Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Drevet å sett litt på "Hvorfor det?" på NRK. Synes det var litt artig. Er i utgangspunktet en person som ikke ser mye på slike tv-programmer men dette var artig. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjørøver skrev (11 timer siden):

Jeg er på jakt etter noe "reality-dokumentar". Ikke noe med konkurranser eller lignende, men gjerne at en følger noen som gjør noe. Vi(jeg og fruen) har feks sett på Drømmeslottet på NRK, link under. Har også sett Clarkson's farm, noe med James May som reiser og ymse andre serier. Er blitt litt mettet av typiske serier. 

113 - NRK

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (18 timer siden):

Jeg er på jakt etter noe "reality-dokumentar". Ikke noe med konkurranser eller lignende, men gjerne at en følger noen som gjør noe. Vi(jeg og fruen) har feks sett på Drømmeslottet på NRK, link under. Har også sett Clarkson's farm, noe med James May som reiser og ymse andre serier. Er blitt litt mettet av typiske serier. 

Noen krav:

1. Engelsk/skandinavisk språk

2. Må være på en strømmetjeneste som eksisterer i Norge. 

 

Ellers er jeg åpen for å prøve det meste. 

 

IMDb: : Escape to the Chateau 
https://www.imdb.com/title/tt6249614/

IMDb: : James May: Our Man in Italy 

https://www.imdb.com/title/tt21062030/

Litt i samme gate, så har vi jo norske Team Bachstad på NRK hvis du ikke har sett det. Veldig trivelig reiseprogram, som kommer med ny sesong i høst!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (På 7.8.2022 den 15.21):

Jeg er på jakt etter noe "reality-dokumentar". Ikke noe med konkurranser eller lignende, men gjerne at en følger noen som gjør noe. Vi(jeg og fruen) har feks sett på Drømmeslottet på NRK, link under. Har også sett Clarkson's farm, noe med James May som reiser og ymse andre serier. Er blitt litt mettet av typiske serier. 

Noen krav:

1. Engelsk/skandinavisk språk

2. Må være på en strømmetjeneste som eksisterer i Norge. 

Long Way Up på Apple TV+ høres veldig passende ut til beskrivelsen. Ewan MacGregor og kompisen forsøker å kjøre elektriske motorsykler fra Argentina til Los Angeles.

De eldre forgjengerne Long Way Down (motorsykkel Skottland til Cape Town) og den første, Long Way Round (motorsykkel London til New York (!!) ligger også der. Spesielt den første er ganske ekstrem. Det er mest fokus på selve reisene, hvem de møter på veien og utfordringene.

Endret av Snikpellik
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 8/5/2022 at 8:22 PM, Gouldfan said:

Sandman tegneserien har blitt serie på Netflix.

Fikk sett ferdig hele første sesong nå. Den har endel gode øyeblikk, men er en veldig ujevn serie. Et av de største problemene er nok at Netflix ikke har nok penger til å yte rettferdighet til en serie med en såpass spesiell setting. Synes også at noen av skuespillerprestasjonene ikke akkurat var helt på topp.

David Thewlis i rollen som John Dee er vel kanskje den som imponerte meg mest. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sitat
Sitat

 

 

Snikpellik skrev (3 timer siden):

Long Way Up på Apple TV+ høres veldig passende ut til beskrivelsen. Ewan MacGregor og kompisen forsøker å kjøre elektriske motorsykler fra Argentina til Los Angeles.

De eldre forgjengerne Long Way Down (motorsykkel Skottland til Cape Town) og den første, Long Way Round (motorsykkel London til New York (!!) ligger også der. Spesielt den første er ganske ekstrem. Det er mest fokus på selve reisene, hvem de møter på veien og utfordringene.

De står egentlig på listen, har bare glemt de litt ut. Ligger alle ut på apple+? 

 

skaftetryne32 skrev (På 8.8.2022 den 10.00):

I østerled kan jo være av interesse i disse tider.

Starter i St Petersburg og ender i Konstantinopel. Seiler gjennom Belarus, Ukraina og russland. 

Midt i blinken! satser på vi får dett den når jeg kommer meg hjem fra reisejobb. 

Nimrad skrev (På 7.8.2022 den 17.42):

Tid for hjem? Vinterveiens Helter? Noe i den duren?

Nja. Egentlig. Men når jeg får tenkt meg om så blir det veldig mye likt, med det samme om og om igjen. Med de seriene jeg har sitert over så er det en start og en slutt. Vinterveiens Helter har forsåvidt også det, men er så vanvittig amerikansk at det er vanskelig å se på det. 

Lenke til kommentar

Sandman var fascinerende. Svært fornøyd med serien. 

Fått preview av de fire første episodene av She-Hulk og snakket med manusforfatteren i dag. Jævlig artig å høre henne fortelle om lidenskapen i jobben, og hvordan de i manusrommet storkoste seg. De fikk lov til å ha mye Marvel-selvironi (i tråd med seriens sjanger og rollefiguren, som bryter den fjerde veggen). 

Fikk spurt henne om hvordan det som manusforfatter er å måtte balansere så mange bevegelige deler som MCU består av. Krevende og interessant jobb deg der. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...