Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sjørøver skrev (12 timer siden):

For all mankind og the boys er som en stråle med sol på en regnfull dag. Helt fantastisk. 

Suverene saker dette her. 

Ellers plukket jeg nylig opp Mr Inbetween, som jeg finner svært underholdende den også!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (12 timer siden):

Spør du meg har det sjeldent vært så mye bra på TV som disse dager (de siste årene). Streamingtjenestene kaster jo penger etter serieskapere.

Ekstremt høyt volum, ja. Betyr ikke nødvendigvis at kvaliteten er høyere.

Nå blir jo dette subjektivt, men de fleste av mine favorittserier er av eldre dato.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (15 timer siden):

Spør du meg har det sjeldent vært så mye bra på TV som disse dager (de siste årene). 


Jeg er enig med deg, det har neppe vært så mye bra på TV som de siste årene.
Strømmetjenester og store kanaler spytter inn enorme budsjetter, kjente skuespillere osv.

Går man bakover i tid en del år, så var det ikke slik at det var titalls bra serier årlig på TV for noen tiår siden.
Tvert i mot, man må lete for å finne gullkornene, men de gode seriene fra tidligere tiår er også veldig bra, men ofte langt imellom.

Samtidig har det aldri blitt laget mer TV enn i dag, og det har aldri vært så mange som ser disse seriene, som i dag.
Det er mange gode serier nå, flere enn før, men det er også enorme mengder søppel.

Selv serier man skulle tro hadde alle muligheter til å være knallbra, ender opp som bare skrot.

Enten det er "kreative" regissører, historier som knapt henger sammen, skuespillere som ikke helt presterer, eller at det rett og slett ikke "klikker", så har det aldri vært mer søppel på TV enn i dag.

I år synes jeg det har vært mye søppel.
Som nevnt i mitt tidligere innlegg, alt fra serier man trodde kanskje kunne bli bra, serier som var bra, som endte opp i surr og rot, og serier som man trodde ville være bare skrot, som var skrot. 

Man undres litt noen ganger hvem det er som godkjenner en del av disse seriene, og hvem det er de har testet de på, som har gjort at de har gått gjennom "kvalitetskontrollen", når det er såpass åpenbart at det er ting som vil bli kansellert omtrent før første sesong er ferdig?

På den andre siden har jo enkelte av disse programskaperne truffet med søppelserier tidligere, hvor det som er bare skrot har truffet et eller annet nisjepublikum, mest ved lykke og hell, å holdt det gående i sesong etter sesong, til alles forundring, så man vet vel aldri.
 

Endret av 0laf
Lenke til kommentar
0laf skrev (6 timer siden):

Samtidig har det aldri blitt laget mer TV enn i dag, og det har aldri vært så mange som ser disse seriene, som i dag.
Det er mange gode serier nå, flere enn før, men det er også enorme mengder søppel

Jeg lurer veldig på hvem som faktisk ser de dårlige seriene. Netflix dytter ut enormt mye elendig, men er det faktisk noen som ser det? Det må jo være mer fornuftig å lage færre, men gjennomtenkte og gode serier. 

 

Den serien som overrasket meg mest nå nylig, var denneThe White Lotus 
https://www.imdb.com/title/tt13406094/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (13 timer siden):

I år synes jeg det har vært mye søppel.

Personlig synes jeg ikke det har vært mer eller mindre søppel sånn prosentvis. Har vel heller vært at serier man trodde skulle bli bra ikke har levert i nærheten av det man håpet. Heldigvis har man Stranger Things, The Boys og Westworld som foreløpig leverer knallsesonger.

Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (På 21.6.2022 den 18.41):

En annen serie som kan være verdt å se er Harry Wild selv om det er mer en dramakomedie.

Samboer slukte denne rå. Skulle se første episode mens jeg var vekkreist for å se om det var noe vi kunne se sammen, når jeg kom hjem hadde hun sett alt. 

 

Noen som kan anbefale noe mer som ligner?

Lenke til kommentar
2 hours ago, Sjørøver said:

Samboer slukte denne rå. Skulle se første episode mens jeg var vekkreist for å se om det var noe vi kunne se sammen, når jeg kom hjem hadde hun sett alt. 

 

Noen som kan anbefale noe mer som ligner?

Serien er jo egentlig ikke spesielt orginal da det er den klassiske politi/detektivserien der en som ikke jobber som politi oppdager at han/hun har spesielle evner til å løse kriminalsaker. Den kan da minne om serier som Castle, The mentalist og en million andre.

Samtidig synes jeg Harry Wild har noe annet ved karakterene og manuset som gjør at den skiller seg ut. Det er kanskje det mer typisk engelske sammenliknet med de mer actionfyllte amerikanske seriene. Jeg har ikke egentlig sett noen andre som likner sånn sett.

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (3 timer siden):

The boys avsluttet ikke helt som forventet. Er vell egentlig litt Skuffet.

Spoiler

Skuffet? Hva håpte du på da? Jeg vet ikke helt hva jeg syns, men det var åpenbart at Homelander kom til å overleve hvertfall. På en måte føltes det som vi var tilbake til status quo, men Homelander Mini var overraskende. Kommer garantert til å se neste sesong og jeg er glad de ikke avsluttet med en stor cliffhanger.

 

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (1 time siden):

Sesongfinalen av The Boys var skuffende i forhold til resten av sesongen. Definitivt den svakeste av sesong 3. Fortsatt en god sesong men makan til antiklimaks.

Gleder meg til neste sesong. Håper den kommer neste år og ikke 2024.

Definitivt uenig. For å ha alt på det rene, så er jeg en person som er drittlei av inflasjon i at avslutninger på serier/filmer alltid skal være så dritt, men episode 3 var den svakeste, selv om man ikke "likte" slutten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...