. og på grunn av Holly. Resten kunne ha dødd uten at jeg hadde brydd meg. 1
DukeRichelieu Skrevet 5. januar Skrevet 5. januar Dubious skrev (7 minutter siden): Sier litt om serien når flashback er bedre enn episoden/sesongen. Som regel hater jeg flashback, men her var det noe av det beste. Fullførte mest for å fullføre. og på grunn av Holly. Resten kunne ha dødd uten at jeg hadde brydd meg. Godt poeng.
Subara Skrevet 5. januar Skrevet 5. januar (endret) Jeg begynte å lete i NRKs arkiv og fant serien Vestavind. Vi befinner oss i etterkrigstiden og besøker det lille stedet Lovranger på Vestlandet. En dramatisert slektshistorie fra et samfunn i endring. Her får vi norgeshistorie fra bygda og hovedstaden i en slags såpe som minner om fjernsynteater. Inspirasjonskilden skal være danske Matador. Man merker at den er fra 1992, for det går langsomt fremover. Egentlig virker serien enda eldre med hensyn til de sparsomme filmatiske effektene, hvis det finnes noen. Innendørs og utendørs filming er mer som kulisser. En hyggelig serie, så langt. Endret 5. januar av Subara 1
Sjalottløk Skrevet 5. januar Skrevet 5. januar On 12/22/2025 at 10:47 PM, Wheeljack said: Hoof... Ziggy jo? Det var synd. Likte skuespilleren jeg, både fra The Wire og Bosch. Ziggy, ja. Jeg må si at jeg ikke likte karakteren. Men han var en god skuespiller som klarte å spille en slik karakter. RIP On 12/24/2025 at 6:51 AM, Sjørøver said: Sett de 4 første episodene med stranger things. Ikke så imponert, dessverre. De er avhengig av folks inkompetanse for at plottet skal bevege seg videre, og det blir for teit synes jeg. Skal ta meg et gjensyn med Stranger Things, men jeg er enig med deg. Jeg skjønner ikke hva som er så fantastisk med denne. Jeg så første seosngen når den kom, og synes den var bra, men ikke noe spesielt.
Kjøleskap Skrevet 5. januar Skrevet 5. januar DukeRichelieu skrev (2 timer siden): (nesten skremmende å se hvor små de var i sesong 1 - noe som betyr at jeg også har blitt mye eldre siden jeg så første sesong). Det er jo ganske komisk at disse karakterene fortsatt skal være 15-16 år. Burde ikke ha vært noe problem å skrive om litt for å sette sesong 4 og 5 lengre frem i tid da de visste at det ville ta såpass lang tid å produsere de. Man kan uansett si mye rart om de senere sesongene, men jeg er helt uenig med alle som hevder at serien aldri var noe spesielt. Den første sesongen hadde en sjarm og stemning som jeg ikke har sett maken til noe annet sted de siste ti årene, og det var en sann fryd å se den igjen i fjor. 2
Sjalottløk Skrevet 5. januar Skrevet 5. januar 4 minutes ago, Kjøleskap said: Man kan uansett si mye rart om de senere sesongene, men jeg er helt uenig med alle som hevder at serien aldri var noe spesielt. Den første sesongen hadde en sjarm og stemning som jeg ikke har sett maken til noe annet sted de siste ti årene, og det var en sann fryd å se den igjen i fjor. Jeg velger å tro at du sikter til meg her, siden jeg sier at den ikke er noe spesiell. Jeg syntes derimot serien var sjarmerende og og hadde en god stemning. Som sagt, så skal jeg ta meg et gjensyn.
Sjalottløk Skrevet 5. januar Skrevet 5. januar Jeg ligger litt etter på seriefronten, men fikk sett Fallout sesong 1. Synes den var veldig bra. Fikk også sett siste sesong av The Boys. Litt svakere enn de foregående sesongene synes jeg, men ser frem til siste sesongen. Synes derimot serien går på overtid. Denne skulle vært avsluttet på sesong 4. Føler mange streaming-tjenester drar det litt langt ut. Amazon og Netflix er vel de største synderne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå