Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Sjørøver skrev (4 minutter siden):

Hva var det som fikk konvertert deg? Hvor langt måtte dere se før dere likte det? 

 

Anbefaler alle en titt her, var et par jeg ikke visste om: https://p3.no/filmpolitiet/2022/06/sommerserier/

Var respons her inne som fikk meg til å endre meg, samt personlig bytte av trosretning som var for strengt for meg mht tradisjon og underholdning....

Men feks Squid Game unngår vi av prinsipp.

Og The Boys er veldig voldelig, jeg trodde bare at moralen var feil, som feks The Apostle...

Jeg vemmes når moralen er feil, og virket litt sånn i første episode der Abtrain splattet dama og skrøyt av det etterpå, samt den dårlige mottagelsen Stargirl fikk....

Men bortsett fra mye splatter og fæl språkbruk så er moralen ok....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
""" skrev (5 minutter siden):

Hvordan mener du moralen i Apostle er feil? Om vi prater om filmen fra 2018?

 

""" skrev (5 minutter siden):

Hvordan mener du moralen i Apostle er feil? Om vi prater om filmen fra 2018?

Dobbel sitat sorry.

Er lenge siden vi så det, vi skrudde av ved hjulet med kniver eller hva det var.

Vi orket ikke se ferdig, men reagerte på at det ikke var god moral. Men det kan være vår mening.

Antikrist av Lars von Trier ble jeg også dårlig av tror jeg gikk, men liker enkelte andre feks Dogtown og Riket..

The house That Jack built har jeg kun sett klipp av, for voldelig for meg, men vet det er noe kunstnerlig "viktig" der, men orker ikke se.

 

 

Lenke til kommentar
Theo343 (takk for meg) skrev (42 minutter siden):

På Apple TV+ vil jeg anbefale Teheran. Den virket litt slow,. Tok en pause etter 5-6 episoder. Men når jeg begynte på den igjen nå ble jeg så hekta at jeg så resten med sesong 2 på 1 dag. Etter å ha sett hele så langt synes jeg den er på nivå med franske Le Bureau.

Underholdende definitivt, men ikke på nivå med de beste innen sjangeren i mine øyne. Når definitivt ikke opp til Le Bureau eller Homeland spør du meg.

Lenke til kommentar
13 hours ago, Nimrad said:

Underholdende definitivt, men ikke på nivå med de beste innen sjangeren i mine øyne. Når definitivt ikke opp til Le Bureau eller Homeland spør du meg.

Homeland synes jeg tapte seg veldig fort. Den var god i starten. Og ja jeg manglet ordet -nesten- på LB :)

Husker ikke lenger hvor mange sesonger jeg så av Homeland men mistet etterhvert interessen. Lurer på om det var rundt sesong 4-5.

 

Endret av Theo343 (takk for meg)
Lenke til kommentar
Theo343 (takk for meg) skrev (4 timer siden):

Homeland synes jeg tapte seg veldig fort. Den var god i starten. Og ja jeg manglet ordet nesten på LB :)

Husker ikke lenger hvor mange sesonger jeg så av Homeland men mistet etterhvert interessen. Lurer på om det var rundt sesong 4-5.

 

Tror det var omtrent der jeg også gav opp. Tror jeg hadde en sesong igjen.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Vedrørende The Boys, så er volden og hele settingen så over the top og opplagt urealistisk at det for min del ikke oppfattes som reell vold (med noen få unntak). Er tyngre med mer realistiske serier. 

Holder på med Severance på Apple+ nå. Solide og originale saker hittil. Meget spent på hvor det går etterhvert. 

Serien har en mildt ubehagelig stemning og nerve som går under huden min i hvert fall. Et godt tegn. 

Endret av DukeRichelieu
Lenke til kommentar

Det er et nydelig seriår så langt, og vi har ikke engang kommet til de rekordstore satsingene til høsten. 

Flaggskipene til Apple TV+, Paramount+, Netflix, HBO Max og Prime Video har gitt fin variasjon, og så er det kjekt med et par veldig gode "tradisjonelle" serier på TV 2 Play og Viaplay (This Is Us er en av tidenes beste familiedrama, fin avslutning på den). 

Bega meg ut på Prime-serien Outer Range som ikke har utmerket seg blant IMDb og kritikere, men er når godt underholdt etter tre episoder. 

På Apple TV+ er jeg smått mindblown av Black Bird. Årets krim/thrilleropplevelse så langt. 

Det er helt ellevilt at vi får Ringenes Herre-serie, The Sandman og House of the Dragon-premiere ila en mnd. 

Nå kommer sikkert flokken med negativitetstroll, manipulert av bots og what-not, til å gjøre sitt for å polarisere og skape sutrestorm over noe av det, men de får bare fjase på i sin quest på å spre eder og galle. 

Det er kjekt å være seriegeek om dagen og det er flott med entusiasmen. Det gledes :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dotten skrev (9 timer siden):

Det er et nydelig seriår så langt, og vi har ikke engang kommet til de rekordstore satsingene til høsten. 

Flaggskipene til Apple TV+, Paramount+, Netflix, HBO Max og Prime Video har gitt fin variasjon, og så er det kjekt med et par veldig gode "tradisjonelle" serier på TV 2 Play og Viaplay (This Is Us er en av tidenes beste familiedrama, fin avslutning på den). 

Bega meg ut på Prime-serien Outer Range som ikke har utmerket seg blant IMDb og kritikere, men er når godt underholdt etter tre episoder. 

På Apple TV+ er jeg smått mindblown av Black Bird. Årets krim/thrilleropplevelse så langt. 

Det er helt ellevilt at vi får Ringenes Herre-serie, The Sandman og House of the Dragon-premiere ila en mnd. 

Nå kommer sikkert flokken med negativitetstroll, manipulert av bots og what-not, til å gjøre sitt for å polarisere og skape sutrestorm over noe av det, men de får bare fjase på i sin quest på å spre eder og galle. 

Det er kjekt å være seriegeek om dagen og det er flott med entusiasmen. Det gledes :)

Jeg lurer på om Rings of Power er fra Silmarillion. Uhyre spennende isåfall om de prøver på dette.

Lenke til kommentar

Rings of Power "begins during a time of relative peace and covers all the major events of Middle-earth's Second Age: the forging of the Rings of Power, the rise of the Dark Lord Sauron, the fall of the island kingdom of Númenor, and the last alliance between Elves and Men."

Så vidt jeg vet nekter Tolkiens gjenlevende slektning som har rettighetene til Silmarillion å selge dem til noen som helst.

Lenke til kommentar
Outlier616 skrev (6 timer siden):

Så vidt jeg vet nekter Tolkiens gjenlevende slektning som har rettighetene til Silmarillion å selge dem til noen som helst.

Det taper de bare på. De burde få produsert mye mer innhold satt til det universet. Det må også skapet helt nytt og originalt innhold, det er begrenset hvor lenge de ka e leve på det som allerede er produsert. 

Lenke til kommentar
Outlier616 skrev (7 timer siden):

Rings of Power "begins during a time of relative peace and covers all the major events of Middle-earth's Second Age: the forging of the Rings of Power, the rise of the Dark Lord Sauron, the fall of the island kingdom of Númenor, and the last alliance between Elves and Men."

Så vidt jeg vet nekter Tolkiens gjenlevende slektning som har rettighetene til Silmarillion å selge dem til noen som helst.

Jeg trodde også dette, men det gjaldt først og fremst film som ikke klarer å dekke noe så stort som Silmarillion..

En gigantisk serie derimot med riktig budgett KAN klare det, tror ikke det er noen kjente skuespillere men de er sikkert håndplukket samt enkelte kjente.

Fra før hobbiten så MÅ det jo stamme fra Silmarillion, og de må jo følge manus til det meste, ellers blir det dyrt også copyright tyveri dvs om de kaller det Tolkien og finner på alt selv.....

Amazon er ganske hemmelighetsfull, men jeg har sett trailern og det er fra Silmarillion....

Jeg tror/gjetter vi får bla se Sauron, skapelsen av Orker laget av alver, Galadriel som ungjente, skapelsen av maktens ringer og historien om Smeagol og Gollum...

Er nok ikke hele Silmarillion men den biten føre Hobbiten og Lotr...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

De 2 første episodene av andre sesong av fantastiske Primal er ute på hbo max nå.

Primal er noe av det beste om ikke det beste på tv akkurat nå, etter min mening. Primal kan kanskje beskrives som steinalder/neanderthaler Conan, historien blir fortalt helt uten dialog og er 100% tegnet for hånd, kort og godt et visuelt mesterverk. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Noen her som så den nye Resident Evil serien til Netflix? Begynte på første episode men fikk ikke sett den ferdig. Synes ikke det var så ille. Men det fokuserer vel ikke på hva som skjedde i spillene. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...