Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
skaftetryne32 skrev (4 minutter siden):

Heldigvis så var en av sjefane i prime en fan av The Expanse, takk faen for det, men dessverre kansellerte de den og så da er vi like langt, penga styrer dessverre. Bra scifi blir alltid kansellert. 😢 Det er 3 bøker igjen.  

De skal fortsette serien når skuespillerne er blitt eldre ble det sagt i et intervju. Serien er veldig populær, men synes de hadde litt vel lavt budsjett på siste sesong...? 

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (6 minutter siden):

Heldigvis så var en av sjefane i prime en fan av The Expanse

Det var faktisk selveste toppsjefen i Amazon, Jeff Bezos selv, som var denne fanen av bokserien, og som banket gjennom at Prime skulle overta serien da SyFy la den ned.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (3 minutter siden):

De skal fortsette serien når skuespillerne er blitt eldre ble det sagt i et intervju.

Har de ikke råd til ei bøtte med grå sminke ? Gir liten mening den forklaringa der synes jeg, men hvis de mener det så er det bedre enn ingenting. 

Endret av skaftetryne32
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Begynte å se Le Bureau igår. Jeg er seriøst imponert over hvor gode franskmennene er på å lage dramaserier som virkelig får meg til sitte å binge nesten hele sesongen en kveld. Ufattelig hvor bra dette er altså! 

I know btw, jeg er sen ute med å skive dette vet dere travlere i tråden alt har sett alt men gleder meg til å se neste episode tror jeg er på episode 8 nå. 

En annen fransk serie som jeg synes var fantastisk er forresten Inhuman Resources. Den fanger opp desperasjonen arbeidsløse sitter med, men kanskje velger Alain Delambre å gå litt lengre enn de fleste for å få det han ønsker seg.. Han blir nemlig satt på prøve av selskapet han søker jobb hos og prøven han blir satt til er å iscenesette en gisselsituasjon for å finne ut hvem selskapet skal sparke og hvem de skal beholde. Utrolig bra skuespill fra Eric Cantona som noen av dere sikkert kjenner navnet på som tidligere fotballspiller på elitenivå. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Tomeito skrev (36 minutter siden):

Den serien med selveste Eric Cantona har jeg ikke hørt om, men høres ganske ålreit ut. Takk for tips!

Verd hvert sekund. Kos deg! 

Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev (29 minutter siden):

Ser at Seinfeld på Netflix ligger ute i 4K og Dolby Vision.

😅

Hvor ser du det? Kommer bare opp med "HD" her.

 

edit: skyldes nok avspillern jeg sjekka på... Men jeg ser at Netflix-versjonen er kuttet til 16:9-format. Huff.

Endret av Nimrad
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Nimrad said:

😅

Hvor ser du det? Kommer bare opp med "HD" her.

 

edit: skyldes nok avspillern jeg sjekka på... Men jeg ser at Netflix-versjonen er kuttet til 16:9-format. Huff.

La merke til det ved en tilfeldighet først når DV-logoen poppa opp når jeg spilte av en episode. Trodde det først var en glitch, men det er faktisk DV og 4K. :)

Av det lille jeg har sett, så er det ikke så stor forskjell. Det er mye filmgrain og bildet er ganske soft i utgangspunktet. Men uansett gøy at de fresher opp en klassiker som Seinfeld. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, skaftetryne32 said:

De har også ødelagt den med croppinga dessverre. Greit med 16:9, men la oss beholde det originale alternativet.  

Er enig i det, ja. 

Edit: Seinfeld har vært i 16:9 lenge, ihvertfall så har jeg det i 16:9 i  arkivet..

Endret av Sjalottløk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
0laf skrev (4 timer siden):

Ferdig med begge sesongene, kul serie !

Den traileren minnet meg litt om denne: Black Box

skaftetryne32 skrev (1 time siden):

De har også ødelagt den med croppinga dessverre. Greit med 16:9, men la oss beholde det originale alternativet.  

Enig. Disney+ har faktisk alternativ for dette på The Simpsons fordi den croppingen som ble gjort der var helt forjævelig. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...