Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Joda ser Disney kryper innpå med økninger, men så har de mye innhold også da, og jeg synes bra bildekvalitet og lyd til å være Srream og samme pris all inclusive..

Det værste er sånn som Netflix gjør, å ta betalt for bedre oppløsning, det eneste som mangler er at de skal ta betalt for ekstra Action, ekstra Drama etc... Akkurat som Kabel og Satelitt tv fra Steinalderen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Gouldfan said:

Men Netflix er jo bra da, men absolutt burde de tilby alt i en pakke til 100kr med alt innkludert, særlig nå som konkurransen er skjerpet. Men det kan man jo si om Spotify også... All inclusive gjelder...

Folk er litt urealistiske med tanke på kostnader. Spotify har enda ikke hatt et år der de har gått med overskudd, selv om de nærmer seg. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, Nimrad said:

Jeg er enig i at de hadde en storhetstid tidligere hvor de var bedre, men det var ikke fordi alt de lagde var bra. Det var fordi de fikk rettigheter til serier de ikke lagde selv fordi det knapt fantes konkurrenter. Jeg syns de lager bedre serier nå enn noen gang. At de har serier for "unge damer" er bare kommet i tillegg, ikke i stedet for.

Må si meg enig her. Totalpakka var bedre før fordi de fikk mer tilgang til matriale som nå går til andre strømmetjenester. Seriene og filmene de lager selv er ikke noe dårligere enn før. Om noe er de vel heller bedre.

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (7 timer siden):

Ble ikke Discovery kjøpt opp av HBO? Noen som har peiling på om de skal slå sammen tjenestene?

Paramount kjøpte vell også opp noen, blir det sammenslåing/bedre utvalg i Norge av den grunn?

Discovery+ og WarnerMedia.

Planer om Discovery+ og HBO Max, iogmed at "HBO" eier WarnerMedia.

 

ViacomCBS has decided to shut down the standalone version of Paramount Plus in Sweden, Norway, Denmark and Finland
Will introduce the SkyShowtime subscription VOD service in 22 European territories starting next year. SkyShowtime will include content from the NBCUniversal, Sky and ViacomCBS brands, including titles from Showtime, Nickelodeon, Paramount Pictures, Paramount Plus originals, Sky Studios, Universal Pictures and Peacock.

Dette ble annonsert i 2021, så "next year" er i 2022.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (14 timer siden):

For meg er han en såpass irriterende og umorsom fyr at jeg vanligvis styrer unna filmer med ham i. Tror det er den eneste skuespilleren jeg aktivt prøver å unngå.

Jeg også. Han har en del teite meninger på privaten som gjør han usmakelig. Men i denne serien sklir han rett inn. Du skal ikke like karakterene han spiller, og det er veldig lett når han spiller den. Så anbefaler absolutt at du ser den! :)

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (På 7.3.2022 den 23.15):

Nå er det vell ikke markedsføring de lever av, men at folk faktisk vil se innholdet de lager. Når jeg kan abonnere på de en måned eller to per år, uten å føle at jeg går glipp av noe, så har de faktisk et problem. De har fokusert på volum over kvalitet for lenge.

Markedføringspoenget var at Netflix tar det med ro.

Likevel har de mer nytt innhold og mer variert enn noen andre tjenester. Det som kommer slår også rekorder, og selskapet går rimelig bra det. I møte med tøffere konkutranser. Om det som kommer faller i smak eller ikke er en personlig sak.

Hva angår hva som kommer. De er størst i både storsatsinger, nye serier, variasjon og mangfold. Siden jeg betaler folk for å kartlegge dette, så gir det muligheten til å dokumentere slikt og sammenligne uten antagelser. 

Men igjen, det betyr ikke ar det faller i din smak. Det er godt mulig Netflix sitter på innsikt som tilsier at du ikke er kunden som gir mest verdi å satse på :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dotten skrev (1 time siden):

De er størst i både storsatsinger, nye serier, variasjon og mangfold. Siden jeg betaler folk for å kartlegge dette, så gir det muligheten til å dokumentere slikt og sammenligne uten antagelser. 

Ingen bestrider det, men de er også dobbelt så dyre som konkurrentene. Da må de også være dobbelt så bra, noe de ikke er. Jeg har ingeting mot å betale et par hundrelapper i måneden om jeg blir underholdt av det.

 

Dotten skrev (1 time siden):

Men igjen, det betyr ikke ar det faller i din smak. Det er godt mulig Netflix sitter på innsikt som tilsier at du ikke er kunden som gir mest verdi å satse på :)

Det har jeg vell sagt tidligere, mener at målgruppen er unge folk, og gjerne spesielt jenter.

jeg er forøvrig ikke alene om å mene at netflix har underpresteret.

Netflix stock.jpg

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (14 minutter siden):

jeg er forøvrig ikke alene om å mene at netflix har underpresteret.

Mai 21 - mars 22 er ganske kort tid å ta med synes jeg. jeg påstår at alle strømmetjenester har svinginger på hvor mange som abbonerer. Netflix, og sikkert andre strømmetjenester, fikk jo et oppsving på grunn av åandemien så det er naturlig det blir færre abonementer når man går ut av pandemien også. 

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (1 time siden):

Det ble vell først foreslått en gang i fjor, men nå har det blitt godkjent av myndighetene for noen dager siden. Så skall vell paramount og viacom slå deg sammen også, der paramount+ forsvinner til fordel for en ny tjeneste. 

 

https://www.theverge.com/2022/2/15/22936147/viacomcbs-rebrands-paramount-streaming-focus

 

https://itavisen.no/2022/02/03/na-kommer-showtime-til-norge/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...