Smule8o Skrevet 16. desember 2025 Skrevet 16. desember 2025 Bare jeg som synes Pluribus etterhvert har blitt direkte kjedelig? Satte på episode 7 i går, men satt i grunn mer å trykte på telefonen med den som bakrunnsstøy
Jotun Skrevet 16. desember 2025 Skrevet 16. desember 2025 Et par veldig trege episoder men liker det litt og eg. Karakterbygging. Men skjer jo svært lite med den røde tråden da....
Filmvenn Skrevet 16. desember 2025 Skrevet 16. desember 2025 Episodene kan på en måte være seige og trege, men aldri kjedelig. Men når jeg kom meg i takt med serien spesielt rundt episode 4 så følte jeg aldri at serien var kjedelig. 2
b-real Skrevet 16. desember 2025 Skrevet 16. desember 2025 8 hours ago, Smule8o said: Bare jeg som synes Pluribus etterhvert har blitt direkte kjedelig? Satte på episode 7 i går, men satt i grunn mer å trykte på telefonen med den som bakrunnsstøy Nei, så absolutt ikke. Det er en motsetning til alt av fastfood/hurtigprodusert/billigdrit som blir laget nå for tiden, det tar tid å bygge relasjoner, utvikle karakterer og en reise. Det som faktisk var spennende med episoden var at det var den største tidshoppet i serien, sitter man å glaner på telefonen og hører på serien så går man glipp av slike små detaljer. Hva gjør ensomheten gjør til folk, vi er sosiale dyr og uansett hvor enstøing man er så trenger man noooooooe form av input en sin egen hjernebark. On another note: Ferdig med enda et gjensyn med GoT, og etter å ha sett S08 et par ganger, så er det ikke så ille egentlig. Ikke Six Feet Under avsluttning men den gjør jobben helt ok. 1
vidor Skrevet 16. desember 2025 Skrevet 16. desember 2025 9 hours ago, Smule8o said: Bare jeg som synes Pluribus etterhvert har blitt direkte kjedelig? Satte på episode 7 i går, men satt i grunn mer å trykte på telefonen med den som bakrunnsstøy Med mannen bak Breaking Bad bak roret burde dette være plankekjøring. Selve grunnkonseptet er jo litt begrensende for utviklingen om en ikke håndterer det rett. Har bare fått med meg promo for denne serien, så aner ikke hvordan de har bygget opp serien til nå, men etter det du sier høres det det ut som de enten har tråkka litt feil eller snubla litt. Kan jo og være de må lage en overgang for å bygge opp til neste fase, og ting ikke naturlig kan gå så fort at det holder publikums interesse.
Comma Chameleon Skrevet 16. desember 2025 Skrevet 16. desember 2025 Stranger things er utrolig skuffende. Skuespillere som er alt for gamle for rollene, dialog som skal forklare alt som om det er et lydspill du hører på, og skuespill som egentlig er skuffende. Sistnevnte er nok også litt på grunn av elendig manus
ilpostino Skrevet 16. desember 2025 Skrevet 16. desember 2025 Comma Chameleon skrev (2 timer siden): Stranger things er utrolig skuffende. Skuespillere som er alt for gamle for rollene, dialog som skal forklare alt som om det er et lydspill du hører på, og skuespill som egentlig er skuffende. Sistnevnte er nok også litt på grunn av elendig manus Jeg digget første sesong da den var skikkelig nostalgisk og gjennomført. Har ikke begynt på siste sesong enda, men får vel se den da jeg har sett alt annet.
Smule8o Skrevet 16. desember 2025 Skrevet 16. desember 2025 4 hours ago, b-real said: Nei, så absolutt ikke. Det er en motsetning til alt av fastfood/hurtigprodusert/billigdrit som blir laget nå for tiden, det tar tid å bygge relasjoner, utvikle karakterer og en reise. Det som faktisk var spennende med episoden var at det var den største tidshoppet i serien, sitter man å glaner på telefonen og hører på serien så går man glipp av slike små detaljer. Hva gjør ensomheten gjør til folk, vi er sosiale dyr og uansett hvor enstøing man er så trenger man noooooooe form av input en sin egen hjernebark. Jo, greit å ta seg tid til å bygge karakterer. Men dette er nå fremgang i historien er tempo så lavt at vi ikke har sett makan siden Vibeke Løkkebergs glansdager
vidor Skrevet 16. desember 2025 Skrevet 16. desember 2025 Har fått med meg Stranger things season 1 til 4 og synes det er en holdbare serie som leverer på det de flest forventer som grei Sci-Fi underholdning. Er forståelig at skuespilleren blir eldre og ikke passer helt, men det å bytte dem ut er stort sett et verre alternativ. Kommer vel til å se den nye etter hvert, men merker at interessen for universet deres har dabbet av litt. 1
fredrik2 Skrevet 16. desember 2025 Skrevet 16. desember 2025 Ser på Dark, snart ferdig, höga karaktärer och tyckte den var rätt bra i början men nu tycker jag det er lite vel mye av allt ... 1
b-real Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 9 hours ago, Smule8o said: Jo, greit å ta seg tid til å bygge karakterer. Men dette er nå fremgang i historien er tempo så lavt at vi ikke har sett makan siden Vibeke Løkkebergs glansdager Det høres ut som du er i kategorien som en kamerat av meg som har forsøkt høre på Pink Floyd men ender opp med å avfeie hele bandet, grunnet at "det skjer jo ingenting" 😂 Men folk er forskjellige. 2
Smule8o Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 26 minutes ago, b-real said: Det høres ut som du er i kategorien som en kamerat av meg som har forsøkt høre på Pink Floyd men ender opp med å avfeie hele bandet, grunnet at "det skjer jo ingenting" 😂 Men folk er forskjellige. Jeg hadde troa på Pluribus da jeg likte både Breaking Bad og Better Call Saul godt, begge deler serier som tar seg god tid vil jeg påstå. Og er normalt glad i god og "oppbyggende" historiefortelling. Men for meg blir dette dratt til et nivå hvor jeg rett og slett mister interessen pga eksepsjonelt lite fremgang i historien.
Filmvenn Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 Du innrømmer jo at du driver å ser på mobilen samtidig. Da begynner jeg litt å lure på om du egentlig er fokusert nok på det du ser? 4 1
Jotun Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 Fordi han syns serien er kjedelig...... Den blir vel neppe mer spennende/interessant fordi man fokuserer mer? Merker godt serier som ikke trigger interesse for mobilen. Pluribus er en av de for min del. Men kanskje ikke hele verden liker de samme tingene? 🤔
Nimrad Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 Jotun skrev (11 minutter siden): Den blir vel neppe mer spennende/interessant fordi man fokuserer mer? Høna eller egget. Noen gang faller man ut i et svakt øyeblikk, men det blir jo bare verre av å dra frem mobilen. 1 1
Jotun Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 (endret) Aldri hatt problemer med de gode seriene. Men tidsfyll faller ofte delvis bort. Så i mitt hode er ikke serien god nok om mobilen tar fokuset uten at det skjer noe der som telefoner eller meldinger. Endret 17. desember 2025 av Jotun 1
Smule8o Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 1 hour ago, Filmvenn said: Du innrømmer jo at du driver å ser på mobilen samtidig. Da begynner jeg litt å lure på om du egentlig er fokusert nok på det du ser? Det er naturligvis noe jeg ikke gjør om innholdet fenger. Og det var nettopp poenget mitt, spesielt siste episode var så lite begivenhetsrik at jeg til og med plukket opp telefonen pga kjedsomhet.
Nimrad Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 (endret) Jotun skrev (7 timer siden): Aldri hatt problemer med de gode seriene. Men tidsfyll faller ofte delvis bort. Så i mitt hode er ikke serien god nok om mobilen tar fokuset uten at det skjer noe der som telefoner eller meldinger. Så bra da. Jeg synes ikke det er en god målestokk og hvertfall ikke om man skal "anmelde" eller diskutere den her. Men så gikk jeg ganske nylig i fella selv. En av dagens favoritter for min del(Mayor of Kingstown) så startet jeg en episode på nytt da jeg falt ut på mobilbruk i et svakt øyeblikk. Det var en bra episode. Smule8o skrev (6 timer siden): Det er naturligvis noe jeg ikke gjør om innholdet fenger. Og det var nettopp poenget mitt, spesielt siste episode var så lite begivenhetsrik at jeg til og med plukket opp telefonen pga kjedsomhet. Hvorfor slo du ikke bare av? Er "second screening" faktisk et reelt behov nå... Endret 17. desember 2025 av Nimrad 1
Jotun Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 Hvorfor i alle dager er ikke det en brukandes målestokk? 1
mandodiao Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 fredrik2 skrev (21 timer siden): Ser på Dark, snart ferdig, höga karaktärer och tyckte den var rätt bra i början men nu tycker jag det er lite vel mye av allt ... Hadde samme inntrykket, brukte litt tid på å komme meg inn i det, og likte det godt før konseptet sklidde mere ut, så datt jeg mere ut også. Men alt i alt gøy å se på Tysk underholdning med såpass kvalitet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå